دنیای وب

باک از اینجا شروع می شود – دروس مهم Starbucks

برای اطمینان از موفقیت مداوم ، استارباکس باید برنامه های احتمالی را تدوین کند که گزینه های جایگزین بازاریابی را در اختیار شرکت قرار می دهد ، به خصوص به دلیل اینکه محیط کسب و کار بسیار پویا بوده و دائما در حال تغییر است. همانطور که می دانیم شرکتها قادر به پیش بینی هر مشکل بالقوه نیستند و بنابراین مدیران را ملزم می کنند در تلاش برای جلوگیری از آسیب بیشتر به اعتبار شرکت ، درآمد ، فروش و غیره سریعاً به این رویدادهای غیر منتظره پاسخ دهند. برای انجام این کار ، مؤسسات باید مدیریت مؤثر در بحران را در اختیار داشته باشند.

یکی از بهترین راه های مدیریت بحران ، تهیه برنامه های احتمالی قبل از وقایع است. این امر باعث می شود تا شرکت بتواند تغییرات لازم را در استراتژی و تاکتیک های شرکت به سرعت ایجاد کند ، و بنابراین به طور بالقوه مشکلات را قبل از خارج از کنترل حل می کند. طبق تعریف ، یک برنامه اضطراری یک دوره عملی است که در صورت عدم موفقیت در برنامه یا تغییر وضعیت موجود ، باید دنبال شود. در صورت بروز اورژانس برنامه یا روال عملی. برنامه های اضطراری گزینه های مختلف و گزینه های بازاریابی را در اختیار سازمان ها قرار می دهد که شرکت را قادر می سازد به سرعت با یک محیط تجاری پویا سازگار شود. این امر بسیار مهم است ، به ویژه اگر برخی از عوامل محیطی داخلی یا خارجی بر استراتژی های بازاریابی شرکت تأثیر بگذارد تا جایی که نتایج از اهداف و اهداف شرکت منحرف می شود.

به طور واضح ، Starbucks برنامه های روابط عمومی بسیاری در رابطه با تبلیغات ، تبلیغات ، فروش شخصی و تبلیغات دارد. این شرکت نه تنها در فعالیت های خیرخواهانه و داوطلبانه جوامع جهانی فعال است ، بلکه تمام تلاش خود را برای تولید دانه های قهوه با کیفیت بالا و با به کارگیری مردم از سراسر جهان با روشی اخلاقی انجام می دهد. این شرکت اعتقادی به پرداخت دستمزد کارمندان مشابه با شرایط ذکر شده در “فروشگاه های عرق” ندارد. در عوض ، استارباکس با هر کارمندی منصفانه ، اخلاقی و اخلاقی رفتار می کند. این به نوبه خود به دلیل داشتن فرهنگ سازمانی قوی شرکت ، به ایجاد روابط عمومی مثبت برای Starbucks کمک می کند. در حقیقت ، Starbucks یک صاحب مشاغل محترم است که از نیروی کار خود استقبال می کند ، و به همین دلیل است که این شرکت در لیست 100 تجارت برتر Fortune قرار گرفت. علاوه بر این ، وقتی یک شرکت با کارمندان خود تا حدودی رفتار می کند ، همان معامله به مشتریان منتقل می شود ، بنابراین به فروش شخصی نیز کمک می کند. اگر با کارمندان برخورد منصفانه صورت گیرد ، آنها تمایل دارند که با مشتریها عادلانه رفتار کنند ، و همچنین به مشتریان خدمات استثنایی مشتری را در حد توان خود ارائه دهند.

درمورد تبلیغات و تبلیغات ، استارباکس از گزینه های مختلف بازاریابی جایگزین مرتبط با هر دو زمینه استفاده می کند زیرا شرکت می فهمد که هر روش یا وسیله ارتباطی نقاط قوت و ضعف خود را دارد. به عنوان مثال ، Starbucks در درجه اول از تبلیغات کلامی برای تبلیغ محصولات و خدمات یک شرکت استفاده می کند. به عنوان یک گزینه بازاریابی جایگزین ، این شرکت همچنین از اینترنت ، نامه مستقیم ، رادیو خارجی ، رادیو ، تلویزیون ، رسانه های اجتماعی و خبرنامه ها برای افزایش تبلیغات و تبلیغات کالا از Starbucks استفاده می کند. دلیل این امر این است که شرکت همچنین درک می کند که محدودیت هایی نیز با تبلیغات شفاهی وجود دارد. بنابراین ، Starbucks با استفاده از انواع سیستم عامل های شبکه ای و رسانه ای ، پیام های بازاریابی شرکت را در بازارهای هدف در تلاش برای افزایش فروش و درآمد ارائه می دهد. هدف استفاده از نقاط قوت هر نوع رسانه و در عین حال به حداقل رساندن محدودیت های مربوط به هر روش ارتباطی است. با این کار استارباکس اطمینان حاصل می کند که Starbucks به هدف شرکت در برندسازی و موقعیت یابی دست می یابد و با استفاده از روشهای مختلف بازاریابی ، برتری رقابتی نسبت به رقبا در همان صنعت کسب می کند.

تاکتیک های بازاریابی

Starbucks شامل بسیاری از تکنیک های بازاریابی است که به ارائه امتیازات مختلفی برای شرکت کمک می کند تا به برندسازی و موقعیت یابی مثبت کمک کند و مزیت رقابتی لازم برای موفقیت را در اختیار Starbucks قرار می دهد. لطفاً توجه داشته باشید که Points of Difference (PODs) ویژگی هایی است یا منافع مصرف کنندگان به شدت با یک برند در ارتباط هستند ، ارزیابی مثبت آن را انجام می دهند و باور کنید که آنها نتوانسته اند همان درجه را با برند رقابتی پیدا کنند. از طریق POD برای محصولات و خدمات ارائه شده ، Starbucks مشتریانی وفادار ایجاد می کند که به دلیل تجربه کلی سازمان مرتباً برمی گردند. به عنوان مثال ، استارباکس در ارضای درخواستهای عاطفی و منطقی افراد بسیار مؤثر است. امکانات آن نه تنها عطر و طعم غنی قهوه ، بلکه جاز آرام بخش ، بلکه صندلی راحت ، دسترسی به اینترنت و سایر قرارهای مفصل ران را نیز شامل می شود. علاوه بر این ، این شرکت همچنین انواع قهوه باکیفیت را برای انتخاب مشتریان و همچنین ارائه خدمات به مشتریان استثنایی به مشتریان ارائه می دهد. از طریق این ویژگی های کلیدی و با یک ارزش پیشنهادی موثر ، Starbucks یک تجربه مصرف قهوه عالی را ایجاد کرده است که مصرف کنندگان می توانند در زندگی خصوصی خود دخالت کنند.

مصرف کنندگان به دلایل مختلف به استارباکس می آیند تا از یک زیبایی زیبایی در فروشگاه لذت ببرند. این امر به نوبه خود ، نه تنها از طریق یک مارک مثبت به Starbucks یک مزیت رقابتی داد ، بلکه همچنین محصولات و خدمات شرکت را در مکانهای سازگار با مصرف کننده قرار داد. در واقع ، بیانیه موقعیت یابی شرکت “در حال رسیدن به جهان است تا آنها را با فرهنگ و محصولات Starbucks در آغوش بگیرد.” هدف این است که اطمینان حاصل شود که مصرف کنندگان کالاها و خدمات شرکت را به عنوان ماهیت دوم خریداری می کنند و از این طریق شرکت را قادر می سازد تا مردم را در ماجراهای روزانه خود همراهی کند. علاوه بر این ، استارباکس وارد سه بازار بزرگ قهوه جهان شد: فنلاند ، چین و نروژ ، که به این شرکت اجازه داد مقام اول را در بازار رستوران های اکسپرس سرویس کسب کند و بدین ترتیب جایگاه خود را به عنوان یک بازیکن جهانی به طور موازی سمان کرد.

آنچه جالب دیدم دو بازار هدف اصلی شرکت بود. اولین مورد جوانترها ، عمدتاً از نسل دهم بودند که قهوه را جایگزین صحنه بار می دانستند و بر این اساس خرید می کردند. پس از آن ، نسل رونق کودک به عنوان هدف تبدیل شد به این دلیل که افراد در دهه چهل و پنجاه سالگی شروع به مصرف مشروبات الکلی کمتری کردند و جستجوی کالاهای دیگر با درجه مشابهی از جذابیت و قهوه نیز به یک جایگزین عالی تبدیل شد. علاوه بر این ، این شرکت نه تنها مشتری های جوان و ثروتمندی را که به شدت در اینترنت و رسانه های اجتماعی درگیر بوده اند ، بلکه افرادی که عاشق ترکیب کار روزانه با یک وقفه کوچک هستند را هدف قرار داده است. Starbucks با تمرکز بر بازارهای هدف که دارای رفتارهای مشابه با خریداران ، جمعیتی ، روانشناسی یا حتی شیوه زندگی هستند ، فرصت خود را برای دستیابی به موفقیت سازمانی افزایش می دهد. هدف این است که با تلاش برای ترغیب این گروه ها برای خرید از شرکت ، به بازارهای هدف با پیام مورد نظر این شرکت برسیم. اگر برخی از استراتژی ها و روش های بازاریابی همانطور که در نظر گرفته شده عمل نمی کنند ، Starbucks گزینه های جایگزین بازاریابی برای دستیابی به اهداف و اهداف شرکت دارد.

سرانجام ، Starbucks همچنان نشان می دهد که این شرکت اهمیت ایجاد برنامه های احتمالی را که شامل استفاده از گزینه های بازاریابی جایگزین است ، می داند. Starbucks با ارائه یک محیط زیباشناختی سرگرم کننده که تعامل مثبت انسان را تقویت می کند ، در کنار ارائه انواع مختلف قهوه و چای مخصوص با کیفیت بالا ، به مصرف کنندگان می پردازد و مرتباً نیازها ، نیازها و خواسته های مصرف کنندگان را در سراسر جهان برآورده می کند. علاوه بر این ، این شرکت همچنین به شدت درگیر فعالیت های خیرخواهانه داوطلبانه دیگری است که به مارک های مثبت ، روابط عمومی و تبلیغات از جمله تبلیغات کمک می کند. هدف نوآوری مداوم در محصولات و خدمات جدید و همچنین ارائه این کالاها به افراد مناسب در مکان مناسب و مقادیر مناسب برای کاربران نهایی در زمان مناسب است. Starbucks در دستیابی به این دستاورد بسیار مؤثر است ، به همین دلیل این کمپانی فرهنگ جدید قهوه را که روزانه میلیون ها نفر در سراسر جهان از آن لذت می برند ، هموار کرد.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا