دنیای وب

اینترنت اشیاء چیست (Iot)

دستگاه های هوشمند متصل ، اتصال همه جا بی سیم و رایانه ابری مقیاس پذیر ، بستر اینترنت نرم افزار IoT را ایجاد کرده اند. بسترهای اینترنت اشیاء این سازمانها را قادر می سازد تا فعالیتهای خود را به روشهایی که قبلاً غیرقابل تصور بودند ، نظارت ، کنترل ، بهبود و خودکارسازی خود کنند. در بسیاری از صنایع ، اینترنت اشیاء مدلهای سنتی تجارت را مختل می کند و باعث می شود شرکت ها سؤالهای اساسی بپرسند.

این باعث می شود بسیاری از سازمان های بخش دولتی و خصوصی سؤال کنند چگونه می توانند از اینترنت اشیا برای ایجاد منابع جدید ارزش استفاده کنند. برخی از آن برای معرفی راندمان عملیاتی جدید استفاده می کنند. مدیریت دارایی از راه دور به سازمانها این امکان را می دهد تا دارایی ها را در زمان واقعی ردیابی کنند و از تیم های میدانی خود با کارآمدتر استفاده کنند. پیش بینی نگهدارنده با جایگزینی قطعات قبل از خراب شدن ، خرابی را کاهش می دهد. تحلیل های زمان واقعی به کارکنان کمک می کند تا تصمیم های بهتری بگیرند. سیستم های هوشمند IoT می توانند عملیات تکراری و انتظاری را به صورت خودکار انجام دهند.

سیستم های IoT

اینترنت اشیاء اتصال به اینترنت فراتر از دستگاههای سنتی مانند رایانه های رومیزی و لپ تاپ ، تلفن های هوشمند و تبلت ها را به انواع دستگاه ها و اشیاء روزمره که از ارتباط داخلی استفاده می کنند برای برقراری ارتباط و تعامل با محیط خارجی ، در سراسر اینترنت ، گسترش می دهد.

با این حال ، در حال حاضر ، طیف گسترده ای از فناوری وجود دارد که به طور دقیق می توان آن را قادر ساخت اینترنت اشیا عنوان کرد. فقط در سطح شبکه ، بلوتوث ، بلوتوث LE ، ZigBee ، RFID ، Wi-Fi ، تلفن همراه ، Z-Wave ، 6LowPAN ، Thread ، NFC ، Sigfox ، Neul ، LoRaWAN ، Alljoyn ، IoTivity ، Weave ، Homekit ، MQTT ، CoAP ، JSON وجود دارد -LD و موارد بسیار بیشتری می توانند در برنامه های IoT نقش داشته باشند.

برنامه های IoT

سیستم های IoT از انعطاف پذیری منحصر به فرد و توانایی مناسب بودن در هر محیطی ، از توسعه برنامه های کاربردی در سراسر صنعت لذت می برند. این برنامه جمع آوری داده ها ، اتوماسیون ، فرآیندها و موارد دیگر را از طریق دستگاه های هوشمند و فناوری قدرتمند توانمندسازی ارتقا می بخشد.

اینترنت اشیاء در همه جا وجود دارد ، اما قطعاً برخی از بخش ها وجود دارند که شیوع آن بیشتر است. می توان گفت صنعت سنگین بخشی است که به لطف SCADA و روباتیک مدتی طولانی با مفاهیم IoT کار می کند و زیر مجموعه IoT خود را دارد – IoT صنعتی یا بیشتر اوقات فقط IoT. به اشتراک گذاشتن داده ها برای اهداف تعمیر و نگهداری و بهره برداری ، تجهیزات صنعتی پاسخگوتر و مفیدتر می کند و همچنین یک محیط کاری ایمن تر نیز ایجاد می کند.

امنیت اینترنت اشیاء

IoT Security زمینه IoT است که به دنبال محافظت از دستگاه ها و شبکه های متصل است. اولین چیزی که بیشتر مردم وقتی به فکر امنیت IoT می افتند به ذهن متبادر می شود رمزگذاری است. اگر یکی از این افراد هستید ، نگران نباشید ، کاملاً اشتباه نمی کنید. رمزگذاری یک مؤلفه مهم امنیت است ، اما این یک قسمت از کل داستان است. با این حال ، به خودی خود ، رمزگذاری امنیت روشی را که بیشتر مردم تمایل دارند فکر نمی کنند.

امنیت ، مانند اکثر چیزها ، دارای منحنی سود و هزینه است. آنچه اینترنت اشیاء به آن نیاز دارد ، تعادل خوبی بین اقدامات امنیتی محکم و معقول است که بسیار اقتصادی و قابل گسترش هستند. اولین مشکل اساسی این است که یک دستگاه IoT به خطر بیافتد ، در برخی موارد می تواند روشی را در یک شبکه شرکتی برای یک بازیگر مخرب فراهم کند. تلویزیون هوشمند فقیر امن ، دوربین امنیتی – هر چیزی که به شبکه می رسد یک حامل بالقوه است.

قابلیت همکاری IoT

مزایای کامل IoT تنها در صورتی تحقق می یابد که تعداد زیادی دستگاه قادر به تعامل با یکدیگر باشند – و در اینجا یک مشکل بزرگ نهفته است. تعداد بازیکنان مختلف موجود در بازار ، از نظر شغلی و از نظر عمودی ، بین صنایع مختلف ، طیف گسترده ای را پوشش می دهد.

با تعداد زیادی شرکت “اینترنت اشیاء” – بیشتر شرکتهای فناوری بزرگ با نام های مختلف ، از جمله گوگل ، مایکروسافت ، اپل ، سیسکو ، اینتل و IBM انواع مختلفی از بازی های IoT دارند – همه برای جذب بیشترین تعداد ممکن کاربران استفاده می کنند. برای اکوسیستم های مربوطه ، انگیزه اطمینان از اینکه سیستم ها و دستگاه های IoT از شرکت های مختلف که همه با هم کار می کنند ، گاهی اوقات وجود ندارد.

سیستم عامل اینترنت اشیاء

یک دستگاه IoT برای انتقال اطلاعات با استفاده از پروتکل های انتقال اینترنت به دیگری متصل است. سیستم عامل های IoT به عنوان پلی بین سنسورهای سخت افزاری و شبکه های داده عمل می کنند.

در اینجا برخی از بهترین سیستم عامل های IoT موجود در بازار امروز آورده شده است:

خدمات وب آمازون

مایکروسافت لاجورد

پلت فرم ThingWorx IoT

واتسون IBM

Cisco IoT Cloud Connect

Salesforce IoT Cloud

ابر یکپارچه اوراکل

GE Predix

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا