دنیای وب

تاریخچه مراقبت از پوست قسمت 14: دوران باروک ، 1600-1699

دوران دکوراسیون

از بسیاری جهات ، قرن هفدهم با پایان قرن شانزدهم آغاز شد. زنان با در نظر گرفتن الگوی خود از سلطنتی مانند ملکه الیزابت انگلیس و ملکه اسپانیا ، که الیزابت نیز نامیده می شد ، لباس های مجلسی طراحی شده ، گردن ساختاری ، اندام متناسب و دامن های گشاد و سفت داشتند. قرن هفدهم زمان تغییر و افراط بود ، با این وجود لباس ها و لوازم آرایشی نه تنها به عنوان شاخص طبقه اجتماعی بلکه دین و ملیت نیز نقش بیشتری ایفا می کنند. از آنجا که اقدامات مراقبت از پوست ذاتاً با مواد آرایشی مرتبط هستند ، به همان اندازه که همه جنبه های دیگر مد متفاوت هستند.

با وجود تنوع روزافزون سبک ها ، دوره باروک اغلب زمان تزئینات بود. هنرمندان و نوآوران باروک در هر کاری از موسیقی گرفته تا مجسمه سازی تا نقاشی تا مد رویکردی معماری داشتند. تأکید بر جزئیات دقیق تر این موسیقی تریلیون های مفصلی داشت. ساختمانها و کلیساها با برجهای پیچ در پیچ ، گنبد های تزئین شده و نقش های برجسته تزئین شده اند. مد سعی کرد از این دکوراسیون با پارچه هایی با طرح پیچیده و لباس های ساختاری تقلید کند. زنان همچنان با سرب سفید ضخیم صورت خود را پاک می کردند و لبهای خود را قرمز مایل به قرمز می کردند.

افراط و تضاد

دوران باروک در مراقبت از پوست ، مد و فلسفه افراط زیادی داشت. Puritans ، یک گروه مذهبی سختگیرانه که آنچه بیش از حد شرورانه را رد می کردند ، لباس های ساده خود را به عنوان جایگزینی برای مد معاصر طراحی کردند. انتظار می رفت زنان سختگیر بدن خود را بپوشانند و شکل طبیعی خود را پنهان کنند. آنها موهای خود را با عفت می پوشاندند و هیچ کدام از پودرها یا رنگهایی را که زنان آن دوران می پوشیدند نمی پوشیدند. رژیم های مراقبت از پوست آنها مانند لباس آنها ساده و کاربردی بود. و از آنجا که آنها صورت خود را به داخل پودر نمی تراشیدند ، آب اغلب به اندازه کافی برای پاک کردن آلودگی ها ، روغن ها و آلودگی های پوست آنها بود.

در حالی که پوریتان ها ممکن است سبک بریتانیایی را در بیشتر قرن تعیین کرده باشند ، سایر کشورهای اروپایی در برخورد با مد و لوازم آرایشی کمتر محافظه کار بودند. وقتی لویی چهاردهم در سال 1661 تاج و تخت فرانسه را به دست گرفت ، در اروپای غربی دوران مازاد را آغاز کرد. دادگاه فرانسه به دلیل ضیافت های مجلل و سبک های استادانه تر معروف است. در حالی که موهای بلوند برای مدت طولانی مد شده است ، زنان و مردان شروع به تمایل به موهای کم رنگ می کنند. آنچه که به عنوان گرد و غبار سبک پودر مو شروع شد ، به سرعت ضخیم تر شد و در نهایت در را برای شفاف سازی کلاه گیس های سفید باز کرد. آرایش صورت نیز پیچیده تر شده است. زنان شروع به نشان دادن علائم زیبایی سیاه و سفید روی صورت خود کردند. در حالی که در ابتدا قصد داشتند نقص ها را پنهان کنند ، آنها به سرعت در نوع خود به یک اثر هنری تبدیل شدند. علائم زیبایی به شکل های تزئینی مانند گل ، ستاره ، ماه و کشتی ساخته می شدند و بسیاری از خانمها همزمان چندین علامت آرایش داشتند. (می توانید اطلاعات بیشتر در مورد مد باروک را در اینجا بخوانید: http://www.ehow.co.uk/info_8537616_baroque-clothing-styles.html )

اختراع باروک

دوره باروک تعدادی اختراع را تحت تأثیر قرار داد که مد ، بهداشت و مراقبت از پوست را تحت تأثیر قرار داد. مطبوعات در دوره رنسانس ایتالیا بهبود یافته و باروک اروپا از پیشرفت فن آوری بهره مند شد. مجلات مد در سراسر قاره و حتی تا قاره آمریکا توزیع شده اند. این مجلات دقیقاً مانند مجلات مد امروزی ، تصاویری از آخرین سبک های اروپایی را به نمایش می گذارند و در مورد روند لوازم آرایشی و مراقبت از پوست صحبت می کنند.

بسیاری از این روندها شامل محصولات بهداشتی و مراقبت از پوست است که به تازگی تولید شده اند. در حالی که عطرها و ادکلن ها برای چندین دهه محبوب بوده اند ، صابون های معطر در بازار جدید بودند. این صابون های جدید و معطر در سراسر اروپا پخش شده و به زنان راهی جدید و مرسوم برای پاکسازی پودر از صورت خود ارائه می دهد. در اواخر قرن هفدهم نیز مسواک معرفی شد. این برس بر اساس طراحی چینی ، ابزار آرایش و روش جدیدی برای بهبود ظاهر کلی آنها به زنان و مردان ارائه داده است. (می توانید اطلاعات بیشتر در مورد صابون های باروک و مسواک را در اینجا بخوانید: http://www.localhistories.org/cosmetics.html )

در حالی که نگرش باروک اروپا نسبت به سبک و مراقبت از پوست شبیه انگلستان الیزابت بود ، اما خود را برای شکست آماده می کرد. روشنگری قرن هجدهم دربار فرانسه را به اوج جدیدی می رساند ، اما انقلاب فرانسه آن را نابود می کند ، و بسیاری از مردم را مجاب می کند که از سبک ساده و پاکدامن پورین ها نشانه بگیرند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا