بازرگانیبرترین های کسب و کار

تشک بادی چگونه ساخته میشود؟

مزیت ها و کاربردهای تشک بادی

  1. تشک­های بادی مواج برای کسانی که آرتروز یا دردهای کمر دارند و به طور کلی افراد سالمند بسیار مناسب می­باشند.
  2. یکی از بهترین ویژگی­های تشک­های بادی داشتن رویه­ی مواج است.
  3. برخی از این تشک­ها مخصوص نوزادان طراحی می­شوند و حتی دارای لبه­هایی می­باشند.
  4. برخی از تشک­های بادی مخصوص مصارف درمانی ساخته می­شوند.
  5. چندین مدل و سایز مختلف از تشک­های بادی مخصوص ماشین تولید می­شود که برای استفاده افراد در سفرها و خودرو طراحی شده است.
  6. در ابعاد مختلف و همراه با امکاناتی مثل بالش و پشتی برای استفاده در خانه طراحی شده­اند.

تشک بادی داخل ماشین

در واقع همان تشک بادی معمولی است اما به گونه‌ای طراحی شده است که در صندلی عقب ماشین‌ها جای بگیرد. تشک بادی داخل ماشین پایه‌هایی دارد که قسمت خالی فاصله‌ی بین صندلی جلو و عقب را پر می‌کند. لازم به ذکر است که این محصول برای ماشین‌های مختلف، مناسب همان ماشین طراحی می‌شود. برای مثال برای ماشین ام وی ام یا پژو تشک بادی مخصوص خودشان وجود دارد.

جنس تشک بادی ماشین

جنس تشک های بادی داخل ماشین از پی­وی­سی جیر یا مخمل با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف است که به گونه‌ای طراحی می‌شود که در عین سادگی زیبا و جذاب به نظر برسد. برخی از این نوع تشک‌ها دو تکه هستند که در ماشین می‌توانید به هر صورتی که راحت هستید، استفاده کنید.

جنس پی­وی­سی بسیار مقاوم و مستحکم است به خصوص در مقابل ضربه، این تشک‌ها معمولاً به گونه‌ای ساخته می‌شوند که توانایی تحمل وزن بسیار زیادی را دارند، چیزی حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم را می‌توانند تحمل کنند. برخی مدل‌های دیگر هم هستند که طراحی آن‌ها ساده‌تر است و برای استفاده در انواع مختلف ماشین مناسب است و همچنین در چادر مسافرتی و کمپ نیز می‌توانید استفاده کنید.

از مزیت‌های تشک بادی داخل ماشین می‌توان به سبک بودن و راحتی در حمل آن‌ها اشاره کرد؛ به راحتی باد می‌شوند و به راحتی هم خالی می‌شوند و در گوشه‌ای جای بسیار کمی می‌گیرند. در عین مزیت­هایی که تشک­های ماشین دارند باید بسیار مراقب باشید که به اجسام تیز و داغ نزدیک نشوند و برخورد نکنند.

تخت بادی جایگزین هر نوع تخت

تخت بادی یا تخت‌خواب بادی جایگزین بسیار مناسبی برای تخت‌های فنری فلزی و چوبی است. تخت‌های بادی بیشتر در مسافرت‌ها، چادر مسافرتی، هتل‌ها، کمپ‌ها، میهمانی و حتی در منزل استفاده می‌شوند. استفاده در منزل از تخت­های بادی زیاد مرسوم نیست، اما بسیار برای خانه­های کوچک مناسب و عالی هستند.

این تخت­های بادی با کمک پمپ­های باد دستی و برقی به سرعت آماده­ی استفاده می­شوند. نوعی از تخت­خواب­های بادی ساخته شده­اند که طبی هستند و برای استفاده­ی بیماران، به خصوص افرادی که کمردرد و رماتیسم دارند، مناسب است. تخت­خواب­های بادی هم­چنین انواع مختلفی هم دارند شامل: دونفره، تک نفره، همرا با بالشت و یا کوسن، تخت­خواب مبل شو و یا خمیده.

مزایای تخت ‌خواب بادی

تخت­های بادی مزایای زیادی دارند، از جمله:

  1. سبک و کم حجم بودن
  2. به راحتی باد شدن و آماده استفاده شدن
  3. قیمت بسیار مناسب نسبت به تخت‌های چوبی و فلزی
  4. به راحتی باد ‌آن‌ها خالی می‌شود و حجم بسیار کوچکی می‌گیرد و در هر گوشه‌ای از خانه می‌توانید آن را قرار بدهید.
  5. جنس ضد حساسیت و آلرژی
  6. بسیار نرم به گونه‌ای که حتی اگر به پوست بدن کشیده شود هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

سفارش تخت بادی

به راحتی انواع را مناسب برای هر سنی و در هر طرح و رنگی که بخواهید می­توانید از سایت­های فروشگاه این محصولات سفارش بدهید. بزرگترین تولید کنندگان تخت­ها و وسایل بادی شرکت­ها اینتکس، بست­وی، ریلکس و سویلور هستند که مدام در حال افزایش کیفیت کار خود می­باشند

ویژگی های یک تشک بادی مناسب

 در اینجا مواردی را که باید قبل از خرید هرگونه تشک بادی کمپینگ به آن ‌توجه کنید، ذکر کرده ایم.

 بسیاری از مردم با انواع استاندارد تشک بادی کمپینگ آشنا هستند. ویژگی بسیار سبک و قابل حمل بودن این تشک ها، میان مسافران محبوب است، اما بسته به نوع کمپینگ مورد نظرتان، انواع مختلف و جدید تری به بازار آمده است که ممکن است مورد توجه­تان قرار گیرد.

تشک های چندکاره: ویژگی که این مدل­ها را متفاوت می­سازد، کیسه خواب متصل شده به آن‌هاست، بنابراین لازم نیست تشک خود را جدا از کیسه خواب برای کمپینگ حمل کنید تا هم بارهایتان بیشتر شود و هم خستگی ناشی از حمل بار در تنتان بماند. این تشک ها همچنین بسیار راحت، گرم و نرم هستند.

تشک های بادی مرتفع: این نوع تشک بادی کمپینگ برای کسانی مناسب است که هنگام خواب، نیاز به ارتفاع بیشتر از زمین دارند. می‌توان گفت که جزو راحت ترین تشک‌های بادی هستند و تقریباً نقش یک تخت­خواب واقعی را برای شما بازی می‌کنند و با ارتفاع خود، شما را از هرگونه جانور موذی بر روی زمین حفظ می‌کنند.این تشک ها اما با معایبی نیز همراه هستند. برای مثال وزن زیاد آن ها ممکن است شما را در هنگام حمل کردن، اذیت کند، همچنین قابل ذکر است که از انواع دیگر تشک های بادی، دارای قیمت نسبتا بالاتری هستند.

نکاتی که قبل از خرید تشک بادی باید به آن توجه کنید

·        اندازه و وزن تشک بادی کمپینگ

قبل از خرید تشک بادی کمپینگ باید اندازه، قد، وزن خود و اندازه چادر مسافرتی مورد استفاده‌تان را نیز در نظر بگیرید و مطمئن شوید که تشک مورد نظر شما، فضای مناسبی دارد و فضای کافی برای انجام فعالیت­های دیگر، باقی می گذارد. اندازه یک تشک بادی کمپینگ، هم زمانی که به طور کامل باد شده است اهمیت دارد و هم زمانی که خالی از باد است و برای حمل آن باید جای مناسبی را پیدا کنید. نوع کمپینگ شما اهمیت وزن تشک را تعیین می کند. اگر در نزدیکی وسیله نقلیه خود چادر زده اید، وزن نباید عامل مهمی برای شما باشد زیرا قرار نیست آن را زیاد حمل کنید. اگر در حال چند روزه هستید، احتمالاً می­خواهید تا آنجا که ممکن است بار خود را کاهش دهید تا در مسیرها سبک باشید و راحت حرکت کنید.

·        مواد تشکیل دهنده تشک بادی کمپینگ

 بیشتر تشک های بادی که مشاهده می­کنید از پلی وینیل کلراید (PVC) ساخته شده اند. این ماده بسیار برای تشک بادی کمپینگ مناسب است و به خوبی کار می کند، اما اصلا سازگار با محیط زیست نیست. اگر در این ­باره احساس خوبی ندارید و یک تشک بادی سازگار با محیط زیست می‌خواهید، می‌توانید مدل­هایی که از پلی اورتان ترموپلاستیک (TPU) ساخته شده اند را در نظر بگیرید.

·        روش باد کردن تشک بادی کمپینگ

برخی از تشک های بادی، دارای تلمبه های مخصوص خود هستند که به همراه تشک بادی کمپینگ به شما ارائه می‌شود، برای برخی دیگر باید تلمبه را به صورت جدا خریداری کنید و برخی دیگر نیز باید با نفس خود آن را باد کنید و نیازی به تلمبه ندارید. همچنین می­توانید قبل از خرید بپرسید که تشک بادی شما با تلمبه های دیگری به غیر از تلمبه مخصوص خودش، سازگار است یا نه؟ زیرا با داشتن این ویژگی دیگر نیازی نیست نگران خراب شدن یا فراموش کردن تلمبه خود باشید، به راحتی می‌توانید در سفر از کسی قرض کنید.

  تلمبه های برقی در میان مردم بسیار محبوب هستند زیرا اکثر ورزشکاران تمایل دارند که تشک خود را سریع‌تر باد کنند. با این حال، اگر به برق دسترسی ندارید، اما نیاز به تلمبه­ای دارید که سریع کار شما را راه بیندازد، می‌توانید یک تلمبه قابل شارژ یا باتری ‌خور بخرید. برای سفرهای کوتاه مدت کمپینگ، یک تلمبه قابل شارژ می‌تواند به خوبی نیاز شما را برطرف کند. اگر کمپینگ شما طولانی مدت است، تلمبه های باتری‌ خور یا دستی را در نظر بگیرید.

بعد از یک روز طولانی در مسیرهای مختلف، همه منتظر یک خواب خوب برای تجدید انرژی خود هستند. اینجاست که تشک بادی نقش ویژه‌ای را بازی می‌کند زیرا اگر خواب راحتی را به فرد هدیه ندهد، تمام انرژی را از بین می برد.

 مطمئن شوید که ویژگی­های تشک بادی کمپینگ خود را به خوبی می‌دانید. برخی از تشک­های بادی کمپینگ دارای سطحی نرم هستند که نیاز به ملافه یا کیسه خواب ندارد. اما‌ مدل­های دیگر اینطور نیستند، بنابراین برای گرم ماندن به نوعی عایق نیاز دارید. مطمئن شوید که می‌توانید سفتی و نرمی تشک را برای راحتی بیشتر خود، تنظیم کنید.

نشان R در اصل نشان دهنده ظرفیت یک ماده برای مقاومت در برابر سرما است. ارزش R بالاتر، به معنای قدرت عایق بیشتر در برابر سرما است که در نتیجه، بهتر شما را در برابر زمین سرد، گرم می کند.

اغلب تشک‌های بادی، معمولاً دارای مقدار R بین 1 تا 5 هستند، اما تشک‌های مخصوص هوای زمستانی می توانند ارزش R بیشتری از عدد 5 داشته باشند. تشک های بادی با ارزش R زیر 2 فقط برای کمپینگ در هوای گرم مناسب هستند. مسافرانی که تشک بادی کمپینگ را برای چهار فصل می‌خواهند، باید به دنبال گزینه هایی با ارزش R بین 2 تا 4 باشند. برای کمپینگ در فصل زمستان که دمای هوا در حدود یا زیر صفر است، حتما از تشک‌های بادی با ارزش R بیشتر از 4 استفاده کنید.

اگر در سفر ها و هایتان به یک تشک مناسب جهت استراحت نیاز دارید، حتما موارد گفته شده را در نظر بگیرید و انتخابی با دقت داشته باشید. برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر به سایت مراجعه کنید.

منبع : اینتکس

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا