دنیای وب

تجربه مشتری در مقابل تجربه کاربر

در منظر متغیر مشتریان B2B ، از آنجا که خریداران قبل از تماس با مشتری 57٪ از راه را در طی سفر مشتری جابجا می کنند ، درک نکات لمسی تأثیرگذار بر تصمیم خرید مهم است. برای بازاریابان B2B ، اولویت بندی نیازهای مشتری هنگام تدوین استراتژی بازاریابی B2B ضروری است. این سیستم ارتقاء نیازهای مشتری اغلب در یکی از دو اردوگاه قرار می گیرد: Experience Customer (CX) و Experience کاربر (UX).

برای رهبران بازاریابی مهم است که بدانند چگونه تجربه مشتری و تجربه کاربر باید با هم کار کنند تا در سفر خریدار قرار بگیرد و مشتری ایده آل را درگیر کند.

درک تفاوت های برجسته: CX در مقابل UX

User Experience (UX) یک مفهوم نسبتاً جدید در دنیای بازاریابی بزرگتر است. UX مفهومی است که از کاربرد آن در درجه اول در بخش های خلاق به دیده شدن توسط رهبران بازاریابی رفته است. تجربه کاربر تجربه ای است که کاربر هنگام تعامل با یک محصول یا خدمات خاص تجربه می کند. این تعریف در مورد وب سایت ها صدق می کند زیرا تجربه کاربر تصمیمات طراحی و توسعه را که تیم های خلاق برای شناسایی بهتر ویژگی ها و کارکردهایی که کاربران را به سمت خود جلب می کند و پاسخگو بودن می بخشد ، هدایت می کند. حلقه بازخورد از کاربران به سازندگان اصلی این تجربه آنلاین اغلب با گروه جستجو ، نظرسنجی یا تمرکز آغاز می شود.

تجربه مشتری (CX) یک رشته گسترده تر است که شامل هر تجربه مشتری یا نقطه تماس با یک شرکت است. بخشی از آنچه CX را تعیین می کند نقاط تماس با مشتری در طی سفر مشتری است. رهبران بازاریابی باید هنگام درک تجربه مشتری از سازمان خود ، رویکردی جامع را در پیش بگیرند. رهبران بازاریابی با شناسایی نقطه تماس هر مشتری در تمام مراحل سفر یک خریدار منتهی به تصمیم گیری ، می توانند معیارهایی را برای سنجش اثربخشی تجربه مشتریان خود ایجاد کنند و یک استراتژی CX برای بهبود آنها در طول زمان تهیه کنند. از طریق داده ها و تجزیه و تحلیل ، سازمان ها می توانند معیار مداوم موفقیت استراتژی CX خود را حفظ کنند.

تجربه مشتری و تجربه کاربر را در استراتژی بازاریابی خود ادغام کنید

دانستن اختلافات بین CX و UX ، رهبران بازاریابی را برای ادغام هر دو سیستم در استراتژی های بازاریابی خود درگیر می کند تا مشتریان را با موفقیت درگیر کرده و تمایل به خرید را برانگیزد.

با انجام موارد زیر ادغام UX و CX را در استراتژی بازاریابی خود شروع کنید:

  • CX و UX را در مباحث استراتژیک خود بگنجانید

  • تعریف ردیابی (هم کیفی و هم کمی) برای پشتیبانی از CX و UX

  • برای تعیین موفقیت در آزمون از معیارها استفاده کنید

  • CX و UX تست ، آزمایش و اثربخشی

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا