برترین های کسب و کارپزشکی

بهترین دارو برای کبد چرب چیست

طب سنتی از دیر باز در ایران جایگاه ویژه ای داشته است. پزشکان سنتی ایرانی بیماری های بسیاری را طبق حالت بدن تشخیص داده اند و درمان کرده اند. از این رو استفاده از داروهای گیاهی برای درمان کبد چرب توسط طب سنتی بسیار توصیه شده است. پکیج کبد چرب و داروهای گیاهی کبد چرب دارای انواع مختلفی هستند که در این مقاله به آنها می پردازیم

 

داروی گیاهی برای کبد چرب کدامند؟

در طب سنتی داروی گیاهی برای کبد چرب معمولا بر اساس روش های طبیعی و تغییر در سبک زندگی تجویز می شود. داروی گیاهی کبد چرب بر پایه ترکیبات گیاهی می باشد تا ضررهای داروهای شیمیایی برای را نداشته باشد.

برای اینکه بتوان با دارو گیاهی کبد چرب را درمان کرد ابتدا باید دانست که این داروها به چند دسته تقسیم می شوند. داروهای گیاهی برای کبد چرب به 3 دسته زیر تقسیم می شوند:

  1. دمنوش ها
  2. عرقیات
  3. داروهای گیاهی(قرص ها و خوراکی ها)

داروی گیاهی برای باید به صورت طبیعی درست شده باشد تا بهترین تاثیر را بر روی داشته باشد. در ادامه این مقاله هر دسته را به صورت جداگانه توضیح خواهیم داد.

عرقیات گیاهی بهترین دارو گیاهی برای کبد چرب

دمنوش مهم ترین دارو گیاهی برای کبد چرب است!

  • عناب
  • زردچوبه
  • کرفس
  • گل داوودی
  • گلابی و گل گلابی
  • نعناع
  • چای سبز
  • مریم گلی
  • آویشن
  • بادرنجبویه
  • قاصدک

همه مواردی که در بالا ذکر شد جزو داروهای گیاهی کبد چرب هستند. همه دمنوش های فوق دارای خواص آنتی اکسیدان، پاک کننده سموم، افزایش انرژی و ضد التهابی هستند که برای درمان گیاهی کبد چرب بسیار مفید هستند. در ادامه هر داروی گیاهی را به صورت جداگانه شرح خواهیم داد.

دمنوش زردچوبه به عنوان یک داروی گیاهی کبد چرب دارای خواص فراوانی در طب سنتی است. زردچوبه حاوی ماده فعال کورکومین است که خواص ضد التهابی قوی دارد. همچنین دمنوش زردچوبه دارای خواص ضد اکسیدان و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن نیز می باشد.

گیاه کرفس جزو گیاهان سبز رنگ هستند و از دمنوش آن می توان به یک داروی گیاهی کبد چرب استفاده کرد. کرفس یک منبع عالی از فیبر، ویتامین و مواد معدنی است. ویتامین های سی و کا می توانند دستگاه گوارش و کبد را تقویت کنند و از جذب چربی اضافی توسط کبد جلوگیری کنند.

دمنوش گلابی و گل گلابی در صورتی که به صورت منظم استفاده شود می تواند به عنوان یک دارو گیاهی کبد چرب عمل کند. این دمنوش نیز دارای مواد معدنی، آنتی اکسیدان و فیبر بالاست که می تواند به کاهش سطح چربی های کبد کمک کند و فرآیند گوارش را بهبود ببخشد.

دمنوش چای سبز به عنوان یک گزینه سالم و خوشمزه می تواند یک داروی گیاهی کبد چرب مفید باشد. چای سبز دارای آنتی اکسیدان های قوی مانند کاتچین است که ممکن است به تقویت سلول های کبد و کاهش سطح چربی در این عضو کمک کند. همچنین چای سبز در کنترل التهاب های کبدی نیز موثر است.

در طب سنتی یک داروی گیاهی کبد چرب کامل است. دمنوش بادرنجبویه باعث ترمیم سلول های آسیب دیده کبد چرب می شود و فعالیت گلبولهای سفید را کاهش می دهد. از این رو این دمنوش یک نوشیدنی ضد التهاب است.

بهترین قرص گیاهی برای کبد چرب چیست؟

استفاده از قرص های گیاهی و محصولات دکتربیز  برای کبد چرب به منظور بهبود عملکرد کبد و کاهش سطح چربی در این عضو مطرح است. قرص های گیاهی برای کبد چرب در صورتی که منظم مصرف شوند می توانند تاثیرات مثبتی بر عملکرد و کاهش التهابات کبد چرب بگذارند. قرص های گیاهی کبد چرب عبارتند از:

  • قرص لیورگل
  • لیورمد فیتومد
  • لیورکر هلث اید
  • بوستر لیور آرتیمان
  • لیو 52 هیمالیا
  • هلثی لیور

داروهای فوق دارای بیشترین تاثیر بر کبد چرب بوده اند. با توجه به اینکه موارد ذکر شده جز قرص های گیاهی برای کبد چرب بوده اند اما تاثیر خوبی بر عملکرد کبد گذاشته اند. در ادامه هر یک را توضیح خواهیم داد.

قرص های گیاهی برای کبد چرب

  1. قرص لیورگل: قرص گیاهی برای کبد چرب لیورگل دارای سیلیمارین و گیاه خار مریم است. این گیاه دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهاب است و قدرت نوسازی سلول های کبد چرب را بهبود می بخشد.
  2. قرص لیورمد فیتومد: این محصولات نیز دارای ترکیبات گیاه خار مریم است که به عنوان قرص گیاهی برای کبد چرب شناخته می شود. این محصول در بهبود هپاتیت، سیروز کبدی و درمان کبد چرب نقش به سزایی دارد.
  3. لیورکر هلث اید(توقف تولید): یکی دیگر از انواع قرص گیاهی برای کبد چرب قرص لیورکر است که البته با توقف تولید مواجه شد. این محصول دارای ترکیبات مختلفی مانند: خارمریم، گل قاصدک، زرشک، زردچوبه و کنگر فرنگی است. مواردی که ذکر شده باعث افزایش قدرت سم زدایی کبد می شوند و مانع از رسوب و تجمع چربی در کبد می شوند.
  4. بوستر لیور: بوستر لیور هم جزو گزینه های خوب قرص گیاهی برای کبد چرب است. این قرص گیاهی نیز دارای ترکیبات خار مریم، کنگر فرنگی و زردچوبه است و خاصیت آنتی اکسیدانی دارد که باعث کاهش فعالیت رادیکال های آزاد در کبد می شود.
  5. لیو 52: قرص گیاهی کبد چرب لیو 52 هیمالیا دارای سیلیمارین است که جزو ماده فعال شناخته می شود. این ماده به سم زدایی سلول های کبدی کمک بسیاری میکند و التهابات کبدی را تسکین می دهد. این ماده درون گیاه خار مریم یافت می شود در نتیجه این دارو نیز دارای گیاه خار مریم است.
  6. هلثی لیور: قرص های روکش هلثی لیور، یک قرص گیاهی کبد چرب مفید است. به این دلیل که دارای ترکیبات خارمریم و کنگر فرنگی است. این گیاهان باعث عملکرد بهتر کبد و حتی می شوند و همچنین به بازسازی سلول های کبدی کمک می کنند. این داروی گیاهی همچنین منجر به کاهش میزان چربی در کبد می شوند.

طرز تهیه دمنوش گیاهی برای کبد چرب

همان طور که گفتیم کبد چرب یکی از مشکلات شایع در جامعه است که در صورت عدم درمان می‌تواند منجر به بیماری‌های خطرناکی مانند سیروز و سرطان کبد شود. درمان این مشکل باید به همراه تغذیه سالم و ورزش منظم صورت گیرد. علاوه بر این‌ها، مصرف دمنوش‌های گیاهی نیز می‌تواند بهبودی بیمار را تسریع کند. دمنوش‌های گیاهی مختلفی برای درمان گیاهی کبد چرب وجود دارند و می‌توانند در درمان این بیماری مفید باشند.

.

  • دمنوش گل ختمی: یک قاشق چایخوری گل ختمی را در یک فنجان آب به مدت 5 تا 10 دقیقه بجوشانید. پس از آن، دمنوش را صاف کنید. می‌توانید با اضافه کردن عسل، مزه‌ای شیرین به آن ببخشید.
  • دمنوش شاهتره مصفی خون دکتر بیز راه حلی برای کبد چرب میباشد.
  • دمنوش زنجبیل و لیمو: یک عدد زنجبیل تازه را بشویید و خرد کنید. سپس در یک قوری آب جوش به مدت چند دقیقه بجوشانید. بعد از آن، یک عدد لیمو تازه را خرد کرده و به قوری اضافه کنید. می‌توانید برای شیرین کردن آن، یک قاشق عسل اضافه کنید. بعد از چند دقیقه، دمنوش زنجبیل و لیمو آماده مصرف است. این دمنوش به عنوان ضد التهاب و آنتی‌اکسیدان قوی شناخته شده است.
  • دمنوش چای سبز: در یک فنجان آب جوش، یک کیسه چای سبز را بریزید و به مدت 2 تا 3 دقیقه صبر کنید. سپس پاکت چای را از فنجان خارج کرده و چای سبز را با قند یا عسل به طعم دلخواه خود شیرین کنید. می‌توانید برای افزایش خواص آن، چند قطره آب لیمو تازه به آن اضافه کنید. ترکیبی از آنتی‌اکسیدان‌ها و کاتچین‌ها در چای سبز می‌تواند به تقویت سلول‌های کبدی کمک کند.

درمان کبد چرب در طب سنتی

درمان کبد چرب در طب سنتی با استفاده از گیاهان و روش‌های طبیعی مختلف انجام می‌شود. در زیر چند روش درمانی سنتی برای کبد چرب را شرح می‌دهیم:

  • مصرف مومیایی: مومیایی یک ماده طبیعی است که از زنبور عسل استخراج می‌شود. این ماده می‌تواند به عنوان یک مکمل غذایی و درمانی برای کبد چرب مصرف شود. مصرف مومیایی به دلیل داشتن خواص ضد التهابی و ضد اکسیداسیونی می‌تواند به بهبود عملکرد کبد کمک کند.
  • مصرف گیاهان طبیعی: مصرف برخی گیاهان طبیعی مانند شاهتره، زنجبیل، نعناع، زرشک و گل ختمی می‌تواند به بهبود کبد چرب کمک کند. این گیاهان به دلیل داشتن خواص ضد التهابی و ضد اکسیداسیونی می‌توانند به کاهش التهاب کبد و بهبود عملکرد آن کمک کنند.
  • لاته چای سبز ماچا یخی لاغر
  • باعث افزایش چربی سوزی می‌شود، این چای سبز ماچا لاته ممکن است مزیت دیگری برای دور کمر شما داشته باشد، زیرا به عنوان یک میان وعده کاهش وزن فوق‌العاده رضایت‌بخش نیز عمل می‌کند.نوشیدن این چای 20 کالری و سرشار از آنتی اکسیدان به عنوان یک میان وعده بعد از ظهر می تواند به شما کمک کند تا چندین ساعت سیر بمانید. همچنین می‌توانید از میان وعده‌های ماشین فروش ناسالم دوری کنید. کاهش این میان وعده ها باعث صرفه جویی در صدها کالری و کاهش نسبتاً سریع چربی می شود.
  • قهوه
  • یک مطالعه نشان داد افرادی که قهوه کافئین دار می نوشند کالری کمتری نسبت به افرادی که کافئین کمتری می نوشند یا کسانی که کافئین نمی نوشند، مصرف می کنند.کافئین همچنین برای افزایش متابولیسم پیشنهاد می شود. بر اساس گزارش های بیشتر، قهوه به شما کمک می کند تا روده های خود را حرکت دهید. این چیزی است که می تواند منجر به کاهش وزن سریع بالقوه شود. قهوه خود را سیاه یا با کمی شیر بدون چربی یا شیر گیاهی بنوشید تا کالری اضافه نشود.
  • آب‌میوه مرکبات
  • وجود ویتامینC و آنتی اکسیدان‌هایی که در مرکبات وجود دارد، سبب می‌شود یکی از نوشیدنی های مفید برای کبد چرب باشد. می‌توانید از آن در تهیه صبحانه برای کبد چرب استفاده کنید و به کاهش التهاب کبد خود کمک نمایید.
  • پیشنهاد می‌شود اگر به دنبال برنامه غذایی مناسب برای بدنسازی خود هستید به مقاله نوشته شده ما با عنوانمراجعه نمایید.
  • مشورت با متخصص تغذیه
  • چنانچه به یکمتخصص تغذیه برای کبد چرب خود مراجعه کنید، نه‌تنها انواع غذاهایی که می‌توانید در آشپزی رژیمی برای کبد چرب آن‌ها را تهیه کنید، به شما می‌گوید؛  دمنوش کبد چرب دکتر بیز می‌تواند رفتارهایی را که به بهتر شدن وضعیت کمک می‌کند، به شما اطلاع دهد. یکی از مهم‌ترین رفتارها در سبک زندگی سالم، داشتن تحرک و همچنین انجام پیاده‌روی است که نه تنها بر روی اضافه‌وزن، بلکه بر روی کبد چرب نیز تاثیر دارد. می‌توانید در کنار میل کردن غذاهای بی خطر، از چای سبز، عرق کاسنی، دمنوش زنجبیل و همچنین سیاه دانه با عسل طبیعی نیز در روز استفاده کنید.
  • همچنین مصرف مکمل امگا ۳ تاثیر بسیار زیادی در کنترل این بیماری دارد. همچنین چنانچه به یکمتخصص تغذیه مراجعه ‌کنید که با طب سنتی آشنایی دارد، حتما به شما پیشنهاد می‌کند که روزانه پیش از صرف وعده صبحانه، به صورت ناشتا، ۲ لیوان آب جوشیده و گرم را به صورت جرعه جرعه میل کنید و پس از ۴۰ دقیقه، اولین وعده غذایی خود را میل نمایید. این عادت یکی از بهترین و موثرترین رفتارها برای پیشگیری و درمان کبد چرب است؛ که نه‌تنها بر روی کبد چرب بلکه بر روی مکانیسم‌های کل بدن تاثیر می‌گذارد.
  • بنابراین، داشتن تحرک و همچنین مصرفغذاهای مفید برای کبد چرب گرید ۱ و ۲، تنها به همراه سبک زندگی صحیح، در پیشگیری و درمان این بیماری تاثیر دارد.
  • بیشتر بخوانید:
  • رژیم غذایی برای کبد چرب
  • همان‌طور که اشاره کردیم، مصرف برخی از مواد غذایی به‌خصوص درصبحانه مفید است و می‌توان آن‌ها را جزو لیست غذایی کبد چرب آورد؛ اما توجه به این نکته ضروری است که یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد کبد چرب، اضافه وزن و پرخوری است که می‌تواند کبد را تحت فشار قرار داده و از عملکرد صحیح آن جلوگیری کند. به همین دلیل در صورت دریافت رژیم لاغری و رژیم غذایی اصولی می‌توانید به تناسب اندام برسید و همزمان سلامتی خود را ارتقا دهید.

 

نمایش بیشتر

زهرا رضی

زهرا هستم، نویسنده ای که با جسارت به واکاوی مسائل پرداخته و از پرسیدن سوالات سخت نمی‌ترسم. در این سایت، با نگاهی موشکافانه به مسائل اجتماعی و اقتصادی، به دنبال یافتن پاسخ‌های واقعی و ارائه راه حل‌های خلاقانه هستم.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا