اپلیکیشن و نرم‌افزار

با بهترین فیلتر های اینستاگرام در سال 2023 آشنا شوید؛ پست‌های جذاب با فیلترهای محبوب

اگر عاشق به اشتراک‌گذاری تصاویر در اینستاگرام هستید، با ما همراه باشید تا بهترین فیلتر های اینستاگرام را به شما معرفی کنیم.

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A54 5G دو سیم کارت ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - ویتنام

15,499,000

تومان

گوشی موبایل سامسونگ مدل Galaxy A34 5G دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت - ویتنام

10,549,000

تومان



فیلترهای اینستاگرام

اگر از اینستاگرام استفاده می‌کنید، بعید است با فیلترهای آن آشنا نباشید. فیلترها در واقع نوعی جلوه‌های خاص هستند که روی تصاویر مختلف نشسته و حس و حال آن را تغییر می‌دهد. فیلتزهای اینستاگرام این روزها به بخشی جدانشدنی از این اپلیکیشن تبدیل شده‌اند چرا که کاربران از آن‌ها برای اعمال تغییرات گوناگون و زیباتر کردن تصاویرشان استفاده می‌کنند. در این مطلب قصد داریم بهترین فیلتر های اینستاگرام را به شما معرفی کنیم.


معروف‌ترین و زیباترین فیلتر های اینستا در سال 2023 کدام هستند؟

اینستاگرام به صورت بومی فیلترهای زیادی دارد که می‌توانید از آن‌ها برای پست و استوری استفاده کنید. در بالا به روش ذخیره و استفاده از فیلترهای اینستاگرام اشاره کردیم اما حالا می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم به فیلترهایی که بیشتر از سایرین توسط کاربران استفاده می‌شوند. این فیلترها درون خود اپلیکیشن اینستاگرام در دسترس قرار داشته و کاملا هم رایگان هستند. هنگام پست کردن تصاویر به روش‌های مختلف می‌توانید از این فیلترها استفاده کنید.

فیلتر های معروف اینستاگرام

این، آخرین فیلتری است که در لیست فیلترهای اینستاگرام می‌توانید مشاهده کنید. Nashville یکی از فیلتر های معروف اینستاگرام به حساب می‌آید که حس و حالی نوستالژی به تصویر شما می‌بخشد.

در واقع با استفاده از این فیلتر شما می‌توانید یک تن بنفش-صورتی به تصویر خود ببخشید که برای تصاویری با حس و حال رترو واقعاً گزینه‌ی فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود.

این فیلتر بیشتر برای زمانی مناسب است که بخواهید رنگ‌های درخشانی را از دل یک تصویر بیرون بکشید و به نمایش بگذارید. کاری که X-pro ІІ انجام می‌دهد این است که طراوت رنگ‌های تصاویر شما را بیشتر می‌کند.

از طرفی رنگ‌های تیره‌ی موجود درون تصاویر هم به لطف این فیلتر، احساسی‌تر دیده می‌شوند. توجه داشته باشید این فیلتر برای کسانی که به دنبال ظاهر طبیعی در یک تصویر هستند مناسب نیست.

عاشق تصاویر پرتره هستید؟ این فیلتر دقیقا چیزی است که به آن نیاز دارید چرا که یک حس بسیار جالب به تصویر شما می‌بخشد.

کاری که Gingham انجام می‌دهد این است که اشباع رنگ‌ها و همچنین میزان روشنایی تصاویر را کاهش می‌دهد تا بدین ترتیب برای ثبت تصاویر پرتره و همچنین پست‌های تبلیغاتی گزینه‌ی فوق‌العاده‌ای باشد.

اگر عاشق عکاسی از طبیعت هستید، Lark را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این فیلتر با تصحیح نوردهی، کاری می‌کند که رنگ‌های آبی و سبز بیشتر خود را نشان دهند.

به همین خاطر یکی از فیلتر های معروف اینستاگرام برای استوری به حساب می‌آید که عاشقان عکاسی از مناظر طبیعی و عکاسی عریض از آن استقبال زیادی می‌کنند.

Juno یک فیلتر عالی برای افزایش شدت رنگ‌های گرم یک تصویر مثل قرمز و زرد است و در واقع تصویر را کمی زنده‌تر و اشباع‌تر به نمایش می‌گذارد.

اگر علاقه‌مند به عکاسی از میوه‌های رنگی، غروب آفتاب و مواردی از این دست هستید، Juno می‌تواند یکی از زیباترین فیلتر های اینستا برای شما باشد.

بهترین فیلتر چهره اینستا یا به عبارتی بهترین فیلتر برای سلفی گرفتن، Clarendon است. یک فیلتر فوق‌العاده جذاب که کنتراست را تغییر می‌دهد. به گونه‌ای که نقاط تیره با استفاده از این فیلتر تیره‌تر و نقاط روشن هم روشن‌تر به نمایش در می‌آیند.

Clarendon همچنین اشباع‌شدگی رنگ‌ها را بهبود بخشیده و تصویر شما را که شامل رنگ پوست هم می‌شود، گرم‌تر به نمایش می‌گذارد.


معروف‌ترین و زیباترین فیلتر های مستقل اینستا در سال 2023 کدام هستند؟

از بهترین فیلتر های اینستا برای عکاسی سلفی چرا که جلوه‌ی نقطه‌نقطه به تصویر اضافه می‌کند و در نتیجه اگر لک، چین و چروک، خال و نقص‌های اینچنینی روی صورت داشته باشید، به شکلی طبیعی برطرف می‌کند. این فیلتر همچنین جلوه‌ی خاص و زیبایی به کل پس‌زمینه می‌بخشد.

  • Good Skin V.2 by Dingmint

این فیلتر، بهترین فیلتر چهره اینستا محسوب می‌شود چرا که پوست صورت شما را صاف و در واقع نقص‌های آن را کاملا برطرف می‌کند.

این فیلتر تصویر شما را در چند فریم مختلف به تصویر می‌کشد و جذابیت خاصی به آن می‌بخشد.

همانطور که از نامش پیداست، این فیلتر به تصویر شما جلوه‌ی سیاه و سفید بسیار زیبایی می‌بخشد و آن را قدیمی می‌کند.

  • UnderWater by Korobov_ denis

این فیلتر به گونه‌ای است که گویا شما زیر آب قرار دارید و تنها سر یا بخشی از بدن که خودتان باید دوربین را تنظیم کنید، بیرون از آن قرار دارد.

کارتون فیس، چهره‌ی شما را کارتونی و بسیار بامزه می‌کند. فقط هم یک چهره را در هر لحظه می‌توانید کارتونی کنید.

  • Cute angel by Sasha_soul_art

این فیلتر علاوه بر اینکه به چشمان شما مژه اضافه می‌کند، بلکه اجازه می‌دهد مثل یک فرشته بال در بیاورید و هاله‌ای روی سر خود داشته باشید. این یکی از بهترین فیلر های اینستاگرام برای فیلم‌برداری است.

این فیلتر روی صورت خال اندازه و برایتان مژه می‌گذارد. همچنین اگر روی آن کلیک کنید، کک و مک هم به صورت‌تان اضافه می‌شود که البته جلوه‌ی بسیار زیبایی به صورت شما می‌بخشد. این فیلتر همچنین رنگ چشم را هم تغییر می‌دهد.

اگر عاشق عکاسی سلفی هستید، این فیلتر به خوبی از پس این کار بر می‌آید چون تصویر را اندکی تیره، تار و بسیار رویایی می‌کند.

این فیلتر شبیه به FAVS است با این تفاوت که فقط چهار فریم تشکیل می‌شود و تصویر شما با زوایای مختلف درون آن‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.

  • Music preview by simxmargo

این فیلتر که یکی از بهترین فیلتر های اینستاگرام به حساب می‌آید، تصویر شما را به عنوان کاور آلبوم موسیقی قرار می‌دهد، گویا موسیقی متعلق به شماست.

Liquid فیلتر خاصی است که تصویر شما را با ایجاد جلوه‌های دودی در اطراف سر و بدن، متحرک می‌کند و واقعاً خاص و زیباست.

  • Party people by kingsley_lumar

این فیلتر تصویر شما را تیره کرده و اطراف شما را با خطوط رنگی، درخشان می‌کند. این فیلتر به خصوص برای عکاسی در شب بسیار مناسب است و از جمله زیباترین فیلتر های اینستا به حساب می‌آید.

این فیلتر تصویر شما را کمی روشن‌تر کرده و آن را تار می‌کند. البته تاری شدید نیست و به خوبی و زیبایی در تصویر دیده می‌شوید.

  • Aesthetic 2 by Leozinho.of

در این تصویر، یک سری نوشته و اشکال مختلف از جمله قلب و… روی صورت شما به نمایش در می‌آید اما به گونه‌ای نیست که آن را بپوشاند. این فیلتر حالت خاص و کلاسیکی به تصویر شما می‌بخشد.


چگونه از فیلترهای اینستاگرام برای پست استفاده کنیم؟

اگر می‌خواهید از فیلتر های اینستا برای پست‌های خودتان استفاده کنید، کافی است طبق معمول همیشه یک تصویر را انتخاب کرده و سپس به صفحه‌ی ویرایش بروید.

  • کافی است روی آیکون + در پایین صفحه و در بین آیکون جست‌و‌جو و ریل کلیک کنید.
  • حالا تصویر یا ویدیوی مورد نظر خود را که می‌خواهید با بقیه به اشتراک بگذارید انتخاب کنید.
  • حالا به سمت پایین اسکرول کنید تا به دو گزینه‌ی فیلتر (Filter) و ویرایش (Edit) برسید.
  • حال هر فیلتر یا ویرایشی که مد نظر دارید روی تصویر اعمال کنید.
  • بعد از اعمال فیلترها و جلوه‌های مورد نظر، روی گزینه‌ی Next کلیک کنید تا به مرحله‌ی بعد بروید.
  • در این قسمت می‌توانید کپشن بنویسید، موسیقی اضافه کنید، دوستان و آشنایان خود را تگ کنید و… و سپس پست را به اشتراک بگذارید.

چگونه از فیلترهای اینستا برای تصاویر استوری استفاده کنیم؟

استوری مهم‌ترین بخش اینستاگرام است که در واقع علاقه‌ی بسیاری از افراد به این شبکه‌ی اجتماعی دقیقا به خاطر وجود همین قابلیت است. در این قسمت شما می‌توانید فیلم‌های کوتاهی از خود ضبط کرده یا تصاویر مختلف را به اشتراک بگذارید. خوشبختانه برای این قسمت هم امکان استفاده از فیلتر وجود دارد و اعمال فیلتر هم به سادگی صورت می‌گیرد.

  • کافی است بار دیگر روی آیکون + کلیک کنید.
  • در مرحله‌ی بعد، روی گزینه‌ی Story کلیک کنید و تصویر یا ویدیوی مورد نظر را انتخاب کنید.
  • در سمت راست-بالای تصویر، روی آیکون ستاره کلیک کنید تا فیلترها را ببینید.
  • برای مشاهده‌ی فیلترهای بیشتر، به سمت چپ سوایپ کنید.
  • وقتی اعمال فیلتر به پایان رسید، می‌توانید روی گزینه‌ی Done کلیک کنید تا تصویر یا ویدیوی مورد نظر به اشتراک گذاشته شود.

علاوه بر این‌ها، شما می‌توانید از جلوه‌های دوربین هم برای فیلترگذاری روی تصاویر استفاده کنید. کافی است اینستاگرام را باز کرده و باز هم روی آیکون + کلیک کنید.

  • در این مرحله حالت اشتراک‌گذاری عکس را روی استوری قرار دهید.
  • در پایین صفحه می‌توانید افکت‌های مختلف را مشاهده کنید.
  • برای دریافت فیلترهای بیشتر به سمت چپ سوایپ کنید.
  • اگر نمی‌توانید فیلتر خوبی از این قسمت پیدا کنید کافی است تا انتها به چپ سوایپ کرده و روی آیکون جست و جو کلیک کنید.
  • در این قسمت با وارد کردن نام فیلتر یا سازنده‌ی آن می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید.

آیا می‌توان از بهترین فیلتر های اینستاگرام برای ریل استفاده کرد؟

اضافه کردن فیلتر به ریل روش فوق‌العاده‌ای برای رشد این بخش است. در ادامه به شما نشان می‌دهیم که چگونه از فیلترهای اینستاگرام برای ریل استفاده کنید.

  • بار دیگر روی آیکون + کلیک کرده و Reel را انتخاب کنید.
  • روی گزینه‌ی New Reel یا همان ریل جدید ضربه زده و فیلم مورد نظر خود را که می‌خواهید با آن ریل بسازید را انتخاب کنید.
  • حالا روی آیکون ستاره در سمت راست-بالای صفحه کلیک کرده و فیلتر مورد نظر خود را از بین گزینه‌ها انتخاب کنید.
  • وقتی فیلتر مورد نظر انتخاب شد، روی گزینه‌ی آبی Next کلیک کرده و سپس به مرحله‌ی بعد بروید.
  • در نهایت می‌توانید کپشن مورد نظر را نوشته، دوستان و آشنایان را تگ کرده و موقعیت مکانی خود را وارد کنید.

به خاطر داشته باشید اگر می‌خواهید فیلترهای اینستاگرام را روی یک ریل از قبل آماده شده اعمال کنید، فقط کافی است از گالری تصویر مورد نظر را انتخاب کرده و فیلتر را روی آن اعمال کنید.


چگونه از فیلترهای اینستا برای لایو استفاده کنیم؟

جالب است بدانید اینستاگرام حتی به شما اجازه می‌دهد تا فیلترهای خاصی را روی لایوهای ویدیو اعمال کنید. برای انجام این کار کافی است به بخش مربوط به لایو بروید. در پایین صفحه، فیلترهای مختلفی وجود دارد که کافی است به سمت چپ سوایپ کنید تا گزینه‌های بیشتری را هم ببینید. به همین سادگی!


چگونه از فیلترهای اینستا برای تماس تصویری استفاده کنیم؟

حتی برای تماس‌های تصویری هم می‌توانید از بهترین فیلتر های اینستاگرام استفاده کنید.

  • کافی است به قسمت دایرکت رفته و شخص مورد نظری که می‌خواهید با او تماس تصویری برقرار کنید را بیابید.
  • روی آیکون دوربین در سمت راست-بالای صفحه کلیک کرده و تماس تصویری را شروع کنید.
  • در سمت چپ، می‌توانید آیکون فیلتر و جلوه‌های مختلف را ببینید که با کلیک روی آن‌ها، فیلتر مورد نظر روی تصویر شما اعمال می‌شود.

چگونه بهترین فیلتر های اینستاگرام را پیدا کنیم؟

همانطور که در بالا هم گفته شده،‌ شما می‌توانید با سوایپ از سمت چپ به راست (زبان انگلیسی)، روی حالت عکاسی بروید. در پایین صفحه فیلتر را مشاهده می‌کنید که کافی است تا انتها به سمت چپ سوایپ کنید. حالا آیکون جست و جو ظاهر می‌شود که با کلیک روی آن می‌توانید فیلتر مورد نظر را پیدا و استفاده کنید.

ابزار ویرایش اینستاگرام چیست؟

سوا از فیلترهایی که می‌توانید برای جذاب‌تر کردن تصاویر خود از آن‌ها استفاده کنید، خود اینستاگرام هم یک سری ابزارهای جالب و کاربردی برای ویرایش تصاویر در اختیارتان قرار می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید تا تصاویر خود را قبل از اشتراک‌گذاری تا جایی که امکان دارد مطابق سلیقه‌ی خودتان در بیاورید.

البته این ابزارها قطعا امکاناتی که یک اپلیکیشن ادیت حرفه‌ای به شما می‌دهد را در اختیارتان قرار نمی‌دهد و کاملا محدود است اما از یک اپلیکیشن مثل اینستاگرام انتظار یک ابزار ویرایش تصویر داخلی قدرتمند را هم نداشتیم. این ابزارها برای استفاده‌ی عادی کاملا مناسب هستند.

این ابزار به شما کمک می‌کند نمای افقی یا عمودی یک تصویر را تغییر دهید. اگر هم تصویر صاف نبود، می‌توانید با استفاده از این قابلیت آن را صاف کنید.

همانطور که از نامش پیداست، این ابزار برای تنظیم روشنایی یک تصویر است و به شما کمک می‌کند نمونه‌های خیلی روشن را تیره‌تر یا تصاویر تیره را کمی روشن‌تر کنید.

قابلیت کنتراست به شما کمک می‌کند تا حالت تصویر را تغییر دهید. در واقع کنتراست اجازه می‌دهد بین تناژها، رنگ‌ها و بافت‌های اجزای تشکیل‌دهنده‌ی تصویر خود تمایز برقرار کنید.

این قابلیت به شما کمک می‌کند میزان نوردهی تصاویر را اندکی تغییر دهید تا جزئیات بیشتر خود را نشان دهد.

این گزینه به شما اجازه می‌دهد تن رنگ تصویر خود را از گرم به سر یا برعکس تغییر دهید. تصاویری با تن رنگی گرم، متمایل به نارنجی و تصاویری با تن رنگی سرد، متمایل به آبی هستند.

با کمک این قابلیت می‌توانید شدت رنگ تصاویر خود را تغییر دهید. طبیعی است هرچه اشباع بودن رنگ کمتر باشد، رنگ به حالت طبیعی نزدیک‌تر است.

این قابلیت به شما اجازه می‌دهد سایه‌های رنگی به تصاویر اضافه کنید و حس و حال آن را تغییر دهید.

با استفاده از این گزینه شما می‌توانید شفافیت کلی تصاویر خود را کاهش داده و کمی ان را محوتر کنید.

با این گزینه این امکان را خواهید داشت تا روشن‌ترین اجزای مختلف تصاویر خود را روشن‌تر یا تیره‌تر کنید.

این گزینه دقیقا برعکس Highlight عمل می‌کند؛ یعنی به شما اجازه می‌دهد تیره‌ترین بخش تصویر خود را تیره‌تر یا روشن‌تر کنید.

این گزینه لبه‌های تصاویر و نقاط روشن بخشی از آن را تیره‌تر می‌کند.

با استفاده از این قابلیت می‌توانید نواحی فوکوس تصویر را بیشتر مشخص کنید. دو گزینه‌ی Radial یا همان دایره‌ای و Linear یا همان خطی هم وجود دارد که با انتخاب آن‌ها، نقطه فوکوس تصویر شما یا به صورت دایره‌ای و یا خطی از سایر بخش‌ها به شکل محسوس‌تری متمایز می‌شود.

در نهایت گزینه‌ی Sharpen در اختیار شماست و به شما کمک می‌کند روی گوشه‌ها فوکوس کنید تا اندکی محدوده‌ی فوکوس بیشتر شود.


چرا نمی‌توان فیلترها را در اینستاگرام جست و جو کرد؟

اگر نمی‌توانید به دنبال فیلتر خاصی در اینستاگرام بگردید، باید به دنبال چند دلیل باشید چون این مشکل یک دلیل خاص و سرراست ندارد.

  1. اولین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که اینستاگرام خود را آپدیت کنید. گاهی اوقات پیش می‌آید که نسخه‌های قدیمی اینستاگرام از قابلیت‌های جدید بهره نمی‌برند و در نتیجه فیلترهای جدید را هم نمایش نمی‌دهند.
  2. دومین دلیل، محدود بودن حساب کاربری است. این یعنی اگر شما کاربر جدیدی در اینستاگرام باشید، این شبکه‌ی اجتماعی شاید به شما اجازه‌ی دسترسی به یک سری از امکانات نظیر جست و جو برای فیلترها را ندهد.
  3. سومین دلیل این است که شاید برخی از فیلترها در برخی از کشورها در دسترس نباشند. مشکلی که بسیاری از کاربران ایرانی هم شاید با آن مواجه شوند. بنابراین وقتی به دنبال یک فیلتر خاص می‌گردید، این پیغام برایتان به نمایش در می‌آید: «This information isn’t available in your area». این یعنی فیلتر یادشده برای کشور شما در دسترس نیست.

بهترین فیلتر های اینستاگرام؛ سخن پایانی

در این مطلب نه تنها معروف‌ترین و زیباترین فیلتر های اینستا را به شما معرفی کردیم، بلکه تلاش کردیم تمام نکاتی که باید در رابطه با این قابلیت جذاب و محبوب اینستاگرام بدانید را هم به شما آموزش دهیم تا تجربه‌ی خوب و سرگرم‌کننده‌ای از عکاسی و اشتراک‌گذاری تصاویر جالب و بامزه در اینستاگرام داشته باشید. همچنین اگر فیلتر خاصی هم مد نظر شماست می‌توانید در بخش نظرات آن را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: دیجی‌کالا مگ

سوالات متداول درباره بهترین فیلتر های اینستاگرام در سال 2023

آیا خودمان می‌توانیم فیلتر اینستاگرام بسازیم؟

ساخت فیلترهای واقعیت افزوده اصلا کار سختی نیست. البته کمی زمان‌بر هست اما فرایند جالبی هم دارد. فقط کافی است اپلیکیشن Spark AR Studio را برای سیستم دسکتاپ خود دانلود کرده و کمی با آن کار کنید تا با ابزارهای مختلفش آشنا شوید. وقتی متوجه فرایند آن شدید، می‌توانید زیباترین فیلتر های اینستا را بسازید. حالا کافی است
1. تصویر مورد نظر را اضافه کنید.
2. صدای مورد نظر را به آن اضافه کنید.
3. فرایند افکت‌گذاری را انجام دهید.
4. افکت خود را تست کنید.
5. فیلتر مورد نظر را آپلود کنید.

آیا می‌توان فیلترهای اینستاگرام را در صورت تمایل ذخیره کرد؟

بله. این امکان وجود دارد که فیلتر مورد علاقه‌ی خود را ذخیره و دانلود کنید. کافی است به بخش افکت‌های اینستاگرام رفته و روی فیلتر مورد نظر کلیک کنید تا ذخیره شود. بعد از آن می‌توانید روی آیکون دانلود در زیر صفحه (راست) کلیک کنید تا به دوربین اضافه شود.

آیا فیلترهای اینستاگرام رایگان هستند؟

بله. خوشبختانه تمام فیلترهای بومی خود اینستاگرام رایگان هستند اما اگر از اپلیکیشن‌های مختلف استفاده کنید شاید مجبور به پرداخت شوید.

آیا اینستاگرام به سازندگان مستقل فیلتر پول می‌دهد؟

متأسفانه اینستاگرام به طراحان فیلتر پولی پرداخت نمی‌کند. تمام فیلترهای جدید فقط با نام سازنده‌ی آن در این شبکه‌ی اجتماعی ظاهر می‌شوند تا آنت‌

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا