دنیای وب

تجزیه و تحلیل مقایسه ای از استراتژی بازاریابی بین Starbucks و Caffe Nero

Starbucks خود را به عنوان قهوه باکیفیت و باکیفیت ترسیم می کند و قیمتی کمی بالاتر از کافه نرو دارد. به اصالت آمریکایی آن صادق است و فقط بر طیف گسترده ای از نوشیدنی های قهوه با چند میان وعده و دسر تأکید می کند. جدای از آن ، استارباکس با فراهم کردن فضایی بسیار آرام با امکاناتی مانند وای فای ، خود را از سایر کافه ها متمایز می کند تا مشتریان آن بتوانند هنگام نوشیدن قهوه از گشت و گذار در وب لذت ببرند.

از سوی دیگر ، کافه نرو بر ترکیب ایتالیایی خود تأکید می کند و خود را نه تنها به عنوان یک کافه بلکه یک بار و رستوران نیز به تصویر می کشد. دارای منوی گسترده ای با انواع غذاهای محبوب ایتالیایی است. در نتیجه ، بسیاری از مردم به جای فقط یک فنجان قهوه ، برای صرف وعده های غذایی از کافئین نرو بازدید می کنند. آنها محیط كافی اروپایی را در كافه های خود به ارمغان آوردند ، و به همین دلیل به اصالت خود وفادار ماندند. برای راحتی مشتریان و افزودن به جذابیت ، کارت های وفاداری را نیز راه اندازی کردند.

استراتژی بازاریابی:

استراتژی های بازاریابی به شرکتها کمک می کند تا محصولات و خدمات خود را به روشی خاص که آنها می خواهند ارتقا دهند. آنها ضمن بهره گیری از مهمترین نکات خود ، سعی می کنند تصویری از نام تجاری خود را در ذهن مشتریان هدف خود ایجاد کنند تا به فروش هدفمند خود و سهم بازار مطلوب دست یابند. استراتژی های بازاریابی به شرکتها کمک می کند با برآورده کردن سوله های خاص که دیگران در شناسایی آنها موفق نیستند ، مزیت رقابتی کسب کنند. استراتژی های بازاریابی که سازمان ها در این اصطلاح تعیین می کنند با برنامه های یک ساله با برنامه هایی که سالها طول می کشد متفاوت است. هنگام تهیه برنامه های بازاریابی و استراتژی های تعیین شده توسط محیطی که شرکت در آن فعالیت می کند ، عوامل بسیاری در نظر گرفته می شود. این اغلب به آنالیز SWOT گفته می شود که به شرکتها کمک می کند تا تعیین کنند که در چه مناطقی می توانند از آن استفاده کنند و در چه مناطقی باید مراقب باشند.

مهمترین عاملی که یک شرکت هنگام ایجاد استراتژی های بازاریابی باید در نظر بگیرد رقبای آن هستند. اقدامات رقبا تأثیر عمده ای بر آنچه سازمان باید بگذارد ، می باشد. در صنعت زنجیره قهوه ، در حال حاضر بسیاری از کافه های مستقل در انگلیس مانند معروف ترین استارباکس ، قهوه مونموت ، عطر قهوه ، سیب درختی و کافئین نرو وجود دارد. در این واگذاری ، استراتژی های بازاریابی هم Starbucks و Caffe Nero بررسی خواهند شد و پس از آن ، یک تحلیل انتقادی از هر دو انجام خواهد شد.

استارباکس

اولین خروجی استارباکس بیش از سی سال پیش در سیاتل افتتاح شد. امروز Starbucks با افتخار 4.1 میلیارد دلار با هزاران فروشگاه نه تنها در ایالات متحده بلکه در سراسر جهان است. چندین شرکت اسرار و استراتژی های اتخاذ شده توسط استارباکس را در تلاشند تا دریابند که چگونه Starbucks به این سرعت رشد کرده است. استراتژی های بازاریابی Starbucks در حال حاضر در این مأموریت مورد بحث قرار می گیرد (voteforus.com 2011).

استراتژی منحصر به فرد بازاریابی:

استراتژی بازاریابی اتخاذ شده توسط استارباکس غیر متعارف است. آنها روشهای متداول تبلیغات را با بیلبوردها ، تبلیغات روزنامه ها یا تبلیغات تلویزیونی اتخاذ نمی کنند. در عوض ، آنها برای ترویج نام تجاری خود به کلمه دهان تکیه می کردند.

کیفیت محصول:

مهمترین چیزی که استارباکس کنترل خود را از دست نداده ، کیفیت دانه های قهوه است. آنها اولین کسانی بودند که عطر و بوی واقعی اسپرسو ایتالیایی را به آمریکایی ها معرفی کردند. آنها کیفیت بالای خود را با شارژ کمی بالاتر از بیشتر کافه های دیگر توجیه می کنند.

محیط راحت:

تمرکز دیگر فروشگاههای Starbucks ، محیطی است که در کافه ها برای مشتریان خود فراهم می کند. استارباکس همیشه به عنوان مکانی ایده آل برای استراحت هنگام بیرون از خانه و خارج از مطب تبلیغ می شود. آنها شروع به ارائه اتصال Wi-Fi در رسانه های خود کرده اند تا مشتریانشان بتوانند ضمن لذت بردن از یک فنجان قهوه ، اینترنت را مرور کنند.

رضایت مشتری:

رضایت مشتری قوی ترین نقطه مطلوب استارباکس است. به هر مشتری که وارد درگاه استارباکس می شود ، درمانی ویژه ای انجام می شود که در آن واقعاً احساس می کنند در مکان ویژه ای قرار دارند.

انجمن استارباکس:

Starbucks واقعاً از جدیدترین اعتیاد به مواد مخدره در رسانه های اجتماعی بهره گرفت. آنها آخرین استراتژی های بازاریابی خود را در اطراف سایت های رسانه های اجتماعی مانند ایجاد صفحه فیس بوک و توییتر اتخاذ کرده اند ، زیرا واقعاً به همه مشتریان پاسخ می دهند و با ارسال عکس ، فیلم و آخرین اطلاعات تبلیغاتی در تماس هستند.

نوآوری:

Starbucks همیشه با وجود مواد جدید ، ترکیب و طعم های مختلف موجود در قهوه ، منوی خود را تازه نگه داشته است. برخی از آخرین نوشیدنی های آنها چای سبز لاته بود که به مصرف کنندگان آگاه سلامتی و همراه چای یخ زده و Frappuccino برای فروشگاه های آنها در آب و هوای گرم داده می شد.

بازاریابی برند:

استارباکس همواره خود را به عنوان محصولی باکیفیت ترسیم کرده و به همین دلیل تصمیم گرفته است که تنها به ارتقاء شفاهی اعتماد کند. این یک استراتژی بازاریابی کاملاً سودمند در مقایسه با جستجوی تبلیغات در مجلات ، روزنامه ها ، بیلبوردها و غیره بود. آنها اخیراً استفاده از سایت های شبکه های اجتماعی را با کارآمدترین روش تاکنون شروع کرده اند. صفحات فیس بوک و توییتر آنها در تبلیغ تصویر Starbucks بسیار مفید بوده و در عین حال آنها را قادر می سازد تا به طور مستقیم با کلیه مشتریان خود در یک بستر ارتباط برقرار کنند.

کافه نرو:

به گفته کافه نرو رئیس جمهور ، گری فورد (2008) ، کافه نرو گروه با مسئولیت محدود “بزرگترین خرده فروش مستقل قهوه در انگلستان است که بیش از 400 فروشگاه در انگلستان دارد”. این مرکز در سال 1977 تأسیس شد و امروز در خارج از کشور و همچنین در ترکیه و خاورمیانه دارای مراکز باز است. آنها با تأکید بر این واقعیت که یک شرکت قهوه ایتالیایی هستند ، خود را از سایر کافه های انگلیس متمایز می کنند. هدف اصلی آنها ، به قول جری فورد (2008) ، “ارائه یك تجربه كافه به سبک اروپایی است كه قهوه اسپرسوی قهوه ای با ارزش ، محصولات غذایی معتبر ایتالیایی و فضای آرام در هر فروشگاه را ارائه می دهد”.

کافئین نرو در طی سالیان متمادی جوایز قهوه ای با کیفیت بالا و تجربه عالی را که در فروشگاه های خود ارائه می دهند ، دریافت کرده است. تاتلر Nero Cafe را به عنوان “بهترین قهوه اسپرسو در این سمت از میلان توصیف کرد ، در حالی که Egon Runay آن را” کافه سنتی ایتالیایی “توصیف کرد. گزارش Allegra ، راهنمای نهایی قهوه انگلستان).

USFF CAFE NERO:

استراتژی بازاریابی کافه نرو بیشتر بر روی نقطه فروش منحصر به فرد خود تمرکز دارد که یک تم خالص ایتالیایی است. کافه نرو خود را بیش از یک کافه به تصویر می کشد. در عوض ، او ترکیب کاملی از کافه بار و رستوران را ایجاد کرد. بنابراین کافئین نرو نه تنها مکانی برای قهوه و میان وعده ها فراهم می کند بلکه فقط می توانید برای لذت بردن از یک وعده غذایی به آنجا بروید. آنها طیف گسترده ای از دسرهای عالی را به همراه بسیاری از غذاهای ایتالیایی مانند تاپ های ایتالیایی ، سوپ ها ، ساندویچ ها ، ماکارونی و پانینی تهیه می کنند.

بازار کافه نرو هدفمند

کافه نرو عمدتا مورد توجه گردشگران انگلیس یا ایتالیایی ها است که به دنبال طعم و مزه ایتالیایی خود در آشپزخانه هستند. آنها گروه درآمدی از افراد میانسال ، دانش آموزان یا افراد تجاری را ترجیح می دهند که هنگام استراحت ناهار به کافه بروند. علاوه بر این ، کافه نرو با زنجیره فروشی معروف ، خانه ای از فریزر ، مشارکت ایجاد کرد و 145 قهوه خانه را باز کرد ، که بسیاری از آنها در داخل فروشگاه های خانه فریزر قرار داشتند (جیمز ، تجزیه و تحلیل وضعیت از کافئین نرو گروه با مسئولیت محدود – یک شهر جشن).

تحلیل انتقادی بین دو شرکت

اکنون که یک بررسی اساسی در مورد استراتژی های بازاریابی مورد استفاده توسط Starbucks و Caffe Nero انجام شده است ، تجزیه و تحلیل خواهد شد که چه چیزی آنها را از هم جدا می کند.

  • کافه نرو و استارباکس رقیب مستقیمی هستند اما کافه نرو با فروش قهوه ارزانتر از استارباکس خود را از Starbucks متمایز می کند.
  • کافئین نرو طیف گسترده ای از غذا را با نوشیدنی های قهوه مخصوص به خود ارائه می دهد که باعث می شود آن را از Starbucks متمایز کند که حاوی چنین طیف وسیعی از موارد نیست.
  • کافه نرو با تأکید بر کافه به سبک اروپایی خود در مقایسه با استارباکس که از تبار آمریکایی است ، جایگاهی قدرتمند در این برند کسب می کند. Cafe Nero دارای یک نقطه فروش منحصر به فرد است که بر کافه ها به سبک قاره تأکید دارد در حالی که Starbucks آمریکایی است.
  • Starbucks هزاران مغازه را با موفقیت در خارج از کشور و در بازار بین المللی افتتاح کرده است ، در حالی که Cafe Nero هنوز فاقد تجربه بین المللی است و اخیراً فروشگاه های خود را در ترکیه و خاورمیانه افتتاح کرده است.
  • استارباکس در انگلستان تعداد زیادی مغازه دارد در حالی که کافه نرو در مرکز لندن تعداد کافی مغازه ندارد.
  • Caffe Nero از پتانسیل رشد زیادی برخوردار است زیرا بسیاری از نقاط فروش منحصر به فرد مانند مبدا خالص اروپایی خود را دارد.

منابع

1. فورد ، جی (2008) ، “بهترین اسپرسو از این طرف میلان”

2. Voteforus.com (29 مارس 2011) موفقیت Starbucks کلمه از دهان / رسانه های اجتماعی / استراتژی بازاریابی ویروسی است

3. جیمز ، اس ، کافئین نرو گروه با مسئولیت محدود – شهر جشن

4. استراتژی بازاریابی بد بو استارباکس VoteforUs.com

5. كمبل ، ب ، هاوكس ، م ، كمبل ، اس ، پری ، ل ، اولسن ، ل 2002 ، “ابتلا به تب استارباكس” ، دانشگاه ایالتی میسوری. منتشر نشده

6. راجول (2010) ، “استارباکس در مقابل کافئین نرو در برابر کاستا: چه کسی برنده می شود؟”

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا