دنیای وب

حسابرسی بازاریابی ، ابزار استراتژیک ایده آل است

حسابرسی بازاریابی ، پیوند مفقود شده؟

برای زنده ماندن در یک فضای رقابتی بسیار غیرقابل پیش بینی ، رهبران تجارت نمی توانند یک سنگ واحدی را در جستجوی تعالی به خود اختصاص دهند! حسابرسی بازاریابی ممکن است حلقه گمشده باشد!

بررسی بازاریابی ابزاری ارزشمند برای کمک به سازمان است تا بتواند موقعیت رقابتی بی نظیر خود را تعیین کرده و مهارت ها ، منابع و قابلیت های برتر خود را تعریف کند. این پیش شرط لازم برای دستیابی به مزیت رقابتی پایدار برای محصول ، واحد تجاری یا تجارت شما است.

حسابرسی بازاریابی یکی از بهترین و مناسب ترین تصمیماتی است که یک تاجر و تاجر (یا زنان!) می توانند بگیرند.

ممیزی بازاریابی چیست؟

فیلیپ کوتلر بازاریابی را اینگونه توصیف می کند –

جامع

اوه روش من ،

مستقل و

o بررسی دوره ای از محیط بازاریابی ، اهداف ، استراتژی ها و فعالیت های سازمان یا واحد تجاری با هدف شناسایی زمینه های مسئله (و فرصت ها) و توصیه برنامه عملی برای بهبود عملکرد بازاریابی سازمان.

این تعریف به وضوح ارتباط استراتژیک و عملیاتی بررسی بازاریابی را تأیید می کند ، و آن را تبدیل به یک ابزار تحقیقاتی ضروری می کند – آناتومی ، تجزیه و تحلیل ، ارزیابی ، پیشنهاد و توصیه.

درباره روند بررسی

فرآیند حسابرسی باید با دقت برنامه ریزی شود تا زمان و هزینه حسابرسی به حداقل برسد ، زیرا ممیزی های بازاریابی می توانند بسیار پرهزینه باشند. این کار معمولاً توسط افراد با تجربه و متخصصان بازاریابی انجام می شود. قانون اساسی برای کاتلر در هنگام بررسی این است: “فقط به مدیران بنیاد اعتماد نکنید تا اطلاعات و نظرات خود را بدست آورند. شما همچنین باید با کارمندان ، مشتریان ، خرده فروشان ، نمایندگان و سایر ذینفعان مصاحبه کنید و در این فرآیند شرکت کنید.”

پرسیدن سؤالات “صحیح” در واقع کلید اصلی برای یک ممیزی بازاریابی موفق است. سؤالات غرایز خلاق یک فرد یا گروه را باز می کنند و فرآیندهای فکر را تحریک می کنند. اگر سوالات مناسب به روش صحیح پرسیده شود ، ایده ها و ایده های بازاریابی تازه و تازه در معرفی آمده است.

حسابرسی بازاریابی تصویر واضح تری از عملکرد بازاریابی در سازمان و محیط کسب و کار به حسابرس ارائه می دهد. او به او در شناسایی نقاط قوت ، ضعف ، فرصت ها و تهدیدات محیط داخلی و خارجی سازمان (بازاریابی) کمک می کند.

برخی افکار نهایی

بر خلاف بررسی مالی ، یک بازاریابی یک ماهیت باینری قوی دارد. از یک سو ، دارای یک جنبه علمی و منظم است و از طرف دیگر جنبه “آشوب” دارد که طرز تفکر شهودی و خلاقانه و “خارج از جعبه” را فراخوانی و تحریک می کند.

من فکر می کنم فرآیند حسابرسی بازاریابی باید تفکر “خارج از قفسه” را ترغیب کند ، زیرا مزیت رقابتی به ندرت از شباهت ها ناشی می شود. هنگامی که شرکت ها با انجام همان نوع فعالیت ها ، همان محصول و خدمات را به همان بازار ارائه می دهند ، در طولانی مدت هیچ شغلی رونق نخواهد گرفت. اطلاعات به دست آمده ، ممیزی بازاریابی مدیریتی کامل و ماهر را قادر می سازد تا استراتژی متمرکز بر بازار را هدایت کند که از قابلیت های منحصر به فرد آن برخوردار است ، و از مزیت رقابتی پایدار برای محصول و / یا واحد تجاری و / یا تجارت خود اطمینان حاصل می کند.

سرانجام ، حسابرسی بازاریابی نقش مهمی در تهیه یک برنامه بازاریابی استراتژیک (موفق) دارد. ممیزی بازاریابی که به خوبی انجام شده است ، می تواند اطلاعاتی با کیفیت ، مرتبط ، عملی و سازنده را در اختیار تصمیم گیرندگان شرکت ها و بازاریابی قرار دهد. به عنوان یک ابزار استراتژیک ، حسابرسی بازاریابی هنگام تدوین استراتژی بازاریابی ضروری است.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا