بازرگانیبرترین های کسب و کار

ترموکوپل و انواع آن

سنسورهای دما می توانند میزان انرژی گرمایی و سرمایی که به واسطه سیستم یا شئ ایجاد می شود را اندازه گیری نمایند؛ یکی از پرکاربردترین این سنسورها ترموکوپل ها هستند. به زبان ساده تر ترموکوپل یک سنسور محسوب می شود که به منظور اندازه گیری دما کاربرد دارد.

ترموکوپل ها انواع مختلفی دارند و هر کدام از آنها بر اساس میزان استحکام و دوام، مقاومت در مقابل لرزش، بازدهی دما، سازگاری با کاربردهای مختلف و مقاومت شیمیایی دارای ویژگی های منحصر به فردی خواهند بود و از نمونه های رایج ترموکوپل که فلز پایه هستند می‌توان به ترموکوپل نوع k و J و T و E اشاره کرد.

ابزار | علم

ترموکوپل های دیگری نیز وجود دارند که به عنوان فلز قیمتی محسوب می‌شوند و شامل ترموکوپل نوع s و R و B می باشند. کاربرد ترموکوپل ها بسیار زیاد است و تقریباً در تمام بازارهای صنعتی قابل استفاده هستند و در تجهیزات معمولی خانگی یا کاربردهای متنوع علمی، صنعتی و… مورد استفاده قرار می گیرند.

ویژگی هایی نظیر بازدهی وسیع دما، بادوام بودن ترموکوپل و استحکام بالا، ساده بودن آنها در کنار هزینه پایین و محدوده بالای دما موجب شده تا برای موارد مختلفی انتخاب شوند. ترموکوپل ها عملکرد خطی دارند و از دقت بالایی نیز برخوردارند.

در زمان خرید ترموکوپل باید علاوه بر اینکه به نوع آن دقت می‌شود بلکه به حداکثر دمایی که اندازه گیری می کند و محلی که قرار است ترموکوپل در آن به کار برده شود نیز توجه ویژه ای داشته باشید.

نکته) زمانی که در صنایع مختلف بخواهیم اندازه گیری دمای به وجود آمده از واکنش ها یا دمای سطوح داغ و سیالات را انجام بدهیم از ابزارها و وسایل مختلفی استفاده می‌شود که در این رابطه بسیار ابزارهای متنوعی در دسترس هستند که می توان به ترموکوپل pt100 یا نوع های دیگر اشاره کرد.

خرید ترموکوپل

به منظور خرید انواع ترموکوپل از جمله ترموکوپل نوع k، ترموکوپل نوع s و ترموکوپل pt100 یا هر نوع قطعه صنعتی شامل المنت های کمربندی، المنت میله ای، المنت فشنگی، المنت حرارتی و… می توانید صنایع حرارتی کریمی را انتخاب نمایید و به راحتی با ارتباط با کارشناسان این گروه صنعتی قطعات مورد نیازتان را خریداری نمایید.

تمامی محصولاتی که توسط صنایع حرارتی کریمی به فروش میرسد از بالاترین کیفیت ممکن برخوردار بوده و تمام سعی این مجموعه بر فروش قطعات با قیمت مناسب است. www.elementkarimi.com

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا