دنیای وب

تجزیه و تحلیل نقاط قوت ، ضعف ، فرصت ها و خطرات – نقاط قوت ، ضعف ، فرصت ها و خطرات

هنگام انجام برنامه ریزی استراتژیک برای هر شرکتی – بصورت آنلاین و / یا آفلاین – کمک به تکمیل یک تحلیل است که نه تنها تجارت شخصی شما بلکه فعالیت های رقبای شما و رویدادهای جاری صنعت نیز در نظر گرفته شود. SWOT یکی از این تحلیل ها است.

تکمیل تجزیه و تحلیل SWOT به شما کمک می کند تا ضمن افزایش نقاط قوت ، راه هایی را برای کاهش ضعف در کسب و کار خود شناسایی کنید. در حالت ایده آل ، نقاط قوت خود را با فرصت های بازار ایجاد شده توسط خلاء در محصولات و / یا خدمات رقبای خود مطابقت خواهید داد.

به طور سنتی ، SWOT نقاط قوت و ضعف کسب و کار داخلی شرکت شما را کوتاه می کند در حالی که فرصت ها و تهدیدها فقط به محیط خارجی اشاره دارد. در اینجا ، من تحریف از رویکرد “کتاب درسی” را پیشنهاد می کنم. برای بررسی بهتر تصویر بزرگ ، هنگام کاوش در فرصت ها و تهدیدها ، نیروهای داخلی * و * خارجی را در نظر بگیرید.

تجزیه و تحلیل اساسی SWOT

اگر یک مغازه یک نفره باشید می توانید در یک جلسه طوفان مغزی با اعضای شرکت یا به صورت شخصی خود تجزیه و تحلیل اساسی ایجاد کنید. برای شروع تجزیه و تحلیل ، شبکه ای از چهار سلول یا چهار لیست ایجاد کنید ، یکی برای هر جزء:

| نقاط قوت نقاط ضعف فرصت ها تهدیدها |

سپس شروع به پر کردن منوها کنید.

نقطه قدرت. در مورد آنچه شرکت شما به خوبی انجام می دهد فکر کنید. برخی از سؤالات برای کمک به شما در شروع کار عبارتند از: چه چیزی باعث می شود شما از رقابت خود فاصله بگیرید؟ چه مزیت هایی نسبت به سایر شرکت ها دارید؟

نقاط ضعف. مناطقی که برای شرکت شما درگیر جنگ هستند لیست کنید. در اینجا چند سوال برای کمک به شما در شروع کار وجود دارد: مشتریان شما از چه شکایت می کنند؟ نیازهای برآورده نشده برای نیروی فروش شما چیست؟

فرصت ها. به طور سنتی ، SWOT فقط به محیط بیرونی فرصت ها نگاه می کند. من به شما پیشنهاد می کنم در مناطقی که رقبای شما به طور کامل در آن پوشیده نیستند ، به جستجوی خارجی بپردازید ، سپس به ادامه بروید و به این فکر کنید که چگونه آنها را با نقاط قوت داخلی خود تراز کنید.

سعی کنید مناطقی را کشف کنید که نقاط قوت شما به طور کامل مورد استفاده قرار نمی گیرد. آیا روندهای نوظهور مطابق با نقاط قوت شرکت شما وجود دارد؟ آیا منطقه ای از محصول / خدمات وجود دارد که دیگران هنوز آن را پوشش نداده اند؟

تهدیدها. مانند فرصت ها ، تهدیدها در تجزیه و تحلیل سنتی SWOT یک نیروی خارجی است. با جستجوی داخل و خارج از شرکت خود به مواردی که می تواند به تجارت شما آسیب برساند ، ممکن است بتوانید تصویر بزرگتر را بهتر ببینید.

برخی از سؤالها برای شروع کار: آیا رقبای شما قوی تر می شوند؟ آیا روندهای نوظهور وجود دارد که یکی از نقاط ضعف شما را تقویت می کند؟ آیا تهدیدهای خارجی دیگری برای موفقیت شرکت شما مشاهده می کنید؟ از نظر داخلی ، آیا مشکلات مالی ، توسعه ای و یا مشکلات دیگری دارید؟

تجزیه و تحلیل گسترده SWOT

شما می توانید با اندکی عمیق تر به پویایی صنعت ، یک قدم اضافی که فراتر از تحلیل سنتی SWOT “کتاب درسی” است ، بردارید. تجزیه و تحلیل عمیق بیشتر SWOT می تواند به شما در درک بهتر موقعیت رقابتی شرکت شما کمک کند.

یک راه برای دور زدن تجزیه و تحلیل SWOT سنتی شامل اطلاعات دقیق تر از رقبا در تجزیه و تحلیل است. به فعالیتهای مربوط به اینترنت مانند مشارکت سازمانهای تجاری و درج موتور جستجوگر و پیوندهای خارجی به سایتها توجه داشته باشید. این به شما کمک می کند فرصت ها و تهدیدات مربوط به شرکت خود را کشف کنید.

همچنین می توانید نگاه دقیق تری به محیط کسب و کار بیندازید. اغلب اوقات ، در نتیجه تغییر فضای کسب و کار ، فرصت ها بوجود می آیند. برخی از نمونه ها عبارتند از:

روند جدید در حال توسعه است که بیشتر از ارائه گزینه های با کیفیت ، تقاضا دارد. در اوایل ، روند گرایش به خوردن سالم همراه با اصرار بر غذاهای خوش طعم منجر به کمبود گزینه های قابل قبول غذایی طبیعی ، به عنوان مثال شد.

بخش مشتری محبوبیت بیشتری پیدا کرده است ، اما نیازهای ویژه آنها توسط رقبای شما کاملاً برآورده نشده است. این پدیده در اواخر دهه 1990 و اوایل دهه 2000 توسط اسپانیایی ها مشاهده شد.

مشتری ، رقیب یا تأمین کننده از فعالیت خارج شده یا با یک شرکت دیگر ادغام شده است. با وفور بسیاری از نمایشنامه های ناب ، مثالهای زیادی وجود دارد. با خروج هر شرکتی از مشاغل ، فرصت هایی برای به دست آوردن مشتری های تجاری غیرمترقبه فراهم می شود.

همچنین می توانید با نظرسنجی ها ، میزان دستیابی به تجزیه و تحلیل SWOT را افزایش دهید. می توانید در مورد سایتها و مشاغل خود و همچنین رقبا اطلاعات بیشتری کسب کنید. زمینه های تفکر تحقیق شامل 1) آگاهی مشتری ، علایق ، تجربه ، میزان استفاده ، 2) برند ، وب سایت ، و یا تصویر شرکت ، 3) اهمیت ویژگی های مختلف سایت یا محصول برای مشتریان شما ، و 4) عملکرد محصول و / یا سایت است.

آیا از یک رویکرد اساسی یا پیشرفته تر برای تجزیه و تحلیل SWOT استفاده می کنید ، مطمئناً بینش جدیدی کسب می کنید. از این روش برای افزایش اثربخشی شرکت خود و به عنوان ورودی برای برنامه تجاری یا بازاریابی خود استفاده کنید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا