دنیای وب

اینترنت چگونه بوجود آمده و چرا بر شما تأثیر منفی می گذارد

چه بخواهیم و چه نخواهیم همه آنلاین هستیم. به خاطر داشته باشید که براساس داده های اطلاعاتی بی درنگ GMSA امروزه بیش از 8.97 میلیارد اتصال تلفن همراه وجود دارد. طبق برآوردهای سازمان ملل ، این بیش از جمعیت تخمینی زمین است که 7.71 میلیارد نفر است.

بنابراین اینترنت چگونه شروع شد؟ تعدادی از عوامل وارد عمل شدند. اینترنت از سال 1983 به صورت فنی آغاز به کار کرد. این امر به دلیل استفاده ARPANET از TCP / IP بود. ARPANET تحت نظارت آژانس پروژه های تحقیقات پیشرفته آمریکا (ARPA) توسعه یافت. مجموعه پروتکل TCP / IP در دهه 1970 توسط دو دانشمند دارپا طراحی شد.

آخرین نسخه TCP / IP IPv6 برای اینترنت می تواند تقریباً 3403 x 10 تا 38 آدرس IP قدرت ارائه دهد. برای همه اهداف عملی ، این نزدیک به بی نهایت است. اینها آدرسهای عمومی بی نظیری هستند. این امر به شما امکان می دهد از نظر تئوری به اینترنت متصل شود ، اعم از تلفن هوشمند ، اجاق توستر ، مایکروویو ، اتومبیل ، هرچیزی که با برق کار می کند و هرچیزی که در بدن شما تعبیه شده با برق کار می کند. این از نظر تئوری به این معنی است که می توان از طریق اینترنت هر فرد روی کره زمین و همه دستگاه های الکتریکی آنها را کنترل کرد. این بدان معنی است که همه چیز هوشمند است ، زیرا آنها از یک ریزپردازنده ، BIOS ، RAM و مدارهای شبکه ای ، سیمی یا بی سیم استفاده می کنند که می توانند به اینترنت متصل شوند. می توانید بگویید سال 1984 در شرف وقوع است. من کتاب را خواندم و شاید مجبور شدم آن را در دبیرستان یا شاید در دانشگاه بخوانم. پیش فرض این رمان ترسناک بود.

بیایید واقعیت را بپذیریم ، هر کاری که ما انجام می دهیم آنلاین است ، هر زمان که شما از فروشگاه مواد غذایی چیزی می خرید ، اینترنت درگیر می شود. تمام معاملات بانکی در یک سرور داده واحد ثبت می شوند که می تواند در هر کجای دنیا واقع شود. حتی هنگام استفاده از پول نقد ، این معامله در جایی از سرور در مزرعه سرور ثبت می شود.

هنگامی که در جاده رانندگی می کنید و با سرعت بالای دوربین ترافیکی سرعت می گیرید ، این مورد نیز با استفاده از اینترنت در جایی ضبط می شود ، هنگامی که وارد یک مرکز خرید می شوید ، همه کارهایی که انجام می دهید توسط دوربین ضبط می شود ، با استفاده از اینترنت اینترنت به فرد اجازه می دهد تا هر حرکت را کنترل کند. همه اینها ثبت شده و ذخیره می شوند برای همیشه یا حداقل تا زمانی که سرور خراب شود و پشتیبان گیری نشود. هر آنچه در شبکه های اجتماعی می گویید در برخی از پایگاه های اطلاعاتی ثبت و ذخیره می شود و هرگز پاک نخواهد شد. در حقیقت ، برخی از غول های شبکه های اجتماعی به ما اجازه می دهند که از نرم افزار آنها استفاده کنیم ، زیرا کاملاً می دانند هر آنچه شما می گویید و ضبط می کنید به انحصار آنها می رود. شما می دانید این غول های شبکه های اجتماعی چه کسانی هستند. اما ما همچنان با جمع آوری افکار شخصی و نظرات اجتماعی خود از نرم افزار آنها استفاده می کنیم و اجازه می دهیم روی رایانه های ما باقی بماند. جای تعجب نیست که برخی از سازمان های اجرای قانون عاشق این غول های رسانه های اجتماعی هستند. آیا شما آنها را سرزنش می کنید؟

طبق برخی تخمین ها ، 1900 ماهواره در حال کار در مدار زمین هستند که توسط 40 کشور پرتاب شده اند. چه تعداد از این ماهواره های جاسوسی؟ هیچ کس واقعاً نمی داند ، به جز کشورهایی که آنها را راه اندازی کرده اند. به این فکر کنید ، با استفاده از ماهواره می توان به اینترنت دسترسی داشت. شما داری حساب میکنی برخی از موتورهای جستجو می توانند به شما امکان دسترسی به تصاویر ماهواره ای را بدهند که از منظر ایستادن در خیابان ، هر روستا ، شهر یا شهری در جهان را نشان می دهد. این در زمان واقعی نیست ، اما با پیشرفت در فناوری رایانه و اینترنت بسیار فاصله دارد.

بنابراین می توانیم ببینیم که اینترنت تأثیر منفی بر ما می گذارد ، زیرا می توان از آن برای نظارت بر هر کاری استفاده کرد. حریم خصوصی در حال تخلیه است.

احوال پرسی گرم

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا