دنیای وب

با این واژه نامه مفید در مورد سیستم تلفنی VoIP خود بیاموزید

آیا تا به حال با گروهی از افرادی که گویا به زبان خودشان صحبت می کنند درگیر مکالمه شده اید؟ این ممکن است باعث شود شما احساس غفلت کنید و برقراری ارتباط با گروه در سطح شخصی به دلیل آنچه که به عنوان مانع زبان به نظر می رسید دشوار بود. این اصطلاحات می تواند احساس “عادی” را در افراد ایجاد کند. تمام اختصارات سیستم تلفنی VoIP و اصطلاحات صنعت باعث ایجاد سردرگمی در برخی افراد شده و احساس غریبه شدن در آنها ایجاد می شود که باعث افزایش شکاف ارتباطی بین ارائه دهنده خدمات و مصرف کننده می شود.

به همین دلیل است که ما واژه نامه اصطلاحات اصلی استفاده شده توسط ارائه دهندگان VoIP را در اختیار شما قرار می دهیم تا حداقل در نیمه راه با نمایندگان VoIP و کارشناسان مخابرات ملاقات کنید. قبل از پرداختن به آن ، بیایید تفاوت بین VoIP ، IP و تلفن Cloud را توضیح دهیم.

به زبان ساده: در واقع تفاوت زیادی وجود ندارد. VoIP ، IP و Cloud (یا مبتنی بر ابر) اساساً مترادف هستند. همه اینها از یک شبکه IP استفاده می کنند که داده های ارتباطی را دیجیتالی می کند ، مانند صدا ، بسته های داده ای ایجاد می کند و این بسته های داده را بین نقاط انتهایی مختلف ارسال می کند. شناخته شده است که استفاده از این روش مقرون به صرفه است زیرا بسته های داده را می توان از طریق خطوط مشترک و بدون هزینه PTSN ارسال کرد (برای دانستن اینکه PTSN چیست به خواندن ادامه دهید).

این واژه نامه با توجه به کارفرمای منظم تهیه شده است. از آنجایی که نحوه ارتباط شرکت ها برای سازگاری با تحولات فن آوری فعلی در حال تغییر است ، ما می خواهیم به شما کمک کنیم تا از شرایطی که هنگام صحبت با ارائه دهندگان خدمات VoIP از طریق تلفن می شنوید ، به روز باشید

در اینجا چند کلمه مفید دیگر برای کمک به شما در درک بهتر عوامل فعلی ارائه دهنده خدمات ابر تجاری وجود دارد

واژه نامه VoIP

ATA: آداپتور تلفن آنالوگ. این به کاربران آنالوگ اجازه می دهد تلفن های سنتی و دستگاه های نمابر خود را به شبکه VoIP متصل کنند. با Cisco SPA112 ATA دستگاه نمابر خود را به یک دستگاه نمابر مجازی تبدیل کنید.

BYOD: دستگاه خود را بیاورید. بسیاری از ارائه دهندگان سیستم تلفنی VoIP با اجازه دادن به کاربران برای استفاده از تجهیزات ارتباطی ، جابجایی بین ارائه دهندگان خدمات را آسان می کنند. اگر از قبل دستگاه IP دارید ، می توانید بیشتر ذخیره کنید.

انجام داد: آی فون مستقیم DID شماره های تلفنی است که می توانید چندین شماره تلفن متصل به یک یا چند خط تلفن اختصاص دهید تا هر کارمند بدون نیاز به خط تلفن جداگانه شماره خود را داشته باشد. آیا هزینه های اضافی و سیگنال های شلوغ را از بین می برد.

تلفن IP (تلفن VoIP نیز شناخته می شود): تلفن دیجیتالی است که برای انتقال تماس از اتصال اینترنتی استفاده می کند. تلفن های IP لزوماً نیازی به استفاده از سیستم تلفنی VoIP نیستند زیرا برنامه های نمایشی زیادی وجود دارد که می توانند با تلفن همراه شما استفاده شوند.

تلفن گویا: پاسخ صوتی تعاملی. پاسخ صوتی تعاملی به رایانه این امکان را می دهد تا با تماس گیرنده ها ارتباط برقرار کند و براساس انتخاب تماس گیرندگان در لیست فوری ، تعیین محل هدایت تماس گیرندگان را تعیین کند. به عنوان مثال ، اگر سیستم VoIP شما یک تبریک سفارشی داشته باشد که به تماس گیرندگان امکان انتخاب بین صحبت با فروش ، بازاریابی یا صورتحساب را بدهد ، بر اساس انتخاب آنها ، تماس گیرنده به یک نقطه پایانی خاص (شخص یا بخش) هدایت می شود.

Jitter: تفاوت در زمان ورود بسته ، به این معنی که کیفیت تماس متناوب به نظر می رسد.

از دست دادن بسته: اگر صدای شما به عنوان “بسته داده” ارسال می شود ، از دست دادن بسته فقط به این معنی است که این قطعه داده نمی تواند به نقطه نهایی مورد نظر برسد. این معمولاً در اثر ازدحام شبکه ایجاد می شود و باعث ایجاد تنش می شود.

PoE: برق از طریق اترنت. PoE به این معنی است که ارتباطات داده و برق از طریق یک کابل ارائه می شود تا عملکردی را به دستگاه ها ، از جمله تلفن های IP ارائه دهد. با تلفن های PoE می توان دستگاه را به یک دسک تاپ و پریز دیواری متصل کرد تا مسیر کاملی برای رسانه های صوتی و داده ای ایجاد کند.

LNP: امکان انتقال شماره محلی است. اگر می خواهید شماره خود را از یک ارائه دهنده به سرویس دهنده دیگر انتقال دهید ، برای تنظیم مجدد شماره خود ، باید فرم LNP را پر کنید.

PBX: صرافی شعبه خصوصی.

PSTN: شبکه تلفن عمومی.

Soft Phone: برنامه ای است که به شما امکان برقراری تماس تلفنی با استفاده از رایانه از طریق اتصال به اینترنت را می دهد. این همچنین می تواند یک برنامه تلفن همراه باشد که به شما امکان می دهد از تلفن همراه خود به عنوان یک وسیله ارتباطی تجاری استفاده کنید.

شماره مجازی: روش دیگر گفتن DID ، شماره مجازی به خط تلفن گره خورده نیست و معمولاً برای ارسال تماس های ورودی به شماره تلفن های از پیش تعریف شده استفاده می شود. شماره های مجازی ممکن است برای خدمات مجازی ، کمپین های بازاریابی و سایر اهداف تجاری استفاده شود.

VoIP: پروتکل صوتی از طریق اینترنت

ارائه دهندگان خدمات VoIP که به زبان شما صحبت می کنند

صرف نظر از اندازه شغل و نوع محصولات و خدماتی که ارائه می دهید ، می توانید از ارائه دهندگان خدمات VoIP و ویژگی هایی که ارائه می دهند بهره مند شوید. اگرچه VoIP کامل نیست و ممکن است برای همه مناسب نباشد ، اما این راه حلی است که بسیاری از صاحبان مشاغل در سراسر کشور بدون دردسر از آن استفاده کرده اند. خودتان با راه حلهای VoIP متناسب مشاهده کنید.

برای لذت بردن از ویژگی های قدرتمند افزایش بهره وری ، لازم نیست مانند یک پروکسی VoIP صحبت کنید. با این حال ، اکنون می توانید برخی از اصطلاحات رایج را دنبال کنید و برای گفتگوی بعدی خود با ارائه دهندگان خدمات VoIP آماده باشید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا