دنیای وب

تفاوت بین بازاریابی شبکه ای و فروش مستقیم

این پست جنبه های مختلف بازاریابی شبکه ای را شامل می شود – بازاریابی مستقیم ، بازاریابی وابسته ، بازاریابی چند سطحی و مقایسه با فروش مستقیم.

این اصطلاح واقعاً مربوط به سیستم توزیع است. بازاریابی و فروش محصولات به طور مستقیم به مصرف کنندگان و به دور از سایت های خرده فروشی ثابت مانند آجر و ملات. اولین شکل این فروش تبلیغات بود! فروش مستقیم اخیر شامل فروش انجام شده از طریق نسخه های نمایشی فردی ، برنامه های مهمانی و سایر تنظیمات تماس شخصی مانند مهمانی های خانگی و همچنین فروش اینترنتی می باشد. تعریف کتاب درسی “نمایش مستقیم شخصی ، نمایش و فروش محصولات و خدمات به مصرف کنندگان ، معمولاً در خانه یا مشاغل آنها” است.

طبق گفته WFDSA (فدراسیون جهانی انجمن های فروش مستقیم) ، مصرف کنندگان از فروش مستقیم به دلیل راحتی و خدمتی که ارائه می دهند از جمله پیشنهاد شخصی و توضیحات محصول ، تحویل محصول خانگی و ضمانت رضایت سخاوتمندانه بهره مند می شوند. هزینه شخصی که یک تجارت مستقیم مستقل را شروع می کند ، معمولاً با توجه به حق رای دادن ، با موجودی اندک یا لازم برای موجودی یا سایر تعهدات نقدی برای شروع ، بسیار کم است.

فروش مستقیم از بازاریابی مستقیم متمایز است زیرا آنها برای دستیابی و تعامل مستقیم با مشتریان با نمایندگان فروش شخصی ارتباط دارند. بازاریابی مستقیم مربوط به سازمان های تجاری است که به دنبال برقراری روابط با مشتریان هستند بدون یک نماینده / مشاور و یا خرده فروشی بگذرانید. فروش مستقیم اغلب ، اما نه همیشه ، از بازاریابی چند سطحی استفاده می کنید.

این شرکت با توجه به اخبار فروش مستقیم بزرگترین شرکت فروش مستقیم در سال 2010 بود:

محصولات ایوان ، Amway ، Natura ، Vorwerk ، Herbalife و Mary Ke

تفاوت بین بازاریابی شبکه ای و بازاریابی چند سطحی

بازاریابی چند سطحی جایی است که یک فروشنده به جای بازاریابی در یک سطح واحد که در آن فروشنده فقط برای فروشهایی که خودش انجام می دهد پرداخت می شود ، اقدام به فروش و فروش می کند که افراد استخدام یا حامی آن می شوند. این استراتژی بازاریابی در جایی است که نیروی فروش نه تنها برای فروشهایی که شخصاً تولید می کنند ، بلکه برای فروش دیگران که آنها را استخدام می کنند ، جبران می شود ، ایجاد یک خط توزیع برای توزیع کنندگان و سلسله مراتب از چندین سطح غرامت. شرایط دیگر برای MLM شامل فروش هرم ، بازاریابی شبکه ای و بازاریابی ارجاعی است.

چرخه معمول این است که نمایندگان محصول از طریق مراجعه به روابط و بازاریابی شفاهی محصولات را به طور مستقیم به مصرف کنندگان بفروشند. برخی افراد اصطلاح “فروش مستقیم” را به عنوان یک نام واقعی برای MLM استفاده می کنند ، اگرچه MLM تنها یک نوع فروش مستقیم است.

شرکتهای حق رای دادن نیز مورد انتقاد مکرر و همچنین هدف قرار دادخواست قرار گرفته اند. نقدی بر شباهت آن به طرح های غیرقانونی سلسله مراتبی ، تعیین قیمت محصولات ، هزینه های اولیه شروع اولیه و تشویق در صورت عدم نیاز به کارکنان فروش برای خرید و استفاده از محصولات این شرکت و همچنین تمرکز بر استفاده کمتر از لایه های فروش در فروش واقعی تمرکز کرد. غالباً این شرکتها در مورد برخورد با اعضای و افراد خود به طور کلی ، برنامه های جبران خسارت و پیچیده و بعضا اغراق آمیز دارند!

تفاوت میان شبکه بازاریابی و بازاریابی وابسته

بازاریابی کمیسیون یک روش بازاریابی است که در آن یک یا چند شرکت وابسته به پاداش برای هر بازدید کننده یا مشتری حاصل از تلاشهای بازاریابی شریک ، پاداش می یابد. به عنوان مثال می توان به جوایز و مکانهایی که در آن به کاربران پاداش داده می شود با وجه نقد یا هدایا پرداخت. برای تکمیل پیشنهاد ، دیگران را به سایت مراجعه کنید. این صنعت دارای چهار بازیگر اصلی است: تاجر (همچنین به عنوان “مارک” یا “خرده فروش” شناخته می شود) ، شبکه (که شامل پیشنهادات شریک برای انتخاب از طرف و همچنین علاقه مند به پرداخت ها است) ، ناشر (همچنین به عنوان “شرکت تابعه” نیز شناخته می شود) و مشتری. بازار برای اطمینان از سطح ثانویه بازیگران ، از جمله آژانس های مدیریت شرکت های وابسته ، شرکت های بزرگ زیر مجموعه و تأمین کنندگان خارجی ویژه ، بطور جدی توسعه یافته است.

بازاریابی وابسته تا حدودی با سایر روشهای بازاریابی اینترنتی در هم تنیده است ، زیرا شرکت های وابسته غالباً از روشهای تبلیغاتی معمولی استفاده می کنند. این روشها شامل SEO ساختار یافته ، بازاریابی با کلیک بر روی کلیک (PPC) ، بازاریابی ایمیل و برخی از اشکال تبلیغات در شبکه نمایش است. شرکت های وابسته گاهی می توانند از فن آوری های سنتی کمتری مانند ارسال بررسی محصولات خدمات شریک استفاده کنند.

بازاریابی وابسته – استفاده از وب سایت برای هدایت ترافیک به سایت دیگر – این نوعی از شبکه یا بازاریابی آنلاین است که تبلیغ کنندگان غالباً از آن چشم پوشی می کنند. در حالی که موتورهای جستجو ، اشتراک ایمیل و وب سایت توجه بسیاری از خرده فروشان آنلاین را به خود جلب می کنند ، بازاریابی وابسته دارای پروفایل بسیار کوچکتر است. با این حال ، شرکت های تابعه آن همچنان نقش مهمی در استراتژی های بازاریابی خرده فروشان آنلاین دارند.

من اعتماد دارم همه چیز الان مشخص است!

راه شما هر چه باشد – در اینجا موفقیت شما وجود دارد!

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا