دنیای وب

بنابراین این چیزی که بازاریابی نامیده می شود چیست؟

ما در یک جامعه اطلاعاتی زندگی می کنیم. اطلاعات ، عناصر سازنده ای را می سازد که دانش بر اساس آنها ساخته شده است. امروز ، دانش ارز واقعی تجارت است – کاتالیزوری که اقتصاد ما و در نتیجه امرار معاش می کند.

پیتر دراکر و فیلیپ کوتلر ، دو تن از معتبرترین متفکران 100 سال گذشته ، در توصیف خود از محیط تجارت معاصر مشهود بوده اند. یعنی ما اکنون در یک جامعه دانشمند زندگی می کنیم.

پیتر دراکر این تغییر را در کتاب خود به نام جامعه پس از سرمایه داری یادآور شد ، در آنجا وی اصرار داشت که “این دانش به یک منبع تبدیل شده است ، نه یک منبع. علاوه بر این” ، این واقعیت ساختار جامعه را اساساً تغییر می دهد. “

به گفته کوتلر ، “گذار از اقتصاد صنعتی به اقتصاد اطلاعاتی ملاحظات جدیدی را مطرح می کند که ارتباط تفکر بازاریابی سنتی در توسعه استراتژی های بازاریابی در حال و آینده را زیر سوال می برد”.

چرا ادومارکتینگ؟

در 10 سال گذشته آشفتگی فوق العاده ای در بازاریابی مشاهده شده است. ما در دنیایی غنی از رسانه زندگی می کنیم که از همه جهات بمباران می شوند. رابرت سیالدینی در کتاب جذاب خود ، تأثیر: روانشناسی ترغیب می گوید: “من و شما در یک محیط محرک فوق العاده پیچیده ، سریعترین محیط متحرک و پیچیده که به راحتی در این کره خاکی وجود داشته است ، زندگی می کنیم.”

این دیدگاه ها به درستی دنیایی را که در آن زندگی می کنیم ، توصیف می کنند ، جایی که اطلاعات و دانش در وجود ما حیاتی است. ظهور رایانه ها ، اینترنت ، ارتباطات بی سیم و سایر فناوری ها فرصت های جدیدی را برای فعالان بازاریابی فراهم می کند.

یکی از زمینه ها مشارکت با مشتری ها ، از شرکت به شرکت و یا تجارت با مشتری است ، تا تجربه یادگیری را ایجاد کنید که در آن مشتری یاد می گیرد – چگونه می توان مشکل خود را بهتر تعریف کرد و چگونه این مشکل را به بهترین شکل حل کرد.

در این واقعیت جدید ، این مشتری است که اغلب نمایش را اجرا می کند.

مشتریان از فناوری برای شناسایی شرکت در پشت محصول و خدماتی که خریداری می کنند ، همراه با آناتومی خودآموزی هر یک از اجزای محصول استفاده می کنند – و این اساساً همه چیز را تغییر می دهد.

جلب توجه مشتری دیگر به سادگی با قرار دادن پیام “خارج” امکان پذیر نیست. تأکید بر ایجاد دانش نیاز به تغییرات جسورانه دارد.

چه چیزی باید تغییر کند؟ نحوه برقراری ارتباط

سرعت سریع بازار امروزه – هر صنعت شما – روش مشتری را برای انجام آن تغییر داده است. بازاریابی در پیام رساندن به افراد اهمیت کمتری پیدا می کند و بیشتر در مورد توانمند سازی آنها برای تصمیم گیری آگاهانه در خرید اهمیت بیشتری پیدا می کند.

به جای دستکاری ، بازاریابان باید به دنبال آگاهی و آموزش مشتریان بالقوه باشند و بینش و اطلاعات لازم را برای تصمیم گیری هوشمندانه در اختیار آنها قرار دهند. انجام این کار راهی جدید برای ایجاد وفاداری مشتری است.

در این مقاله یک روش جدید برای درک و نفوذ مشتری از طریق ارتباطات اطلاع رسانی و تأثیرگذار مورد بحث قرار می گیرد. این روش edumarketing نامیده می شود.

بازاریابی (Edumarketing) فعالیتی است که از طریق تجارت آغاز می شود و به منظور تأثیرگذاری بر تغییر در دانش ، مهارت یا نگرش مشتری – چه افراد ، چه گروه ها یا اجتماعات – طراحی شده است.

روانشناسی شناختی و به ویژه تحقیق در مورد چگونگی یادگیری افراد ، به ما می گوید که مردم هنگام تصمیم گیری از فیلترهای ادراکی فعلی و برداشت های ذهنی استفاده می کنند.

مطالعات متعدد تأیید می کنند که تفکر شامل سه عنصر سازنده است – که در مجموع راه یادگیری افراد را هدایت می کند. این عناصر ادراک ، عاطفه و زمینه ای است که تفکر در آن رخ می دهد.

ادومارکتینگ بر تأثیرگذاری در مسیر خرید با بازاریابی مبتنی بر آموزش که اطلاعات را هدایت ، راهنمایی و آموزش می کند ، تأکید می کند. بافتن م componentsلفه های شناختی ، عاطفی و اجتماعی یادگیری.

امروزه ، هنگام ارائه اطلاعات و اطلاعات مورد نیاز برای ایجاد دانش و درک ، مشتریان شما احتمالاً از استانداردهای بسیار بالایی برخوردار هستند. در نهایت به آنها کمک می کند تا بهترین خرید ممکن را انجام دهند.

بازاریابی مبتنی بر آموزش ، بازاریابی الکترونیکی ، فرصتی را برای بازاریابی مداوم فراهم می کند تا با مشتری به روشی متمرکز بر تحویل ارزش بسیار درک شده درگیر شود. ارتباط دهنده بازاریابی به جای اینکه مردم را با یک پیام خود دمنده غرق کنند ، یک زمینه آموزشی برای کمک به مشتری در یافتن راه حل مناسب برای مشکل خاص خود فراهم می کند. این روش ایجاد و تبادل پیام در مورد محصولات و خدمات شما را تغییر می دهد.

چگونه کار می کند؟

وظیفه اصلی ارتباطات بازاریابی به همان اندازه معلم و سرگرم کننده تبدیل شده است. مطمئناً ، تعداد زیادی از کالاهای مصرفی مسیر کمترین مقاومت را ادامه خواهند داد – یعنی فقط به امید ساختن یک تصویر از برند یا دستکاری در فروش های یکباره ، سرگرم کنند.

با این حال ، آنچه به سرعت به یک بخش برجسته از ابزارهای یک بازاریاب تبدیل می شود ، استفاده از فن آوری های آموزشی برای کمک به ایجاد وفاداری است که منجر به فروش می شود.

به عنوان مثال یک جعبه غلات معمولی را در نظر بگیرید. Cheerios جعبه خود را با پیام های آموزشی “سلامت قلب” تزئین می کند. Cheerios از جعبه قرص برای آگاهی دادن به مشتریان در مورد مسئله کلسترول و البته اینکه چطور Cheerios می تواند بخشی از کاهش کلسترول باشد ، استفاده می کند.

این رویکرد جدید در بازاریابی مبتنی بر آموزش مشتری است و برای این منظور اصول مختلف بازاریابی اعمال می شود. بازاریاب جدید باید اصول یادگیری ، محصولات و خدمات در حال تکامل را درک کند – این تئوری یادگیری را دریافت کنید.

مثال دیگر ، سازنده کوچک شوینده صنعتی ChemStation (www.chemstation.com) هزاران محصول در صدها صنعت را ارائه می دهد. ChemStation مواد شیمیایی نظافت صنعتی را به طیف وسیعی از مشتریان تجاری از کارواش ها گرفته تا نیروی هوایی ایالات متحده می فروشد. چه مشتری در حال شستن ناوگان ، کارخانه ، فروشگاه یا رستوران باشد ، ChemStation هر بار با محلول تمیز کردن مناسب ارائه می شود.

ChemStation با مشتریانی همکاری می کند که برای مشکلات بی نظیر نظافت خود راه حل های سفارشی طراحی می کنند. ChemStation با هر مشتری کار می کند تا فرمول صابون مخصوصی ایجاد کند.

این نتیجه می دهد زیرا بسیاری از خریداران تجاری ترجیح می دهند یک راه حل مشکل جعبه ای را از یک فروشنده خریداری کنند. ChemStation قابلیت های فکری خود را به شرکت هایی که نیاز به راه حل دارند ، می فروشد.

شرکت دیگری که در زمینه بازاریابی سرآمد است ، Butterball است که پیشرو در بازاریابی و فروش بوقلمون است. مشتریان می توانند برای کسب اطلاعات در مورد پخت و پز و حک کردن بوقلمون ها به وب سایت Butterball (www.butterball.com) مراجعه کنند.

وب سایت Butterball در هفته شکرگذاری بیش از 500000 بازدید کننده برای دسترسی به موقع به ویژگی ها و نکات خود پذیرا است. با این حال ، تعهد به آموزش در این واقعیت یافت می شود که خط راهنمای Butterball (1-800-BUTTTERBALL) دارای 50 اقتصاددان و متخصص تغذیه در خانه است که در ماه نوامبر و دسامبر به بیش از 100000 سوال پاسخ می دهند.

BMW از قابلیت های بازاریابی خود استفاده کرده است. آنها یک برنامه آموزش خروج را برای رانندگان جوان ارائه می دهند. به عنوان بخشی از تور “Ultimate Driving Experience” ، BMW پیشنهاد می دهد که به مردم نحوه رانندگی با سرعت بالا را آموزش دهد! نمایش: “رانندگان باتجربه در خدمت شما خواهند بود تا شما را از طریق انواع فن آوری های رانندگی شورانگیز طراحی کنند تا از توانایی بالقوه شما استفاده کنند – و شما را به یک راننده ایمن و مطمئن تبدیل کنند.” مزیت: رانندگان عامل از طریق قابلیت های جدید رانندگی خود و مایل به گفتگو در مورد نحوه ادغام این توانایی ها در عادت های رانندگی روزانه خود هستند.

روزهایی که تبلیغ کنندگان می توانستند به راحتی در مورد محصول یا خدمات جدید ، عالی خود به جهانیان بگویند گذشته است. مشتریان امروز باهوش هستند. آنها از طیف گسترده ای از منابع به اطلاعات دسترسی دارند – و از آنها استفاده می کنند. شرکت ها باید فراتر از گزاره و گفته های ساده گذشته حرکت کنند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا