دنیای وب

تفاوت بین HD و 3D چیست؟

به لطف موفقیت بزرگ آواتار و سایر نسخه های موجود در گروه 3D در سطح جهانی ، به نظر می رسد که 3D (3 بعدی) ظاهر شده است. بنابراین به هر حال 3D چیست و چگونه HD (High Definition) را مقایسه می کند؟

خوب ، HD (همچنین با عنوان Hi-Def شناخته می شود) کیفیت تصویر تصویری با وضوح بسیار بالاتر از استاندارد سنتی (یا SD) است. HD به طور کلی در هر فریم حدود 1 تا 2 میلیون پیکسل دارد و احتمالاً 5 برابر بیشتر از SD است. بنابراین ، کیفیت تصویر بسیار بالا و بسیار تند است و شما نمی توانید کیفیت را با کیفیت SD مقایسه کنید.

3D از طرف دیگر ابعاد کاملاً دیگری است. هنگام تماشای یک فیلم به صورت سه بعدی ، به نظر می رسد که تصاویر از صفحه نمایش پرش می کنند و به آن تجربیاتی عالی می دهند (گویی که آن را در آنجا امتحان کرده اید و سپس). تجربه سه بعدی از طریق تکنیکی به نام Stereoscopy حاصل می شود.

بستگی به نحوه کار مغز و چشم ها با هم دارد. چشم فرد در حدود 6.5 سانتی متر (یا 2.5 اینچ) از چشم فاصله دارد ، بنابراین هر چشم صحنه ای را از زاویه ای دیگر مشاهده می کند و یک تصویر منحصر به فرد را ایجاد می کند. سپس مغز تصاویر را برای ایجاد یک تصویر ادغام می کند. تفاوت اندک بین تصویر از چشم راست و تصویر از چشم چپ به مغز اجازه می دهد تا از عمق قضاوت کند.

سه نوع اصلی از فناوری سه بعدی وجود دارد که هر کدام متفاوت عمل می کنند:

نوع اول ، تکنیک برجسته سازی، این محبوب ترین است (لیوان های کاغذ قرمز / آبی) اما جلوه های سه بعدی معمولاً عالی نیستند. این نوع فناوری بارها در سینماها مورد استفاده قرار گرفته است ، بیشتر به این دلیل که عینک قرمز و آبی گزینه ای ارزان قیمت است.

نوع دوم ، فناوری قطبیآیا فناوری ای است که هنگام تماشای فیلم های سه بعدی در IMAX با آن روبرو شدید ، به عنوان مثال ، Avatar 3D و Alice in Wonderland 3D در بین دیگران. برای ایجاد این افکت سه بعدی ، دو تصویر در همان صفحه با فیلترهای قطبی متفاوت ارائه می شوند. بیننده عینک کم هزینه ای دارد که شامل یک جفت فیلتر قطبی متفاوت است.

نوع سوم ، فناوری فعال، از نظر مشاهده سه بعدی برای مصارف خانگی ، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. با استفاده از این فناوری ، HDTV یک تصویر را برای چشم چپ و یک تصویر برای چشم راست شما نشان می دهد. در مرحله بعد ، بیننده عینک شاتر کریستال مایع فعال را می پوشد و به سرعت هر چشم را به ترتیب مسدود می کند تا اطمینان حاصل کند که هر چشم فقط می بیند که تصویر مربوطه در تلویزیون سه بعدی نمایش داده می شود.

اگر می خواهید با درس ویدیو ، خود را در مورد فن آوری سه بعدی آموزش دهید ، اینجا کلیک کنید

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا