دنیای وب

تفاوت بین بازاریابی دیجیتال و بازاریابی رسانه های اجتماعی

انواع کانالهای دیجیتالی مانند SEO ، رسانه های اجتماعی و PPC (پرداخت هر کلیک) برای جلب مخاطب نسبت به یک برند بالقوه استفاده می شود. دیجیتال مارکتینگ از اینترنت به عنوان اولین وسیله تبلیغاتی استفاده می کند که با استفاده از ابزارهای الکترونیکی مانند رایانه ، لپ تاپ ، تبلت و تلفن های هوشمند قابل دستیابی است.

فن آوری های بازاریابی اینترنتی مانند بازاریابی موتور جستجو (SEM) و ایمیل بخشی جدایی ناپذیر از بازاریابی دیجیتال هستند. علاوه بر این ، این برنامه همچنین شامل کانال های آفلاین مانند سرویس پیام کوتاه (پیام کوتاه) و سرویس پیام رسانی چندرسانه ای (MMS) ، پاسخگویی به تماس ها و غیره است. همه این کانال های مختلف جزئی جدایی ناپذیر از بازاریابی دیجیتال هستند. بازاریابی دیجیتال تحت عنوان BTL است زیرا گروهی کوچکتر و متمرکز را هدف قرار می دهد ، مشتریان وفادار ایجاد می کند و تبدیل می کند.

از طرف دیگر ، SMO یا (SMM) یک شاخه یا زیرمجموعه بازاریابی دیجیتال است که در ارتقاء استفاده از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ، توییتر ، لینکدین ، ​​یوتیوب و غیره برتری دارد. استفاده از رسانه های اجتماعی را به منظور بازاریابی استفاده می کند. رسانه های اجتماعی به شدت به تعامل کاربر ، تبادل اطلاعات و تشکیل جامعه به نوعی متکی هستند و بنابراین دارای یک مؤلفه “اجتماعی” است. ایجاد محتوای هنری ارائه شده بر این اساس برای جلب مخاطب به سمت محصولات یا خدمات شما و ایجاد مارک بعدی استفاده می شود.

طبق گفته مشاوران بازاریابی دیجیتال Zephoria ، بیش از 1.71 میلیارد کاربر فعال ماهانه در Facebook در سراسر جهان وجود دارد. این بدان معناست که فیس بوک از نظر آماری بیش از حد بزرگ است که نباید از آن چشم پوشی کرد ، بنابراین باید بخشی اساسی از استراتژی های بازاریابی رسانه های اجتماعی باشد. میزان مصرف ویدئوی آنلاین در این سیستم عاملها به طور پیوسته رو به افزایش بوده و از نظر استراتژی های بازاریابی ، چیز مهم بعدی است. SMM همچنین BTL تحت بازاریابی بازاریابی است زیرا مربوط به گروه های جداگانه ای است که در مورد منافع مشترک در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی شکل گرفته اند.

شرکتهایی که به دنبال تأمین نیازهای بازاریابی خود هستند باید بین آژانس بازاریابی دیجیتال یا یک آژانس تخصصی انتخاب کنند. اگر به دنبال کسی هستید که کل استراتژی بازاریابی خود را برنامه ریزی کند ، آژانس دیجیتال مارکتینگ انتخاب خوبی خواهد بود. با این حال ، اگر به دنبال کسی هستید که تنها با جنبه رسانه های اجتماعی استراتژی خود برخورد کند ، برای شما بهتر است که با یک آژانس تخصصی همکاری کنید.

با محبوبیت رسانه های دیجیتال ، مردم برای ادغام بازاریابی دیجیتال در سبک زندگی روزمره خود آماده می شوند. براساس گزارش دفتر تبلیغات تعاملی (IAB) ، درآمد تبلیغات اینترنتی در ایالات متحده در نیمه اول سال 2015 به 27.5 میلیارد دلار رسیده است که بسیاری از مشاغل را در سراسر جهان گشوده است. تقاضای زیادی وجود دارد؛ با این وجود ، مردم همچنان با پیشرفت سریع رسانه های دیجیتال ، کمبود نیروی کار ماهر را شاهد هستیم.

برای رفع نیازهای روزافزون افراد با استعداد ، دوره های آموزش آنلاین بسیاری در زمینه بازاریابی دیجیتال وجود دارد. جستجوی سریع Google در مورد این موضوع ، گروهی از مؤسسات را ارائه می دهد که دروس ذکر شده را ارائه می دهند. این دوره ها چند روز به طول می انجامد زیرا کلیه مباحث مربوطه تحت پوشش بازاریابی دیجیتال قرار می گیرند. دانش آموزان بینشی ارزشمند در مورد موضوعی به دست می آورند که به آنها امکان می دهد طاقچه ای برای خودشان حک کنند.

دوره بازاریابی دیجیتال شامل درک اساسی از مفاهیم بازاریابی و تبلیغات و دانش اساسی در مورد ابزارهای آماری و تحلیلی است. همچنین اطلاعات کاملی در مورد بازاریابی ایمیل ، SEO / SEM ، پرداخت هر کلیک ، بازاریابی موبایل ، فیلم آنلاین و سایر موارد در اختیار شما قرار می گیرد.

دوره های بازاریابی رسانه های اجتماعی شامل درک عمیق از اصول رسانه های اجتماعی ، سایت های مهم شبکه های اجتماعی ، استراتژی رسانه های اجتماعی و اندازه گیری رسانه های اجتماعی است. این برنامه نگاهی به نقاط قوت و ضعف سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ، توییتر و غیره می دهد و به آخرین روندهای موجود در رسانه های اجتماعی می پردازد. رسانه های اجتماعی بخش ضروری استراتژی رسانه دیجیتال است. سیستم عامل های SM به منظور ارتقاء یک محصول یا خدمات بهبود می یابند زیرا یک رسانه تعاملی باز برای مکالمه دو طرفه فراهم می کند. بازاریابی دیجیتال از لحاظ ایجاد آگاهی از برند ، بازاریابی یا مدیریت شهرت بیشتر مرتبط است. اگرچه آنها در اینترنت کاربردهای متفاوتی دارند ، اما بیشترین هدف آنها برای توسعه برند و تبدیل مشتری به سرب و فروش است. مصرف کنندگان با مشارکت فعال آگاهی بیشتری پیدا می کنند و اکثر آنها با انتخاب گسترده ای از گزینه های موجود بصورت آنلاین فریب خورده اند. سهم آن در استراتژی کلی بازاریابی افزایش یافته است ، و تکنیک های استراتژی سنتی منسوخ شده است. سرعتی که رسانه های دیجیتالی پیشرفت می کنند ، تصور آینده ای که واقعیت مجازی به هر جنبه ای از موجودیت ما منتقل شده باشد غیرممکن نخواهد بود.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا