دنیای وب

خصومت اپل در برابر محصولات Adobe – تأثیر در وب سایت ها

من به عنوان یک طراح / توسعه دهنده وب ، متخصص سئو ، مدیر وب سایت و سرپرست مشتریان خود ، چندین وب سایت را که با استفاده از Google Analytics ساخته ام ، وارد کرده ام که ابزاری بسیار مفید برای نظارت بر منابع ، علایق و تنظیمات بازدیدکنندگان است. هر روز ، پس از بررسی ایمیل خود ، بخش عمده ای از صبح خود را صرف تجزیه و تحلیل گزارشات آن می کنم که شامل تعداد بازدیدکنندگان از هر وب سایت ، نحوه مراجعه ، کلمات کلیدی مورد استفاده ، صفحاتی که بازدید می کنند ، مدت زمان صرف هر صفحه و ارائه دهنده خدمات چیست. آنها از جمله استفاده می کنند. آخرین مورد را بررسی می کنم زیرا اغلب نام یک شرکت ، دانشگاه ، آژانس دولتی یا منبع خاص دیگری را شناسایی می کند تا یک ارائه دهنده فناوری اطلاعات بزرگ مانند Verizon یا Comcast. غالباً این اطلاعات مهمی در مورد افرادی است که از سایتهای ما بازدید می کنند.

اخیراً ، اعتراف می کنم که در پرداختن به این موضوع دیر شده ام ، زیرا صفحه ای که “در آن فرود آمدند” توجه من را جلب کرد. دلیل نگرانی من مربوط به نگرانی در مورد توانایی آن برای دریافت Flash است ، که در حال حاضر یکی از موضوعات بحث برانگیز است به دلیل امتناع اپل کامپیوتر از قرار دادن این فناوری در برخی از محصولات جدیدتر و محبوب تر خود از جمله iPhone ، iPod و iPad.

من به عنوان یک کاربر مادام العمر و عاشق مک ، طبق تجربه مثبت دست اول با محصولات عالی و عملکرد سهام ، معمولاً طرفدار هستم و از هر چیزی و همه چیز برای اپل پشتیبانی می کنم. من از هر دو بسیار بهره مند شدم. با این حال ، پس از خرید Creative Suite Adobe از چندین سال پیش و تلاش فراوان برای آموزش خود به Flash ، علاقه زیادی به ادامه استفاده از این پرونده های پیچیده در بسیاری از وب سایت های اصلی خود دارم ، به خصوص از آنجا که مشتری های من هزینه من را پرداخت کرده اند و آنها به هر صفحه ای که ظاهر شوند جذابیت و علاقه را اضافه می کنند.

متأسفانه ، به نظر می رسد این پیشرفت اخیر چیزی بیش از یک رقابت شوم و رقابتی بین دو شرکت متمایز فناوری نباشد. خواه به دلیل طمع به تسلط بر بازار یا به دلیل عدم وجود سازش یا همکاری تحت عنوان تجربه کاربری بهتر ، این امر بر همه افرادی که از وب سایتی استفاده می کنند که در ارائه های خود از Flash استفاده می کند ، تأثیر گذاشته است. هنگام جستجوی اجماع در مورد موضوع ، یک رمان از یک زن حرفه ای را خواندم که در انگلیس میهمانان تجاری خود را می پذیرفت. یک مهمان با افتخار iPad جدید خود را مشاهده می کرد و آدرس URL میزبان را درخواست می کرد تا در این مرحله جدید وب سایت وی را با هم دوست داشته باشند. آنچه بعد اتفاق افتاد همان چیزی است که من را نگران کرده است. هنگامی که وی به وب سایت وی رسید ، تنها آنچه که مشاهده کردند سیاه چاله های بزرگ بود زیرا وب سایت آنها اساساً مبتنی بر Flash بود. خجالت او طاقت فرسا بود.

متوجه شدم که صفحه اصلی وب سایت سازمانی من شامل سه فایل فلش بزرگ همراه با برخی از متن های HTML مورد نیاز است ، نیازی به گفتن نیست که برخی از صفحه اصلی تازه ارائه شده برای مشتریان من همچنین دارای فیلم های بزرگ Flash برای الهام بخشیدن ، خیره کردن و تحسین هستند ، من بر روی کنجکاوی اخیر در مورد برخی از گزارش های Google Analytics که من دیده ام که 0:00 زمانی را که در صفحه فرود گذرانده ام نشان می دهد. در مورد وب سایت من ، صفحه فرود همیشه صفحه اصلی است. و به ذهنم خطور کرد که اگر بازدیدکنندگان به آنجا بروند و چیزی غیر از رنگ سیاه ببینند ، چه کسی می تواند آنها را مقصر بخاطر نقص فوری معرفی کند؟ آیا این بازدیدکنندگان می توانند از جدیدترین محصولات اپل استفاده کنند؟ اگرچه Google Analytics مارک یا نوع رایانه یا دستگاه مورد استفاده را مشخص نمی کند ، اما تعیین می کند کدام سیستم عامل و مرورگر در این حالت OS X و Safari باشد.

تغییر آنچه در گذشته اتفاق افتاده یک تلاش بی نتیجه است ، بنابراین هدف من اکنون کنترل بازدیدهای آینده سایت است. بعد از اینکه از Adobe Dreamweaver برای ایجاد فایلهای Flash خود استفاده کردم ، من مطلع شدم و قبلاً از یک کنترل رفتاری استفاده کرده بودم که حسگر را در صفحه قرار می داد تا مشخص کند آیا بازدید کننده ای از نرم افزار Flash لازم برای تماشای فیلم Flash برخوردار است. در غیر این صورت ، بازدید کننده به طور خودکار به یک صفحه جایگزین ایجاد می شود که به طور خاص بدون Flash ایجاد شده است تا این وضعیت نادر را داشته باشد. اما مانند هر آنچه که این روزها با آن روبرو می شویم ، این سنسور با همه مرورگرها کار نمی کند (در این حالت ، مقصر قدیمی در حالت آماده به کار است: اینترنت اکسپلورر مایکروسافت که به گفته من ، از نظر تاریخی ، همیشه دارای موانع فراگیر برای قابلیت استفاده بود) بنابراین وب طراح از یک معضل رنج می برد. آنچه باید انجام شود؟ در حالی که حسگر بصری این گزینه را برای شما فراهم می کند که بازدیدکننده را به صفحه جدیدی هدایت کنید یا در صورت عدم امکان تشخیص ، به او اجازه دهید در صفحه اصلی فلش بماند ، اما این مسئله مشکلی را حل نمی کند. همه می دانند که علی رغم محبوبیت روز افزون اپل در سال های اخیر ، ویندوز و اینترنت اکسپلورر بستر اصلی در بیشتر موارد استفاده از اینترنت بوده اند. اما به نظر می رسد مرورگر جدید گوگل Chrome از این افتخار پیشی گرفته است. این بدان معنی است که احتمالاً منطقی است که به این بازدیدکنندگان اجازه دهید در صفحه اصلی Flash بمانند زیرا به احتمال زیاد فلش خوان دارند. به هر حال ، این کاربر Mac بود که باعث ایجاد مخمصه شد و فقط برخی از مکینتاش در این مشکل حضور دارند. سنسور باید بتواند وجود فلش را در سیستم عامل Mac تشخیص دهد. برای تأیید این فرض ، من بیشتر تحقیق کردم و دریافتم که Adobe Flash 10.1 به طور رسمی با WP7 مرتبط است. این به روزرسانی جدید برای همه دستگاه های WP7 منتشر می شود. این بدان معنی است که کل اینترنت در جدیدترین پلتفرم موبایل مایکروسافت در مرورگر در دسترس خواهد بود. سیستم عامل Android Android اولین کسی بود که پشتیبانی از Flash 10.1 را نسبت به نسخه 2.2 Froyo برای سیستم عامل منبع باز تلفن همراه دریافت کرد. طبق گفته Adobe ، Flash player با سیستم عامل های دیگر نیز سازگار خواهد بود – به استثنای اپل. “

مانع بعدی ، چگونه می توان تکامل Flash را در صفحه دیگری بدون Flash تکرار کرد؟ پس از انجام برخی تحقیقات در مورد جستجوهای مختلف Google ، متوجه شدم که اپل برای چنین مسئله ای زبان کدگذاری منبع باز به نام html5 را تبلیغ می کند. برای من ، این گزینه نبود زیرا من اخیراً سیستم عامل خود را فراتر از Mac OS X 10.4.11 به سطح لازم پیشرفت ، 10.5.8 ارتقا نداده بودم. راه حل دیگر استفاده از JavaScript در نوعی نمایش پرده ای بود. یک راه حل دیگر نیز وجود دارد ، اما اگر فایل های فلش بزرگ و اصلی داشته باشید ، خیلی موثر نیست. اگر یک اثر مخفی کاری کوچک در Flash ایجاد کرده اید ، می توانید این فایل را به یک فایل متحرک gif تبدیل کنید که ممکن است بزرگتر از پرونده اصلی Flash باشد اما در این حالت به عنوان یک گزینه جایگزین کافی است.

اگرچه این پیشنهادات ممکن است یک استراتژی موقت قابل قبول باشد ، اما من معتقدم که این تعارض منافع آغاز تغییر در محافظت در اینترنت است زیرا متوجه شده ام که هر چه بیشتر وب سایت ها Flash را از پرونده های خود حذف می کنند و به استفاده از html5 یا javascript روی می آورند بجای. به همین ترتیب ، RedmondPie.com گزارش می دهد که یک شرکت کارآفرین جدید با انتشار یک محصول جدید برای دریافت Flash در iPhone ، از این وضعیت به عنوان یک فرصت تجاری استفاده می کند: “… اکنون می توانید نسخه بسیار آلفای Flash (معروف به تشک) برای اجرای زنده با آیفون 4. “چه تعداد مبتکر به زودی این روند را دنبال می کنند؟ من قبلاً دیده ام که بازار موبایل با پیام های آشکار بازاریابی در مورد استقبال مشتاقانه محصولاتشان از Flash عجله می کند! در همین حال ، اپل به صراحت گفته است “خصمانه” با بیان اینکه تصمیم آنها برای محدود کردن گنجاندن Adobe Flash Readers در جدیدترین دستگاههایشان که هنوز هم می توانند Flash را دریافت کنند ، این نگرانی را داشت که کاربران آخرین نسخه این برنامه را که می توانند دریافت کنند دریافت کنند. به طور مستقیم از Adobe. خوب ، منطقی است. اما کجا را ترسیم می کنید؟ “Apple Font؟ برنامه فناوری Adobe PDF چیست؟ آیا آنها نیز آن را ممنوع می کنند؟

اگرچه من امیدوار بودم که یک سال دیگر از سیستم عامل فعلی و برنامه های وابسته خود را امتحان کنم ، اما فکر می کنم به دلیل عمده ای نیاز داشتم که به زودی آن را ارتقا دهم ، شاید قبل از پایان سال مالیاتی برای استفاده از این ویژگی های اساسی. هزینه های تجاری متأسفانه برای من ، این بدان معنی است که تغییر گران قیمت یا طاقت فرسا به سیستم عامل X 10.6.5 همراه با نیاز به نصب مجدد Parallels برای اجرای همزمان ویندوز ، به من امکان می دهد بررسی کنم که چگونه هر مرورگر و سیستم عامل تولیدات وب سایت من را نشان می دهد. و گویی که این کافی نیست ، انجام چنین به روزرسانی واقعاً ضرب المثل “باز کردن یک قوطی کرم” است زیرا اکنون من نیاز به ارتقا software سایر نرم افزارهای خلاقانه دیگر خود خواهم داشت ، که حداقل آن شامل Quark 8.0 است. (که به هر حال ، در حال حاضر خلاقیت فلش را ارائه می دهد ، کاری که تاکنون انجام داده ام) ، Adobe CS5 Photoshop ، Adobe CS5 Acrobat Professional ، Adobe CS5 Illustrator و Adobe CS5 Fireworks. Adobe CS5 Dreamweaver محبوب ما کاملاً در آن لیست وجود ندارد. بدون توانایی پیش بینی آینده ، چه کسی در جنگ های فناوری پیرامون رمزنگاری اختصاصی پیروز خواهد شد ، یا اینکه آیا همه ما در نهایت به دستگاه های کوچکتر برای دسترسی به اینترنت تغییر خواهیم کرد ، این س remainsال باقی می ماند: به Flash یا نه به Flash؟

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا