دنیای وب

حرفه ای در رسانه ها ، فیلم ها و ارتباطات جمعی

پزشکی و مهندسی کهن است. جوانان امروز به دنبال مشاغل جدید و مهیج هستند. یکی از این زمینه ها که این روزها در حال ظهور است ، ارتباطات جمعی و رسانه ای است. گرچه روزنامه نگاری همیشه وجود داشته است ، اما با افزایش ناگهانی تعداد کانال های خبری و روزنامه ها ، تقاضا برای کارشناسان ارتباط جمعی بسیار متنوع شده است. بسیاری از دانشجویان مشتاقانه منتظر گذراندن دوره هایی در زمینه ارتباطات جمعی و به دست آوردن مجموعه مهارت هایی هستند که به آنها در یافتن شغل در این زمینه کمک می کند. به غیر از روزنامه نگاری ، تبلیغات ، مدلینگ ، بازیگری ، رقابت و سایر موارد نیز در همین گروه قرار می گیرند و محبوبیت بیشتری پیدا می کنند. سناریوی آموزش نیز درخشان است زیرا بسیاری از مutesسسات خوب دوره های تمام وقت و پاره وقت در رسانه ها ، فیلم و ارتباطات جمعی را ارائه می دهند. دوره ها را می توان در سطح گواهی و دیپلم دنبال کرد.

ارتباط جمعی به وضوح به معنای برقراری ارتباط با توده ها از طریق روش های مختلف است. با توجه به مخاطبان هدف و پیامی که باید پخش شود ، رسانه انتخاب می شود. اطلاعات منتقل شده می تواند خبر ، سرگرمی یا هر دو باشد. چاپ ، تلویزیون و رادیو از محبوب ترین وسایل برقراری ارتباط با توده مردم هستند. گذشته از این سه مورد ، اینترنت یک رسانه سریع در آینده است که در سالهای اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است ، اگرچه بیشتر مخاطبان جوان و تحصیل کرده را پوشش می دهد.

بهترین موسسات ارتباط جمعی در شهرهای مختلف هند گسترش یافته است. انستیتوی ارتباطات معروف مودرا در احمدآباد ، گجرات انتخاب خوبی است. دیپلم PG در مدیریت ارتباطات (PGDMC) ، برنامه PG در مدیریت ارتباطات و کارآفرینی (PGPCME) ، برنامه گواهینامه PG در مدیریت بازاریابی یکپارچه (PGCPIMM) ، برنامه توسعه شغلی در مدیریت ارتباطات طراحی (CDP-DCM) و گواهی PG در مدیریت تبلیغات ارائه می دهد (PGCAM) این یک موسسه شناخته شده است و آزمون های ورودی را برای پذیرش برگزار می کند.

موسسه رسانه ای هند مستقر در دهلی نو یکی دیگر از موسسات خوب است. IIMC بیش از سی سال پیش تاسیس شده است و یونسکو را به عنوان یک مرکز برتری در زمینه آموزش ارتباطات ، آموزش و تحقیقات به رسمیت می شناسد. دوره های مختلفی از جمله روزنامه نگاری چاپی ، روزنامه نگاری عکس ، روزنامه نگاری پخش ، روزنامه نگاری تلویزیونی ، توسعه ارتباطات ، تحقیقات ارتباطی ، تبلیغات و روابط عمومی را ارائه می دهد.

دانشکده روزنامه نگاری آسیا مستقر در چنای ، تامیل نادو ، دانشکده تحصیلات تکمیلی است که تحصیلات روزنامه نگاری متناسب با نیازهای خاص هند و سایر کشورهای در حال توسعه آسیا را به دانشجویان ارائه می دهد. این برنامه درسی بر اساس روند و پیشرفت تقریب در رسانه ها و در نتیجه خواسته های متعدد برای روزنامه نگار معاصر است.

موسسه ارتباطات سنت خاویر (XIC) مستقر در بمبئی ، ماهاراشترا ، خدمات متنوعی را در زمینه آموزش و تولید ارائه می دهد. XIC در سال 1969 توسط کنفرانس اسقف های کاتولیک هند برای توسعه بورس تحصیلی و حرفه ای در زمینه رسانه آغاز شد. در حال حاضر توسط انجمن Jesus (Jesuits) در شهرستان بمبئی اداره می شود.

انستیتوی روزنامه نگاری و رسانه های نوین هند (IIJNM) با دفتر مرکزی در بنگلور ، کارناتاکا ، یک مituteسسه کارشناسی ارشد روزنامه نگاری و رسانه است. برنامه درسی ترکیبی از تئوری و عمل است تا فارغ التحصیلان خود را برای موقعیت در صنعت رسانه آماده کند. این مرکز در ژانویه 2001 راه اندازی شد.

دانشکده روزنامه نگاری Times ، مستقر در دهلی نو ، یک دیپلم تحصیلات تکمیلی در روزنامه نگاری را ارائه می دهد که شامل شش هفته کارآموزی با Times of India و The Economic Times است. معیارهای صلاحیت فارغ التحصیلی در هر رشته 50٪ است. با این حال ، مدرک PG و سابقه اقتصاد ، مدیریت ، امور مالی ، حقوق یا علوم و فناوری ترجیح داده می شود.

دانشگاه آزاد ملی ایندیرا گاندی (IGNOU) همچنین دوره های ارتباط جمعی را ارائه می دهد. این دانش با کسب مهارتهای اساسی لازم برای عملکرد م inثر در یک سازمان رسانه ای ، دانش اساسی در مورد روزنامه نگاری و ارتباطات جمعی را برای دانش آموزان فراهم می کند.

برای علاقه مندان به بازیگری و مدلینگ ، موسسه فیلم و تلویزیون هند – پونا گزینه خوبی است. این یک موسسه قدیمی و شناخته شده است که بازیگران مشهوری را تولید کرده است که امروز در صنعت فیلم و تلویزیون فعالیت می کنند.

شاخه های مختلف ارتباط جمعی وجود دارد. هدف اصلی روزنامه نگاری اطلاع رسانی ، آموزش و روشنگری توده های مردم در مورد مسائل روز و سایر موضوعات اجتماعی مرتبط با آنها است. این روزها تقاضای زیادی برای خبرنگاران ، ارائه دهندگان اخبار ، روزنامه نگاران ویدئویی و عکاسان وجود دارد. تبلیغات شامل ایجاد یک برند از طریق ارتباطات موثر و ابتکاری است. بازار تبلیغات نیز بسیار رقابتی است

سپس ، فیلم سازی گزینه جالبی است. این شامل مطالعه مهارتهای مورد استفاده در بازیگری ، کارگردانی ، تولید ، فیلمنامه نویسی ، فیلمبرداری ، ضبط صدا ، میکس تصویری ، تدوین و غیره است. این روزها بسیاری از جوانان به فیلم سازی روی می آورند و به وظایفی که پشت دوربین هم هست علاقه مند هستند. از منظر وسیع تری خلاقیت و تفکر زیادی لازم است. بعدی انتشار و چاپ است. دوره انتشارات شامل مطالعه روشهای علمی مورد استفاده در صنعت است. همچنین نیاز به درک سرمقاله دارد.

روابط عمومی به عنوان یک جریان همچنین بخشی از ارتباطات جمعی است. مدیران روابط عمومی نیز مورد تقاضا هستند زیرا آنها مسئول ایجاد تصویر کلی از سازمان هستند.

گزارشی از طرف فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنایع هند (فیچی) می گوید که انتظار می رود صنایع چاپ و پخش در هند با سالانه به ترتیب با رشد 14٪ و 22٪ به ترتیب از سال 2012 رشد کنند. در حالی که تخمین زده می شود صنعت چاپ 28،100 کرور توسط سال 2012 ، تلویزیون بخشی 60،000 کرور روپیه خواهد بود. از این رو ، در همه این زمینه ها فرصت کمبود وجود ندارد ، اما جوانان باید درک کنند که نه تنها جادو است ، بلکه در این مشاغل کار سختی نیز وجود دارد.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا