دنیای وب

جرایم سایبری – شارژ آسان تر از همیشه

به طور کلی ، یک فعالیت غیرقانونی که درگیر رایانه است ، می توان سایبر سایبری نامید. با ظهور اینترنت ، جرایم سایبری منفجر شده است – جای تعجب نیست که بیش از یک میلیارد نفر در سراسر جهان از اینترنت استفاده می کنند. کمبود اهداف بالقوه وجود ندارد ، و قربانیان و عاملان می توانند از طریق اقیانوس جدا شوند.

ناشناس بودن به اینترنت اجازه می دهد با هزینه های ناچیز باشد و ردپای کمی به جا بگذارد ، مجرمان سایبری ممکن است مجرد باشند یا جزئی از برنامه های بزرگتر باشند و حتی ممکن است به جرم سازمان یافته تعلق داشته باشند. جالب اینجاست که ، فناوری ایجاد مواد تقلبی آنلاین که به نظر می رسد یکسان با صفحات وب بازاریابی آنلاین برای اشخاص قانونی است ، آسان می کند.

افزایش فعالیت اینترنت ، تعقیب بیشتری را به دنبال داشته است. با توجه به هویت پایین عاملان این جنایات ، برای محققان اجرای قانون می توان از این شرایط استفاده کرد تا افراد غیرمجاز را محاکمه کند.

اقدام اجرای قانون استاندارد

مرکز شکایت جرائم اینترنتی (IC3) یک برنامه مشترک از دفتر تحقیقات فدرال فدرال (FBI) ، دفتر امداد عدالت وزارت دادگستری ایالات متحده (BJA) ، و مرکز ملی جرائم یقه سفید (NW3C) ، یک سازمان غیر انتفاعی است که به حمایت از اجرای قانون در نبرد خود با “جرایم اقتصادی و تکنولوژیکی بالا”.

IC3 به عنوان مرکز تأسیس شکایات مربوط به جرایم سایبری و نقض قوانین مدنی عمل می کند. شکایات ارسالی به IC3 توسط تحلیلگران به دلیل هدایت مجدد آنها به مقامات اجرای قانون محلی ، ایالتی ، فدرال یا بین المللی یا سازمانهای ملکی با صلاحیت رسیدگی و پیگرد قانونی در مورد جرایم احتمالی سایبر بررسی می شوند.

افزایش قیمت ها

IC3 گزارش خود را در سال 2009 در مورد جرم سایبری در ماه مارس منتشر کرد و نتایج نشان داد که انفجاری در فعالیت های غیرقانونی آنلاین وجود دارد به عنوان مثال ، تعداد شکایات ارائه شده توسط IC3 در سال 2009 بیش از 22 درصد از ارقام سال 2008 افزایش یافته است. ضرر و زیان آنلاین مربوط به کلاهبرداری آنلاین تقریباً به دو برابر 560 میلیون دلار در مقایسه با 265 میلیون دلار در سال گذشته رسیده است.

براساس این گزارش ، در سال گذشته شکایات کیفری از طریق اینترنت دوباره افزایش یافت. IC3 در سال 2009 336655 شکایت دریافت کرده است که نسبت به سال 2008 22.3 درصد افزایش یافته است. کل زیان مربوط به کلاهبرداری آنلاین در سال 2009 559.7 میلیون دلار بوده است ، در حالی که در سال 2008 به 265 میلیون دلار رسیده است.

این رشد فشار زیادی به اجرای قانون برای “انجام کاری” درباره این مشکل وارد کرده است. این معمولاً بدان معنی است که پلیس تعداد بیشتری از افراد را دستگیر می کند و دادستان های بیشتری را تحت پیگرد قانونی قرار می دهد. افزایش فشار بر اجرای قانون می تواند منجر به “بی انگیزگی در برابر قضاوت” شود ، و اتهامات دروغین به افراد بیگناه تحمیل می شود.

انواع جرایم سایبری مالی مشترک

سرقت هویت: کسی می تواند هویت خود را سرقت کنید استفاده از اطلاعات شخصی مانند شماره تأمین اجتماعی (SSN) ، شماره مجوز راننده یا شماره حساب کارت اعتباری برای انجام معاملات جعلی مانند افتتاح اعتبار یا حساب بانکی ، گرفتن وام یا انجام خریدهای بزرگ. اینترنت می تواند وسیله ای برای سرقت اطلاعات شخصی و استفاده از آن برای ارتکاب نادرست و سرقت آنلاین باشد. این جرائم می توانند به اعتبار اعتبار آسیب جدی وارد کنند.

کلاهبرداری آنلاین: از اینترنت می توان برای ارتکاب بسیاری از اقدامات غیرقانونی مربوط به کلاهبرداری استفاده کرد. پیام های ایمیل ، اتاق های گفتگو و وب سایت ها برای انجام انواع طرح های کلاهبرداری استفاده می شوند. تقلب را می توان برای مقابله با قربانیان انفرادی بصورت آنلاین ، شرکت در فعالیت های کلاهبرداری تجاری یا برخورد کلاهبرداری با بانک ها و سایر موسسات مالی استفاده کرد.

معاملات ناقص: در هر مبادله کالا یا خدمات برای پول ، طرفین باید با حسن نیت عمل کنند و برای تکمیل معامله به یکدیگر متکی باشند. متأسفانه وقتی همه چیز به صورت آنلاین خریداری می شود ، هر دو طرف می توانند بسوزند. فروشنده می تواند پول را نگه داشته و کالای مورد نظر را ارسال نکند یا خریدار بتواند کالا را نگه داشته و هزینه آن را پرداخت نکند. هر روز تغییرات بسیاری در این زمینه در فضای مجازی ایجاد می شود.

کلاهبرداری حراج آنلاین: سایت های حراج معمولاً مربوط به ادعاهای کلاهبرداری اقتصادی است. سایت های حراجی حراج های مجازی انواع کالاها را انجام می دهند و در بین عموم بسیار محبوب هستند. متأسفانه تقلب به چندین روش ممکن است رخ دهد ، از جمله:

  • فروشنده ممکن است هرگز پس از دریافت پرداخت ، این مورد را برای داوطلب برنده ارسال نکند
  • فروشنده ممکن است محصولی بد ، آسیب دیده یا تقلبی را ارسال کند
  • خریدار می تواند برای به تعویق انداختن سایر داوطلبان و برداشت آن در آخرین لحظه تا زمانی که پیشنهاد کم توسط همکار خود موفق شود ، پیشنهاد بالایی را ارائه دهد.
  • فروشنده ممکن است برای افزایش پیشنهادات شخصی ترتیب دهد

جرائم سایبری بین المللی: طرح های مقیاس بین المللی شامل دعوت نامه ها برای ورود به قرعه کشی خارجی و پیشنهادات کمک هزینه برای انتقال پول به ایالات متحده یا حساب های خارج از کشور به دلایل ظاهراً دلسوزانه است. نیجریه غالباً با این نمایش های خطرناک همراه است ، به طور خاص با نام 419 طرح که به بخشی از قوانین جزایی نیجریه گفته می شود.

فیشینگ فیشینگ تلاشی برای بدست آوردن اطلاعات شخصی با استفاده از ایمیلی است که به نظر می رسد از یک منبع قابل اعتماد مانند بانک شما باشد که درخواست می کند داده های حساس از طریق ایمیل برگشتی ارسال شوند. ایمیل های فیشینگ غالباً بصورت گسترده ارسال می شوند.

سایت های فیشینگ – افرادی که دارای تخصص فنی هستند می توانند برای خیریه های جعلی که به منظور دستیابی به اطلاعات شخصی در فرایند جمع آوری سرمایه طراحی شده اند ، وب سایتهای حرفه ای ایجاد کنند.

خود را از مزاحمت های بیش از حد محافظت کنید

با برخورداری از انواع مجرمان سایبری و افزایش چشمگیر فرکانس آن ، اجرای قانون تحت پیگرد قانونی قرار دارد تا هر کس مظنون به جرم الکترونیکی شود را تحت پیگرد قانونی قرار دهد. تازگی روشهای به کار رفته در ارتکاب جرایم سایبر غالباً به این معنی است که بسیاری از سازمانهای اجرای قانون – با کمی تجربه تحقیقاتی – آماده بررسی کامل این موارد نیستند. در این زمینه ، غالباً اشتباهاتی در تعیین اینکه چه کسی متهم به جرایم سایبری خاصی است ، اشتباه می شود.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا