دنیای وب

اینترنت چگونه کار می کند؟ پروتکل ها – اسپرانتو

همه ما از اینترنت استفاده می کنیم ، اما تعداد کمی از ما واقعاً می دانیم که این ابزار قدرتمند چگونه کار می کند. بله ، می بینیم که رایانه های ما منبع تغذیه دارند و می بینیم که این دستگاه یا از طریق سیم یا احتمالاً از طریق اتصال بی سیم به اینترنت متصل است ، اما این به احتمال زیاد در جایی است که درک ما کاملاً متوقف شود. بعدی چیه؟ انبوه اطلاعاتی که می توانیم به صورت آنلاین به آنها دسترسی پیدا کنیم از کجا آمده است؟ چگونه اطلاعات در خانه ها یا هر کجا که هستیم به ما سفر می کنند و به ما می رسند؟ به نظر می رسد پاسخ دادن به همه س questionsالات مربوط به نحوه کار در اینترنت دشوار است ، اما وقتی با شخصی صحبت می کنید که می تواند آنها را با کلمات ساده بیان کند ، همه این س questionsالات پاسخ کافی ساده دارند.

پروتکل ها – اسپرانتو برای دنیای اینترنت

برای اینکه بتوانید هنگام اتصال به اینترنت روی پیوند کلیک کنید و اطلاعات درخواستی خود را دریافت کنید ، دستگاه مورد استفاده شما اعم از رایانه ، تلفن هوشمند یا دستیار شخصی باید به زبان دستگاه مورد نیاز برای پاسخگویی به درخواست شما برای اطلاعات صحبت کند. این را می توان با اسپرانتو ، زبان جهانی که قرار بود همه بدانند مقایسه کرد ، به طوری که همه مردم از هرجای دنیا می توانند یکدیگر را درک کنند. تقریباً به همین ترتیب ، رایانه شما می تواند یک سری پروتکل های موجود را درک کند تا به همه رایانه های دنیا کمک کند یکدیگر را درک کنند. بنابراین ، وقتی روی هر چیزی در شبکه جهانی وب کلیک می کنید ، اطلاعات به یک آدرس IP خاص ارسال می شود و رایانه از آدرس IP این درخواست را دریافت می کند ، آن را می خواند و پاسخ درخواستی را می فرستد.

این پروتکل ها چیست؟

در اینجا لیستی از پروتکل های اینترنتی است که کامپیوتر شما هر بار که به اینترنت متصل می شوید استفاده می کند:

  • TCP پروتکل کنترل انتقال مسئول ایجاد اطلاعات کوچکی به نام بسته ها از درخواست مجازی شماست ، که سپس به رایانه مقصد ارسال می شود تا دستگاه بتواند به درخواست کاربر پاسخ دهد.
  • IPپروتکل اینترنت در واقع وسیله نقلیه ای است که این بسته های کوچک اطلاعات را از طریق یک شبکه بزرگ رایانه به آدرس مقصد می رساند. بعد از رسیدن بسته ها به مقصد ، TCP آنها را می گیرد و دوباره در یک چیز معنی دار دوباره جمع می کند ، یعنی درخواست شما.
  • SMTPپروتکل انتقال ایمیل ساده همانطور که از نام آن پیداست ، هنگام ارسال و دریافت ایمیل استفاده می شود.
  • پروتکل انتقال فایلپروتکل انتقال فایل برای بارگیری یا بارگذاری پرونده ها از و به اینترنت ، مانند انتقال FTP منبع HTML یک صفحه وب به سرور میزبان وب یا بارگیری راهنمای کاربر PDF از سایت FTP سازنده استفاده می شود.

همه رایانه ها به یک زبان صحبت می کنند

با استفاده از این پروتکل ها در ترکیب با برخی از پروتکل های دیگر که در اینجا ذکر نشده است ، همه رایانه ها و سایر دستگاه ها در سراسر جهان می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. معنی این امر این است که دستگاهی که شما از آن استفاده می کنید در صورت نداشتن دانش در مورد این پروتکل ها قادر به استفاده از اینترنت نخواهد بود و همچنین به این معنی است که شما نمی توانید در صورت تمایل به اینترنت دسترسی داشته باشید. بنابراین ، وقتی پروتکل ها را به زبانی جهانی مقایسه می کنید ، درک ایده اینترنت بسیار آسان تر می شود ، درست است؟

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا