بازرگانیبرترین های کسب و کار

تمیز کردن شومینه و اجاق گاز با جارو برقی صنعتی

تمیز کردن شومینه‌ها با جارو برقی صنعتی

استقبال از سیستم‌های گرمایشی جدید مانند سیستم‌های رادیاتور و کف گرم، از جذابیت همیشگی اجاق‌ها و شومینه‌ها کم نکرده است. هنوز هم بسیاری افراد هستند که اجاق و شومینه را برای گرم کردن محیط ترجیح داده و از آن‌ها استفاده می‌کنند. چرا که به اعتقاد عده زیادی از افراد این وسایل گرمایشی برعکس شوفاژ، زیبایی و جذابیت مسحور کننده‌ای دارند و در عین حال محیط را نیز به خوبی گرم نگه می‌دارند.

با این حال، تمیز کردن شومینه و اجاق گاز چندان آسانی نیست، به خصوص که آنها به مراقبت‌های مکرر نیاز دارند تا از گرفتگی‌هایی که می‌تواند بر عملکرد صحیح آنها تأثیر بگذارد یا انتشار بوی بد در خانه جلوگیری شود. هرچند با پیشرفت تکنولوژی سیستم‌های گرمایشی، از طرفدارن شومینه کم نشد، اما به لطف دستگاه‌های بسیار کارآمد مانند جاروبرقی صنعتی، از طرفداران جارو و خاک انداز تا حد ممکن کم شد. در اینجا قصد داریم تمام امتیازات استفاده از جارو برقی صنعتی برای تمیز کردن شومینه و اجاق گاز را بررسی کنیم.

ابزار | افزایش

جارو برقی صنعتی چیست؟

این دستگاه که در فرآیند نظافت صنعتی باید پیش از اسکرابر مورد استفاده قرار بگیرد، نسخه‌ای از جارو برقی است که برای جمع آوری انواع گرد و غبار و البته خاکستر از شومینه‌ها و اجاق‌ها به روشی بسیار کاربردی و ساده طراحی شده است. جاروبرقی صنعتی عملکردی شبیه به سوییپر دارد با این تفاوت که سوییپر برای جمع آوری زباله های بزرگ در محیط های وسیع طراحی شده است. برخلاف سایر دستگاه ها، این دستگاه مجهز به یک لوله فلکس فلزی مخصوص، با فیلتر داخلی خاص است. از یک طرف خاکستر را از هوای برگشتی جدا می‌کند و آن را در مخزن مخصوص جمع می‌کند. از طرف دیگر از رسوب خاکستر بین چرخ دنده‌های داخلی جلوگیری می‌کند چرا که در صورت رسوب خاکستر بین چرخ دنده‌ها، به مرور زمان دچار اختلال در عملکرد می‌شوند.

فیلتر مخصوص جارو برقی صنعتی علاوه بر نتیجه عالی برای تمیز کردن شومینه و اجاق گاز، امکان تعمیر و نگهداری سریع و راحت را فراهم می‌کند. می‌توان آن را پس از چندین بار استفاده تعویض کرد و با کمپرسور برای حذف خاکستر انباشته شده از بین برد. خاکستر انباشته شده کارایی فیلترینگ آن را کاهش می‌دهد. در صورتی که فیلتر کارتریج قابل شستشو باشد، کارایی فیلتر با شستشو برمی گردد. اما باید صبر کنید و مطمئن شوید که فیلتر قبل از استفاده مجدد کاملا خشک شده باشد. در واقع توصیه می‌شود که حداقل 24 ساعت تا قرار دادن مجدد آن در داخل مخزن فاصله بیندازید.

برخی از مدل‌ها مجهز به لرزاننده فیلتر پنوماتیکی هستند که با فشار ساده یک دکمه اجازه می‌دهد تا روی فیلتر کار کند. با فعال کردن یک لرزش خودکار که سطح را از رسوبات خاکستر باقی مانده آزاد می‌کند. به این ترتیب حتی آخرین دانه‌ها را می‌توان به کلکتور داخلی منتقل کرد.

انواع جاروی خیابانی می تواند در مدل های جاروی تک فاز یا جاروی سه فاز طراحی و تولید شوند.

ابزار | افزایش

به لطف این ویژگی‌ها، جارو برقی صنعتی کمک می‌کند تا تمامی گوشه و کنار اجاق‌ها و شومینه‌ها را به طور کامل تمیز کنید، حتی دیوارهای محفظه احتراق یا شیشه‌های محافظ شومینه را می‌توانید به‌صورت عمودی تمیز کنید. در نهایت، با استفاده از لوازم جانبی مناسب می‌توان حتی بر روی کوچک‌ترین قطعات، درزها و شکاف‌ها نیز کار کرد تا حتی ذره‌ای گرد و غبار باقی نماند.

شومینه خود را با جارو برقی صنعتی تمیز کنید

در مورد شومینه، مهم است که نه تنها جنبه رمانتیک، بلکه الزامات مهم آن از نظر نظافت و پاکیزگی را نیز در نظر بگیریم. همانطور که می‌دانید آتش مقدار زیادی بقایای احتراق تولید می‌کند که پس از هر بار استفاده نیاز به تمیز کردن دارند تا مبادا بوی بد به اتاق‌ها نشت کند یا احتراق نادرست، آنها را ناامن و ناکارآمد کند. با استفاده از پولیشر جارو برای نظافت شومینه می‌توان انواع کارهای معمولی و فوق العاده را به سرعت و بدون کثیف شدن و بدون زحمت انجام داد و در نتیجه در کمترین زمان یک شومینه تمیز مانند قبل از استفاده داشت. برای بردن استفاده حداکثری از پولیشر جارو برقی صنعتی خود برای تمیز کردن شومینه، مهم است که توصیه‌های زیر را بدانید:

  • هنگام از بین بردن زباله‌های در حال سوختن یا خاکستری که کاملاً سرد نیست، از دستگاه خود استفاده نکنید. سپس پس از استفاده منتظر بمانید تا تمام مواد آلی که در پایین شومینه شما قرار گرفته اند خنک شوند.
  • قبل از استفاده، زباله‌ها و قطعات درشت چوب یا زغال چوب را با انبردست جدا کنید. در غیر این صورت، ممکن است محفظه جارو را مسدود کرده و مانع عملکرد صحیح آن شوند.

ابزار | افزایش

اجاق گاز خود را با جارو برقی صنعتی تمیز کنید

این دستگاه نظافت صنعتی راه حلی عالی برای تمیز کردن اجاق گاز شما است و کمک می‌کند تا آن را همیشه کارآمد و تمیز نگه دارید. در واقع، این ابزار قادر است قطعات کوچک تشکیل دهنده اجاق‌ها را به خوبی تمیز کند، هر گونه باقیمانده را از بین ببرد و از رسوب مداوم کثیفی جلوگیری کند. تنها در چند لحظه می‌توان روی منقل، سینی خاکستر و … را تمیز کرد و اجاق گاز را کاملا تمیز و برای استفاده مجدد آماده کرد.

با توجه به ریز بودن خاکستر تولید شده توسط احتراق، توصیه می‌کنیم یک جارو برقی صنعتی با فیلتر کارتریج قابل شستشو انتخاب کنید تا بتوان یک پیش فیلتر گرد و غبار روی آن قرار دهید و به این ترتیب راندمان فیلتر را افزایش داده و موتور مکش را از گرفتگی که می‌تواند کار آن را مختل کند حفظ کنید. پیشنهاد می‌کنیم که به طور دوره‌ای دستگاه را برای سرویس کردن به تکنسین‌های متخصص نشان دهید.

مزایای متعدد استفاده از جارو برقی صنعتی:

  • چرخ‌های روان و موتور بی صدا که امکان استفاده مکرر، بدون ایجاد خستگی و مزاحمت برای اطرافیان فراهم می‌کند.
  • فیلتر قابل شستشوی آن برای جذب گرد و غبار و خاکستر بدون از دست دادن کارایی در طول زمان طراحی شده است.
  • پیش فیلتر این دستگاه می‌تواند حتی ریزترین خاکستر را جدا کند، که به این ترتیب عملکرد جارو برقی صنعتی را افزایش می‌دهد.
  • لرزاننده فیلتر پنوماتیک، کمک می‌کند تا گرد و غبار از فیلتر با استفاده از یک دکمه خارجی ساده پاک شود.
  • قطعات خاص دستگاه طوری طراحی شده اند که بتوانند حتی خاکسترهای باقی مانده در بین درزهای کاشی یا در کوچکترین قسمت‌های اجاق گاز را نیز مکش کنند.

جاروبرقی صنعتی بدون شک یک دستگاه بسیار موثر و کاربردی و در عین حال با کاربری ساده برای تمیز کردن روزانه و با کیفیت شومینه و اجاق گاز است. محصولات شرکت ایتالیایی Lavor که از بهترین تولید کنندگان دستگاه های نظافت صنعتی است، در ایران توسط شرکت نوین پاک در دسترس متقاضیان این دستگاه‌ها قرار می گیرد.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا