صنعت و تجارت

بدون دانش تطهیر نکنید! توضیح تصفیه آب!

بدون دانش تطهیر نکنید! توضیح تصفیه آب!

روند تصفیه آب فقط در مورد آشامیدن آب آلوده نیست. برای توضیح این روند ، شما باید روش ها و مراحل مختلف لازم برای تصفیه آب را درک کنید. روشهای استفاده شده برای تصفیه آب در بخشهای صنعتی ، تجاری و پزشکی و همچنین در بخشهای مسکونی مورد استفاده قرار می گیرد. هر بخش از آب برای اهداف مختلف استفاده می کند.

برای توضیح تصفیه آب ، شما باید صبر و وقت داشته باشید تا روند طولانی را درک کنید. به همین دلیل است که ما برای مدتی فرآیند را لمس می کنیم تا اصول اولیه لازم برای کمک به شما در انتخاب سیستم فیلتراسیون مناسب برای نیازهای شما فراهم شود.

همانطور که قبلاً ذکر شد ، روشهای زیادی برای تصفیه آب وجود دارد اما هر فرآیند تصفیه آب به آلاینده هایی بستگی دارد که باید از آب خارج شوند و معمولاً وقتی می خواهیم مواد معدنی یا نمکی را از آب خارج کنیم ، از روند اسمز معکوس استفاده می شود. برای از بین بردن باکتری ها و ارگانیسم های مضر دیگر ، از فیلتراسیون شیمیایی ، اشعه ماورا بنفش و تقطیر استفاده می شود. هنگامی که باید آلاینده های شیمیایی حذف شوند ، سیستم های فیلتراسیون از فرآیند فیلتراسیون کربن یا فیلتراسیون چند مرحله ای استفاده می کنند.

معمولاً از تبادل یونی برای از بین بردن یک آلاینده خاص استفاده می شود.

هر آبی که به خانه های ما برسد لزوماً باید مراحل تصفیه را طی کند – یکی در تصفیه خانه عمومی و دیگری در خانه های ما.

این بخشی است که ما فرآیند تصفیه خانه عمومی را توضیح می دهیم. این آبی است که به خانه های ما تأمین می شود. آب در یک مخزن ذخیره می شود و اولین مرحله در فرآیند تصفیه آب ، حذف زباله و زباله است. معمولاً اینها آوارهای بزرگی هستند و از شلوغی سیمها برای گرفتن آنها استفاده می شود. پس از آن ، آب با مواد شیمیایی تصفیه می شود تا pH متعادل شود و به آماده سازی آب برای مرحله ضد عفونی کمک کند. در این مرحله کلر برای از بین بردن جلبک ها ، باکتری ها و ویروس های دیگر اضافه می شود. سپس آب آزمایش می شود تا مطابق با مشخصات تعیین شده توسط سازمان حفاظت محیط زیست باشد.

با این حال ، فرآیند تصفیه آب در تصفیه خانه عمومی ممکن است آب را به طور کامل تصفیه نکند. بعلاوه ، فرصت هایی برای ورود آلاینده ها به آب وجود دارد که از محل تصفیه خانه به خانه های ما سرازیر می شوند. این بدان معنی است که ما باید تصور کنیم آب خارج شده از شیرهای آب ما ممکن است برای مصرف مناسب نباشد.

به همین دلیل است که تصفیه آب در خانه بیش از اینکه یک لوکس باشد ، یک ضرورت است. سیستم های تصفیه آب خانگی مراحل خاصی را دنبال می کنند ، زیرا هر مرحله با آب بیشتری نسبت به مرحله قبلی به پایان می رسد.

بسیاری از سیستم های تصفیه خانگی وجود دارند که آب را تصفیه می کنند ، اما تلاش شما این است که یک سیستم تصفیه آب داشته باشید که آب را از آلودگی ها پاک کند ، مواد معدنی را از آنها پاک نکند ، سموم و باکتری ها را از بین ببرد و طعم آب را افزایش دهد. این روند موافقان و مخالفان خود را دارد. برای توضیح روند کار ، لازم نیست دانشمند موشک باشید. تمام آنچه شما نیاز دارید ارزیابی دقیق و سپس اطمینان از انتخاب رژیمی است که بیش از هر چیز خانواده شما را سالم نگه دارد.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا