دنیای وب

بازاریابی موتور جستجو در مقابل بازاریابی رسانه اجتماعی

بازاریابی موتورهای جستجوگر (SEM) وب سایت خود را در Google ، Yahoo و سایر موتورهای جستجو از طریق روشهای مختلفی از جمله بازاریابی جستجوی رایگان ، قرار دادن هزینه ای و تبلیغات متنی ترویج می کند. هنگام جستجوی محصول یا خدمات از طریق وب سایت ، بازاریابی جستجوی ارگانیک باعث می شود سایت در اولین صفحه نتایج موتور جستجو ظاهر شود و باعث افزایش دیداری می شود. قرار دادن پرداخت شده اجازه می دهد تا وب سایت در لیست های تبلیغاتی که معمولاً در نتایج جستجوی ارگانیک یا مجاور یافت می شوند (مانند پیوندهای پشتیبانی شده Google) درج شود. قرار دادن مبلغ پرداختی نیز به ازای هر کلیک پرداخت می شود ، زیرا تبلیغ کننده با کلیک بر روی لینک ، هزینه دریافت می کند. تبلیغات متنی ، تبلیغات متنی را در وب سایتهایی قرار می دهد که دارای محتوای مشابه تبلیغ کننده (مانند Google AdSense) هستند.

رسانه های اجتماعی با به اشتراک گذاشتن نظرات و عقاید در مورد موضوع مورد علاقه مشترک ، تعامل بین دو یا چند نفر را که مستقیماً یا غیرمستقیم به یکدیگر می شناسند ، فراهم می کند. رسانه های اجتماعی شامل سایت ها و پورتال هایی مانند YouTube ، Facebook ، Wikipedia ، Twitter ، Flicker و غیره است. بازاریابی رسانه های اجتماعی از شبکه های اجتماعی ، انجمن های آنلاین ، وبلاگ ها ، ویکی ها یا هر رسانه آنلاین مشترک برای بازاریابی ، فروش ، روابط عمومی و خدمات به مشتری استفاده می کند.

بازاریابی موتور جستجو

o مشتریان هنگامی که علاقه مند به آن هستند یک محصول یا خدمات را در موتور جستجو جستجو می کنند. بسته به اصطلاح جستجو که در موتورهای جستجو تایپ می کنند ، بازاریاب می تواند قصد مشتری را بداند. این به شناسایی کلمات کلیدی مرتبط کمک می کند.

o هنگامی که کاربر در جستجوی یک محصول یا خدمات خاص و یا هر گونه اطلاعات است ، موتورهای جستجو اکثر صفحات وب مربوط را به جستجوی جستجو در بالای صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) ارجاع می دهند. ارتباط صفحه وب با جستجوی شما معمولاً به آخرین نتایج پیمایش می شود. بنابراین ، کاربر روی مهمترین صفحات وب که در اولین صفحه نتایج موتور جستجو قرار دارند تمرکز دارد.

o صاحبان وب سایت می توانند با وارد کردن محصولات خود در نتایج جستجو از طریق کمپین بهینه سازی موتور جستجو ، محصولات یا خدمات خود را ارتقا دهند. SEO Professional می تواند رتبه بندی صفحه اول وب سایت را فعال کند که باعث افزایش فرصت های کلیک می شود.

o تبلیغ کنندگان همچنین می توانند برای ارتقاء سایت خود ، تبلیغات هر کلیک را بر روی موتورهای جستجو انتخاب کنند.

SEM دقیقا قابل اندازه گیری است. یک وب سایت می تواند میزان فروش کلمات کلیدی جستجو را اندازه گیری کند ، که در ردیابی بازده سرمایه گذاری در هر ترم بسیار مؤثر است.

o SEM برای SMEs مقرون به صرفه است تا محصولات و خدمات خود را در بودجه بازاریابی خود ارتقا دهند.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

o رسانه های اجتماعی ارتباط مستقیمی بین شرکت ها و مشتریان در مورد محصول یا خدمات برقرار می کنند.

این یک ابزار عالی برای شناخت نظرات و نظرات مشتریان و ارتباط با مشتریان است.

در رسانه های اجتماعی ، گرفتن تصویر نام تجاری منفی بسیار آسان است. به عنوان مثال ، فرد با تجربه بد با یک محصول می تواند نظر خود را با لحنی منفی بیان کند. این باعث می شود که هر تصویر مثبت از آن مارک یا محصولی که می تواند در هر زمان ویروسی گسترش یابد ، نابود شود.

بزرگترین نقطه ضعف در بازاریابی رسانه های اجتماعی استفاده از رسانه های اجتماعی در وهله اول برای برقراری ارتباط است و نه خرید یا تبلیغات ، که باعث از بین رفتن تجربه کاربر می شود. بنابراین ، برای اینکه مشتری بتواند در خرید تأثیر بگذارد ، در بیشتر موارد ممکن است با بازاریابی در رسانه های اجتماعی آزمایش نکند.

o ممکن است SEM برای مارک های کوچک و آینده مفید نباشد ، زیرا مارک های بزرگتر و شناخته شده تر بر محتوا تسلط دارند.

o احتمال پایین آمدن نرخ تبدیل در بازاریابی رسانه های اجتماعی.

مطالعه ای توسط GFK Roper در مورد “كسب و كار كوچك Citibank” نشان داد كه مشاغل كوچك بازاریابی جستجو را به جای بازاریابی رسانه های اجتماعی انتخاب می كنند. بیش از 76٪ صاحبان مشاغل کوچک ، رسانه های اجتماعی را برای تجارت خود در جذب مشتریان بالقوه و گسترش مشاغلشان مفید نمی دانند. 86٪ صاحبان مشاغل از سایتهای شبکه های اجتماعی برای تبلیغ مشاغل خود یا هرگونه اطلاعات دیگر استفاده نکردند.

پیش بینی می شود تبلیغات رسانه های اجتماعی پس از رشد شدید در سال 2008 از رشد 33٪ منفی 3٪ در سال 2009 برخوردار باشد. انتظار می رود که طی دو سال آینده با سرعتی آهسته 13.2٪ و سپس در سال 2011 با 8.2٪ پایین تر رشد کند. از طرف دیگر ، درآمد جستجوی 47 درصد از درآمد تبلیغات اینترنتی در سه ماهه دوم سال 2009 را به خود اختصاص داده است ، در حالی که 44 درصد گزارش شده در سه ماهه دوم سال 2008 است.

بازاریابان سازمانهای بزرگ که قبلاً تصویری از برند ایجاد کرده اند ، از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. صاحبان مشاغل کوچک برای بازاریابی به رسانه های اجتماعی کمتر متکی هستند. حتی برای مشاوره یا اطلاعات در مورد مشاغل ، آنها از رسانه های اجتماعی استفاده نمی کنند ، و در عوض حدود 61٪ از پاسخ دهندگان می گویند که به سایت های موتور جستجو بستگی دارند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا