دنیای وب

جوانب مثبت و منفی خدمات رایگان اسکن ویروس آنلاین

گسترش خدمات اسکن آنلاین رایگان ، برنامه نویسان را مجبور کرده است که اسکنرهای وب را تا حد ممکن آسان تر کنند. در واقع ، استفاده از هر یک از این اسکنرها بسیار آسان است زیرا تنها کافی است با چند کلیک ماوس انجام شود.

جنگ بازاریابی پشت اختراعات اختصاصی و الگوریتم های ثبت اختراع است – اسکن ویروس اینترنتی معمولاً توسط همان موتور یک محصول ضد ویروس مستقل انجام می شود. هر شرکت سعی می کند برخی ویژگی های خاص را برای تشخیص محصول خود از رقبا پیاده سازی کند. بنابراین اعدادی مانند میزان تشخیص و زمان اسکن ، امکان حذف عفونت های یافت شده ، گزینه اسکن برای جاسوس افزارها و روت کیت ها ، اندازه پایگاه داده امضا کوچکتر و پنجره اسکن با کاربرد آسان ، محبوبیت آنها را در بین کاربران نهایی افزایش می دهد.

با این حال ، همیشه باید به یاد داشته باشیم که بررسی ویروس به صورت آنلاین با هر نسخه دسکتاپ یک محصول بسیار متفاوت است. مطمئناً این مزایای خود را دارد ، اما موارد منفی نیز وجود دارد. موارد مثبت و منفی خدمات غربالگری آنلاین در زیر ذکر شده است.

بنابراین چه چیزهایی را می توان به عنوان نقاط قوت هر آنتی ویروس در اینترنت در نظر گرفت؟

1. همه رایگان هستند.

2. هنگام راه اندازی این اسکنر ، می توانید اطمینان داشته باشید که از جدیدترین پایگاه داده تهدیدات ویروس که توسط آزمایشگاه های امنیتی فروشنده تهیه شده استفاده خواهد کرد.

3. طیف گسترده ای از اسکنرهای ویروس. در حالی که غالباً نمی توانید دو یا چند راه حل مختلف ضد ویروس بر روی دسک تاپ ویندوز نصب کنید ، اما وقتی نوبت به اسکن آنلاین می رسد ، می توانید یکی را که می خواهید انتخاب کنید – در اینجا محدودیتی وجود ندارد. بنابراین هر زمان که بخواهید می توانید بین چندین اسکنر جابجا شوید.

4- گاهی اوقات نرم افزار ضد ویروس نصب شده توسط بدافزار خراب می شود ، بنابراین نمی توانید از محصول مستقل استفاده کنید. نمی توانید آن را مجدداً نصب یا برطرف کنید زیرا سازندگان هوشمند ویروس انتظار چنین اقداماتی را از طرف شما دارند و همین امر باعث خراب شدن روند نصب ویندوز می شود. در چنین شرایطی ، اسکن آنلاین ویروس نه تنها ساده ترین ، بلکه تنها راه حل باقی مانده برای شما است.

5- پرونده های اضافی در رجیستری و پوشه های سیستم ویندوز قرار نمی گیرند ، بنابراین تنظیمات سیستم تغییر نمی کند.

6. اسکن آنلاین روش خوبی برای آزمایش و تأیید امنیت رایانه است.

اما اشکالات جدی وجود دارد که نمونه ای از اسکنرهای آنلاین است و باید از آنها آگاه باشید.

1. البته همه چیز با اتصال به اینترنت پایدار شروع می شود. بدون آن ، نمی توانید از خدمات آنلاین استفاده کنید.

2. دفاع فعال از ویژگی های تنها محصولات امنیتی مستقل رایانه است. اسکن ویروس آنلاین نمی تواند به عنوان یک محافظ امنیتی عمل کند. تهدیدات را به راحتی پیدا کرده و در صورت امکان آنها را از بین می برد. وقتی اسکن به پایان رسید ، هیچ تضمینی برای آلوده نشدن رایانه شما در لحظه بعدی وجود ندارد.

3. گاهی اوقات ، ویروسی که در داخل کامپیوتر زندگی می کند می تواند از بارگیری اسکنر آنلاین فایلهای پایگاه داده خود بر روی هارد دیسک جلوگیری کند.

4. به طور معمول ، انواع بدافزارهای شناسایی شده توسط اسکن آنلاین بسیار کمتر از مواردی است که توسط یک محصول ضد ویروس مستقل و کامل وجود دارد.

5- بیشتر اسکنرهای آنلاین به اینترنت اکسپلورر با فعال بودن ActiveX نیاز دارند.

با تمام آنچه گفته شد ، من بسیار توصیه می کنم هر از گاهی از برخی اسکنرهای آنلاین استفاده کنید ، فقط برای این که در امنیت باشید. این می تواند راه حل آنتی ویروس نصب شده را کامل کند و محافظ امنیتی را آزمایش کند. بالاخره رایگان است.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا