دنیای وب

جلوی اشتباه لنزهای تماسی را بگیرید

اگر تاکنون لنزهای تماسی را نپوشیده اید ، به نظر می رسد انواع مختلفی در دسترس است. در نگاه اول یک مسئله گیج کننده است ، اما آنقدر که به نظر می رسد گیج کننده نیست. بعضی اوقات فقط موضوع اصطلاحات است و تفاوت واقعی وجود ندارد. در بحث در مورد لنزهای تماسی سخت ، ممکن است شما اصطلاحات “نفوذپذیری بنزین” ، “سفت و سخت” ، “گاز نفوذ پذیر سخت” و “RGP” یا به سادگی “لنزهای جامد” را ببینید و یا بشنوید. همچنین ممکن است اصطلاح “سنتی” را که برای لنزهای تماسی سخت اعمال شده است ، بشنوید.

همچنین کلیه تصمیمات مربوط به لنزهای تماسی باید با کمک و راهنمایی ارائه دهنده مراقبت از چشم شما گرفته شود. این مرحله ساده باعث سردرگمی زیادی در روند کار خواهد شد.

در واقع دو نوع اصلی لنزهای تماسی وجود دارد که باید در نظر بگیرید: سخت یا نرم. هر نوع مجموعه ای از جوانب مثبت و منفی را دارد. من از کلمه “پتانسیل” استفاده کردم ، زیرا آنچه ممکن است برای کسی مثبت باشد ممکن است برای شخص دیگری منفی باشد.

همانطور که مشاهده می کنید ، انتخابی که انجام می دهید فقط به خصوصیات لنز مربوط نمی شود. شما و ارائه دهنده مراقبت از چشم باید واقعیت های مربوط به چشمان ، عادت های شخصی و اهداف خود را در نظر بگیرید.

به عنوان مثال ، لنزهای نرم تمایل دارند بهتر از لنزهای تماسی سخت روی چشم بمانند. بنابراین ، اگر می خواهید ورزش کنید ، ممکن است بخواهید یک لنز نرم تعریف کنید.

از طرف دیگر ممکن است در چشمان شما شرایط خاصی وجود داشته باشد که ممکن است مانع از پوشیدن نوع خاصی از لنزها یا اصلا هر لنز تماسی شود. افرادی که لنزهای تماسی سخت دارند معمولاً کمتر آلوده می شوند زیرا لنزهای سخت اجازه می دهند هوا بیشتر به سطح چشم برسد و به طور کلی هر شب تمیز و ضد عفونی می شوند.

اگرچه لنزهای سخت هر شب برداشته و تمیز می شوند ، اگر آزادی بیشتری می خواهید ، ممکن است بخواهید لنزهای نرم ، طولانی یا یکبار مصرف را در نظر بگیرید. همانطور که مشاهده می کنید ، پس از رفع مشکل سخت و نرم ، گزینه ها واضح تر می شوند.

لنزهای تماسی فرسوده تمدید ، نوعی لنز تماسی نرم هستند که می توانند برای مدت طولانی در چشم نگه داشته شوند. افرادی که دوست دارند هر شب بدون لک زدن در لنزهای تماسی خود بخوابند ، می توانند این نوع لنزها را انتخاب کنند.

ممکن است شخص دیگری لنز تماسی یکبار مصرف نرم را ترجیح دهد. اینها به فرم های “روزمره” می آیند ، با این وجود بسته به سازنده و نیازهای خاص شما ، ممکن است لنزهایی دریافت کنید که تا دو یا سه ماه دوام بیاورد. با این حال ، این تصمیم ، نه تنها به خواسته های شما ، بلکه به راهنمایی های ارائه دهنده مراقبت از چشم شما نیز بستگی دارد.

نوع دیگری از لنزهای نرم که این روزها محبوبیت بیشتری پیدا می کنند لنزهای تماسی رنگی یا رنگی هستند. در حالی که برخی از مردان این نوع لنزها را انتخاب می کنند ، اما به نظر می رسد که زنان در اکثر کاربران لنزهای تماسی با رنگ هستند. بعضی ها فقط رنگ خاصی می خواهند که آرزو می کنند با آنها به دنیا بیایند. با این حال ، برخی از افراد رنگ های مختلفی را می خرند و واقعاً آنها را با لباس خود هماهنگ می کنند.

برای کسانی که درگیر نقش آفرینی یا بازی کردن هستند یا فقط تجربه بالایی از هالووین را می خواهند ، همچنین بسیاری از سبک های مختلف لنزهای تماسی با جلوه های ویژه وجود دارد. با بررسی و توضیحات مناسب ، افراد می توانند در فیلم های X-Men ، چشم گربه ، چشم شر ، چشم سبز ، چشم زامبی و حتی چشم هایی مانند شخصیت ، Mystique داشته باشند.

هنگامی که تصمیمی سخت و یا نرم را اتخاذ کرده اید ، و اینکه آیا می خواهید شخصیت ترسناک هالووین باشید ، اگر به جایی برسید که مجبور شوید چیزهای طولانی را برای خواندن مسدود کنید ، می توانید به لنزهای تماسی چند کاناله فکر کنید. اینها بسیار شبیه bifocal هستند و در هر دو الگوی سخت و نرم در دسترس هستند.

امیدوارم با تشکر از این مقاله کوتاه ، یاد بگیرم که در حالی که گزینه های زیادی برای انتخاب در هنگام انتخاب مخاطبین وجود دارد ، سردرگمی در مورد همه “انواع” مختلف لنزهای تماسی به اندازه آنچه در ابتدا ظاهر شد ، نیست.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا