دنیای وب

تفاوت بین وب 1.0 ، وب 2.0 و وب 3.0

پس از اختراع شبکه جهانی وب ، ایده تکنولوژی کاملاً تغییر کرد. این یک راه جدید برای دیدن جهان از طریق اینترنت باز می کند. این کار زندگی روزمره ما را در همه جا آسان می کند. ما می توانیم به راحتی تجارت جهانی خود را انجام دهیم. ما می توانیم به MNC بپیوندیم و می توانیم از خانه با خیالی آسوده کار کنیم.

Web1.0: در ابتدای وب ، از نظر آماری به خوبی اطلاعات را با متن و تصاویر منتشر می کند. از ویژگی های اصلی وب w.1.0 می توان به لینک دادن بیش از حد و نشانه گذاری صفحات وب اشاره کرد. برخی از عناصر Web Design 1.0 وجود دارد –

o صفحه مبتنی بر HTML ثابت.

o از گروه لاستیک تشکیل شده است.

o کتاب مهمان آنلاین.

فرم HTML را از طریق ایمیل ارسال کنید.

اصطلاح Web2.0 برای اولین بار توسط O’Reilly در طی یک بحث طوفان فکری MediaLive International مطرح شد. اطلاعات ارائه شده در این فرم با وب 1.0 قبلی کاملاً متفاوت است. این در سال 2002 با ایده های جدید برای به اشتراک گذاری و به اشتراک گذاری مطالب مانند ویکی ، وبلاگ ها ، اسبابک ها ، برچسب ها و غیره آغاز شد.

تفاوت اصلی بین web1.0 و web2.0

در وب 1.0 فقط خواندنی است. اما در web2.0 می توانید خود را به صورت کتبی بیان کنید.

اولین مورد فقط برای ارگانهای شرکتی بود. آخرین مورد مربوط به شما و انجمن هایتان است.

در web.20 ، شما نه تنها با سایت و مدیر سایت تعامل دارید ، بلکه می توانید با دیگران که به این وب سایت دسترسی دارند نیز ارتباط برقرار کنید.

وب 1.0 تنها عصر یک زبان بود ، یعنی HTML وب 2.0 دامنه XML است.

در حالی که web1.0 مبتنی بر تبلیغات بود ، وب 2.0 از طریق دهان به دهان تبلیغ می شد.

قبلاً برای وب سایت بود اما وب 2.0 برای وب سایت نیست بلکه برای وبلاگ ها است.

در وب 1.0 چیزی برای اشتراک گذاری وجود نداشت. همه چیز یک طرفه بود. با ظهور وب 2.0 ، می توانید به راحتی افکار خود را به اشتراک بگذارید و با دیگران صحبت کنید.

وب 3.0 را می توان به عنوان وب معنایی و سفارشی سازی مانند iGoogle ، My Yahoo و غیره تعریف کرد.

وب معنایی گسترش پیشرفته تری از WWW است. با کمک این فناوری ، محتوای وب نه تنها به شکل زبان طبیعی قابل انتقال است ، بلکه توسط عامل نرم افزار قابل خواندن است که به آنها امکان می دهد اطلاعات را به راحتی پیدا کنند ، به اشتراک بگذارند و جمع کنند. این مفهوم از سر تیم برنرز-لی ، مدیر W3C ، با ایده ایجاد یک رسانه وب برای به اشتراک گذاری داده ها و دانش اطلاعاتی آمده است.

سایر ویژگی های وب 3.0

o قابل حمل و شخصی تر خواهد بود.

تمرکز بیشتر بر روی اولویت های افراد (Me-onomy) است.

تبلیغات هدفمند.

ویجت ها با امکانات کشیدن و رها کردن.

محتوای پویا

رفتار کاربر ، به اشتراک گذاری کاربر و غیره

اگرچه این فناوری هنوز کل دنیای وب را در اختیار نگرفته است. داشت آهسته پخش می شد. برخی از خانه های بزرگ تجارت اینترنتی شروع به پیروی از استاندارد وب 3.0 می کنند ، تعدادی از آنها Speak.com ، twine.com و wink.com هستند. mybloglog.com ، friendfeed.com و غیره

o برخی از ویژگیهای مهم فناوری Web 2.0.

o طراحی تمیز و ساده.

تعداد کمی از ستون ها.

o ناوبری ساده که در تمام صفحات سایت ثابت شده است.

برنامه ریزی مرکزی.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا