آموزش زبان

اهمیت مدیریت زمان در آیلتس

آزمون ماک آیتلس در واقع آزمون آزمایشی آیتلس هست که به ‌وسیله آن شما مهارت‌های زبانی و تسلط بر تکنیک‌های آیتلس را تخمین می‌زنید. ساختارماک آیتلس با آزمون اصلی آیتلس یکسان است، همچنین از لحاظ سختی و آسانی دقیقا یکسان هستند.

نمره‌دهی در آزمون ماک آیتلس و زمان‌بندی آن هم دقیقاً مثل آزمون اصلی آیلتس است. بنابراین آزمون ماک آیلتس یک تست عالی برای آمادگی در آزمون اصلی آیتلس است و اکثر داوطلبان ترجیح می‌دهند اول در آزمون ماک آیتلس شرکت کنند.

در این مقاله از سری مقالات «آکادمی روان» شما را با آزمون ماک آیلتس ایده‌آل آشنا می‌کنیم وبا بررسی ویژگی‌های آن به شما کمک می‌کنیم که برای شرکت در این آزمون آماده شوید.

آزمون ماک آیتلس چیست؟

آزمون ماک آیتلس (IELTS Mock Test) آزمون آزمایشی و شبیه‌سازی شده است که توسط افراد متخصص طراحی شده و اساتید با تجربه در حوزه زبان انگلیسی آن‌ را تصحیح می‌کنند. داوطلبان هر چند بار که بخواهند، می‌توانند در آن شرکت کنند.

مدت زمان برگزاری آزمون ماک آیتلس مانند آزمون اصلی یعنی ۲:۴۵ دقیقه است و هر چهار مهارت اصلی زبان انگلیسی «شنیدن»، «خواندن»، «نوشتن» و «صحبت کردن» را مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهد. داوطلبان در هر مرحله از طول آمادگی آیلتس می‌توانند در آزمون ماک آیتلس شرکت کنند و از نظر مدیریت زمان خود را آماده کنند و نقاط ضعف و قوت خود را بشناسند.


از دست ندهید: هزینه آزمون آیلتس 2022 چقدر است؟

ساختار و نحوه برگزاری آزمون آیتلس ماک

آزمون ماک آیتلس مانند آزمون اصلی آیتلس از دو بخش آیتلس جنرال و آیتلس آکادمیک تشکیل شده است. ساختار کلی آزمون ماک آیلتس برای هر دو آزمون آکادمیک و جنرال از چهار تشکیل می‌شود: بخش ریدینگ، بخش رایتینگ، بخش اسپیکینگ و بخش لیسنینگ.

آزمون ماک آیتلس جنرال و آکادمیک نیز مانند آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال در دو بخش ریدینگ و تسک ۱ رایتینگ با هم تفاوت‌ دارند.


مدت زمان اعلام نتایج و نحوه اعلام آزمون ماک آیتلس

نتیجه آزمون آیلتس توسط اساتید باتجربه و متخصص بررسی و تصحیح می‌شود. ممتحنین آزمون آیلتس بر اساس چارچوب مشخصی به ارزیابی نحوه عملکرد شرکت‌کنندگان می‌پردازند؛ بنابراین برای شرکت در آزمون ماک آیلتس مطمئن شوید که در مرکز معتبری ثبت‌نام کرده‌اید.

نتیجه آزمون ماک آیلتس طی چند روز به شرکت‌کنندگان اعلام می‌گردد و نیازی به انتظار کشیدن برای دیدن نتایج وجود ندارد.

داوطلبان آزمون ماک آیلتس تمایلی ندارد مسافتی طولانی را برای شرکت در آزمون طی کند یا از شهری به شهر دیگر برود تا در این آزمون شرکت کند. با افزایش و فراگیری آزمون‌های ماک آنلاین، چنین مشکلاتی تا حد زیادی برطرف شده است. آزمون‌های ماک در برخی از سایت‌ها به صورت رایگان در دسترس همگان قرار دارد و می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

از دست ندهید: معرفی ۱۰کتاب ضروری برای نمره 8 آیلتس

بهترین دوره برای یادگیری کامل مکالمه زبان انگلیسی

در هر زبانی 90 درصد مکالمه و صحبتی که شما در طول شبانه روز با افراد مختلف دارید شامل 700 قالب است که استاد کریمی و تیم متخصص آکادمی روان بعد از 3 سال این 700 قالب طلایی زبان انگلیسی را جمع‌آوری کرده‌اند و داخل ترم پیشرفته دوره جامع آکادمی روان آموزش داده‌اند. برای مشاهده دوره روی تصویر زیر کلیک کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر به مشاورین ما با شماره تماس 09130013252 پیام دهید.


اهمیت آزمون ماک آیلتس برای قبولی در آزمون آیلتس

1. مدیریت زمان و دقت طی آزمون ماک آیلتس

مدیریت زمان یک موضوع بسیار مهم در هر آزمونی است. مدت زمان پاسخگویی به سؤال‌ها برای آزمون ماک، مانند آزمون اصلی است بدین صورت که، لیسنینگ حدود ۴۵ دقیقه، ریدینگ ۱ ساعت، رایتینگ یک ساعت و اسپیکینگ هم که به صورت جدا و طی مصاحبه‌ای توسط متخصصین انجام می‌شود.

در آزمون ماک آیلتس مدیریت زمان را تمرین می‌کنید و در آزمون اصلی حساب پاسخ‌گویی به سوالات در دست شما خواهد بود و می‌دانید که چگونه با سرعت بالا به تمام سوالات به‌ موقع و به درستی پاسخ دهید.


2. آشنا شدن با ساختار و سوالات آیلتس

طی آزمون ماک آیتلس شما می‌توانید با ساختار آزمون اصلی آشنا شوید و ذهنتان را برای روبه رو شدن با سوالات آماده کنید. همچنین با ساختار و بخش‌های لیسنینگ، ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ آزمون اصلی آشنا می‌شوید.

می‌توانید تعداد سوالات در هر بخش را ببینید و زمان‌بندی آزمون را بشناسید. یک روش پیشنهادی توسط متخصصصین برای قبولی درآزمون آیلتس، شرکت در آزمون ماک آیلتس است. آزمون‌های ماک آیلتس یک ابزار عالی برای کسانی است که قرار است خود آزمون اصلی آیلتس را شرکت کنند.

آزمون ماک آیتلس می‌تواند یک دیدگاه کلی در مورد اطلاعات موجود در آزمون اصلی به شما بدهد. متخصصان باور دارند اگر قبل از آزمون آیلتس در آزمون ماک شرکت کنید ، نمره شما را حداقل ۲ نمره افزایش پیدا می‌کند!

از دست ندهید: چطور در لیسنینگ آیلتس نمره بالا کسب کنیم؟

3. آشنا شدن با نقاط قوت و ضعف خود در آزمون ماک آیلتس

یکی از بزرگترین چالش‌های متقاضیان آزمون آیلتس این است که مدت زمان زیادی را صرف مطالعه می‌کنند بدون این‌که بدانند چقدر از مطالب خوانده شده را یاد گرفته‌اند و نقاط قوت و ضعفشان کدام است. آزمون ماک به شما کمک می‌کند نقاط ضعف و قوت خود را در چهار مهارت اصلی اسپیکینگ، لیسنینگ، رایتینگ و ریدینگ متوجه شوید.

پس از شناختن نقاط ضعف می‌توانید با ذهنی باز به سراغ رفع ایرادات بروید و در آزمون اصلی آیلتس حرفه‌ای تر عمل کنید. بهترین منبع برای شناختن نقاط ضعف، آزمونی شبیه‌سازی شده به آزمون اصلی است.

در آزمون ماک آیلتس این امکان برای شما فراهم می‌شود که اشتباه کنید بدون این که ترس از شکست در آزمون واقعی آیلتس را داشته باشید؛ بنابراین با دانستن نقاط ضعف و قوت خود می‌توانید یک برنامه‌ریزی مطالعه‌ای منسجم داشته باشید.


5. کنترل استرس در آزمون آیلتس

زمانی که برای بار اول وارد محیط آزمون آیلتس می‌شوید، بسیاری از چیز‌ها برای شما عجیب و نا آشنا هستند و باید از قبل خودتان را برای آن‌ها آماده کنید. زمانی که خودتان را با محیط و ساختار آزمون آیلتس آشنا کنید، دیگر استرس و اضطراب در روز آزمون اصلی آیلتس به سراغ شما نخواهد آمد.

نگران بودن در آزمون آیلتس رایج است و بسیاری از افراد متقاضی در آزمون آیلتس ممکن است به دلیل اضطراب نمره خوبی دریافت نکنند و زحماتشان به آسانی به هدر برود. مشکل استرس را به راحتی می‌توانید از طریق آزمون ماک آیلتس برطرف کنید.


6. آشنا شدن با روش تست‌زنی در آزمون بین‌المللی آیلتس

برای قبولی در آزمون آیلتس نه تنها باید دانش کافی داشته باشید، بلکه ضروری است که با روش تست‌زنی و مدیریت زمان هم آشنا باشید. بدون دانستن نکات تست‌زنی، حتی اگر دانش زبان شما کامل باشد، موفق به کسب نمره بالا نخواهید شد. مانند هر آزمون تستی دیگری، برای قبولی در آزمون آیلتس باید با شرکت در آزمون ماک، با روش‌های تست‌زنی و میزان سرعت‌عمل مورد نیاز در آزمون آیلتس آشنا شوید.

از دست ندهید: 8 تکنیک طلایی درک مطلب برای تقویت ریدینگ

7. نمره آیلتس خود را تخمین بزنید.

با شرکت در آزمون آیلتس شما می‌توانید عملکرد و نمره خود را در آزمون آیلتس تخمین بزنید. بهتر است در چندین آزمون ماک آیلتس شرکت کنید اگر در هر امتحان نسبت به امتحان قبلی خود پیشرفت کرده باشید، مشخص می‌شود که پیشرفت خوبی داشته‌اید. هم‌چنین ثبت میزان پیشرفت خود، به شما کمک می‌کند اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید و نگاه عمیق‌تری به مهارت‌های ‌آیلتس خود بیندازید.

یکی از ویژگی‌های خوب آزمون ماک آیلتس این است که روند پیشرفت متقاضیان به صورت پله به پله و با در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف آن‌ها آنالیز می‌شود. در واقع هر بار که در آزمون ماک شرکت می‌کنید، با تحلیل عملکرد خود می‌توانید در آزمون بعدی، نتیجه مطلوب‌تری بگیرید و آن را با نتیجه آزمون‌های قبلی مقایسه کنید. به این ترتیب، می‌توانید روند پیشرفت خود را روی نمودار تحلیل کنید و شاهد پیشرفت خود باشید


8. با شرکت در ماک آیلتس ریسک قبول نشدن در آزمون آیلتس را کمتر کنید

باتوجه به هزینه آزمون آیتلس که در ایران بسیار زیاد است، با شرکت در آزمون آزمایشی ماک آیلتس ریسک رد شدن در آزمون IELTS را کاهش می‌دهید. پیش از فرا رسیدن روز آزمون، هر چندبار که نیاز است در آزمون ماک شرکت کنید و ایرادات خود را رفع کنید. با این روش، نیازی به شرکت دوباره یا سه باره در امتحان اصلی را نخواهید داشت و بار اول در آزمون IELTS قبول می‌شوید.


ویژگی‌های یک آزمون خوب ماک آیلتس

قبل از شرکت در آزمون ماک آیلتس باید اطمینان حاصل کنید که آزمون معتبری را برگزیده‌اید. در این قسمت ویژگی‌های یک آزمون ایده‌آل ماک آیلتس را برای شما شرح می‌دهیم:


سوالات کافی و واقعی در ماک آیلتس

آزمون ماک آیلتس باید کامل باشد و تعداد سوالات و ساختارهای آن کاملاً مشابه با آزمون اصلی باشد. هدف آن آماده کردن شما برای آزمون واقعی است پس نباید تعداد سوالات کم‌تر و یا حتی بیشتر از آزمون واقعی باشد.

ساختار ان هم باید دقیقا شامل 4 مهارت اصلی زبان انگلیسی باشد.


گزارش‌‌های تحلیلی

ضروری‌ترین ویژگی یک آزمون ماک، گزارش تحلیلی است. این گزارش دقیقاً به شما نشان می‌دهد که چطور می‌توانید مهارت‌های خود را ارتقا دهید. گزارش تحلیلی از طریق اشاره کردن به نقاط قوت و ضعف شما انجام می‌شود. بنابراین اگر به دنبال افزایش نمره خود در آزمون ماک هستید، باید اطمینان حاصل کنید که گزارش تحلیلی در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

از دست ندهید: 9 نکته مهم موفقیت در رایتینگ آیلتس

جزئیات مربوط به سوال و جواب

شما باید بتوانید سوالاتی که غلط پاسخ داده اید را ببینید و اشتباهات خود را بدانید و دفعه بعد از آن‌ها جلوگیری کنید. پس اطمینان حاصل کنید که سوال و جواب‌ها رد اختیار شما قرار خواهند گرفت به جزییات آن‌ها دسترسی خواهید داشت.


آزمون گیرندگان با مدرک معتبر (Certified Examiners)

نتیجه امتحان آیلتس شما باید توسط آزمون گیرندگان معتبر از IDP و بریتیش کانسیل مورد بررسی قرار گیرد. نتایج آزمون ماک شما باید با آزمون آیلتس واقعی در آینده قابل قیاس باشد و نتایج واقعی را در اختیار شما قرار دهد. بنابراین اطمینان حاصل کنید که آزمون توسط یک فرد معتبر گرفته می‌شود. افرادی که از شما آزمون ماک می‌گیرند، باید دارای مدرک معتبر باشند تا بتوانند نتیجه آزمون شما را بررسی کنند.

 

سخن پایانی

برای شرکت در آزمون آیلتس روش‌های مختلفی وجود دارد، مانند ثبت نام در کلاس‌های حضوری یا آنلاین یا مطالعه به صورت خودآموز و بدون کلاس. علاوه بر این، برنامه ریزی برای مطالعه زبان انگلیسی نیز حائز اهمیت است. قبل از آزمون آیلتس باید زبان انگلیسی خود را به سطح مطلوبی برسانید و پس از آن خود را برای تکنیک‌های آیلتس آماده کنید.

خوشبختانه در حال حاضر، منابع متعددی نظیر دوره‌های آموزش زبان و پادکست یا اپلیکیشن‌های مخصوص زبان در دسترس همگان قرار دارد که می‌توانند از میان آن‌ها، با توجه به نوع یادگیری و سطح زبان انگلیسی خود، یک یا چند گزینه را برای مطالعه انتخاب کنند.

 


سرفصل دوره تربیت مدرس آیلتس

تعداد جلسات: 20 جلسه 90 دقیقه ای (دو جلسه در هفته)

مدرس دوره: استاد علیرضا صدر (دارای مدرک TESOL از Sussex Downs College انگلستان و مدرس دوره های تربیت مدرس و تربیت مدرس آیلتس با بیش از 18 سال سابقه مدیریت آموزشی در تهران)

جلسات اول و دوم

·         آزمون آیلتس چیست؟

·         تاریخچه آزمون آیلتس

·         ساختار آزمون آیلتس

·         ماژول های مختلف آزمون آیلتس

·         نحوه نمره دهی آزمون آیلتس

·         تعریف authentic بودن آزمون آیلتس

 

جلسات سوم و چهارم

·         نیاز سنجی داوطلبان آزمون آیلتس

·         بررسی پیشینه زبانی داوطلبان آزمون آیلتس

·         بررسی منابع آموزشی آزمون آیلتس و نقاط قوت و ضعف هر کدام

·         مقایسه تدریس آیلتس از روی coursebook و روش تست-محور

·         مزایا و معایب دوره های آزمون آیلتس با یک استاد و چند استاد

·         اهمیت پشتیبانی و برنامه ریزی در راستای آزمون های آزمایشی آیلتس (MOCK)

جلسات پنجم و ششم

·         بررسی تخصصی مهارت اسپیکینگ آزمون آیلتس

·         زمان بندی آزمون اسپیکینگ آیلتس

·         نمره دهی در آزمون اسپیکینگ آیلتس

·         منابع تدریس برای دانشجویان سطح بالا درمهارت اسپیکینگ آزمون آیلتس

·         منابع تدریس و تمرین برای دانشجویان سطح متوسط در مهارت اسپیکینگ آزمون آیلتس

·         بایدها و نباید ها در مهارت اسپیکینگ آزمون آیلتس

 

جلسات هفتم و هشتم

·         بررسی تخصصی مهارت لیسنینگ در آزمون آیلتس

·         اهمیت مدیریت زمان در مهارت لیسنینگ آزمون آیلتس

·         بایدها و نبایدها در مهارت لیسنینگ آزمون آیلتس

·         منابع مقدماتی برای مهارت لیسنینگ آزمون آیلتس

·         منابع پیشرفته برای مهارت لیسنینگ آزمون آیلتس

·         مشکلات لهجه در مهارت لیسنینگ آزمون آیلتس و نحوه برطرف کردن آن

·         مشکلات نوشتاری (spelling) در مهارت لیسنینگ آزمون آیلتس و راهکارها

·         آشنایی با انواع سئوالات مهارت لیسنینگ آزمون آیلتس

·         معرفی جدول نمره دهی لیسنینگ آزمون آیلتس

 

جلسات نهم و دهم

·         بررسی تخصصی مهارت ریدینگ در آزمون آیلتس

·         مشکلات رایج در مهارت ریدینگ آزمون آیلتس

·         شباهت ها و تفاوت های ماژول های جنرال و آکادمیک آزمون آیلتس

·         آشنایی با انواع سئوالات مهارت ریدینگ آزمون آیلتس

·         بایدها و نبایدهای مهارت ریدینگ آزمون آیلتس

·         معرفی extensive reading و منابع آن

·         معرفی جدول نمره دهی مهارت ریدینگ آزمون آیلتس

جلسات یازدهم و دوازدهم

·         روش تدریس انواع مختلف سئوالات مهارت ریدینگ آزمون آیلتس

·         مهندسی معکوس در مهارت ریدینگ آزمون آیلتس

·         مدیریت زمان و چالش ها در مهارت ریدینگ آزمون آیلتس

جلسات سیزدهم و چهاردهم

·         بررسی تخصصی مهارت رایتینگ در آزمون آیلتس

·         مشکلات رایج در مهارت رایتینگ آزمون آیلتس

·         تفاوت ماژول های جنرال و آکادمیک در آزمون آیلتس

·         نمره دهی در آزمون رایتینگ آیلتس

·         تاثیر extensive reading در مهارت رایتینگ آزمون آیلتس

·         بررسی ساختار Task 2 در آزمون رایتینگ آیلتس

·         نحوه نگارش پاراگراف و توسعه دادن ایده ها در مهارت رایتینگ آزمون آیلتس

·         پنج گام ابتدایی در نگارش به زبان انگلیسی

جلسات پانزدهم و شانزدهم

·         بررسی تخصصی مهارت رایتینگ آزمون آیلتس در Task 1 ماژول های جنرال و آکادمیک

·         بررسی نمونه های نامه در بخش جنرال مهارت رایتینگ آزمون آیلتس

·         بررسی انواع نمودارها در بخش آکادمیک مهارت رایتینگ آزمون آیلتس

جلسات هفدهم و هجدهم

·         جمع بندی و آزمون کتبی

جلسات نوزدهم و بیستم

·         دعوت از پذیرفته شدگان آزمون کتبی برای شرکت در آزمون عملی و دمو

 

برای اطلاعات بیشتر در خصوص برگزاری این دوره عبارت IELTSTTC را به شماره 09368746199 ارسال بفرمایید تا مشاورین آموزش ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا