دنیای وب

دیجیتالی شدن غیرقابل انکار: 5 نشانه ساده از مزایای اقتصاد دیجیتال در جنوب صحرای آفریقا

این اعداد نشان می دهد که اقتصاد دیجیتال به بخشی عمده از اقتصاد جهانی در سراسر جهان تبدیل شده است. در بسیاری از کشورهای جنوب صحرای آفریقا ، برخی از جنبه های اقتصاد دیجیتال تأثیر عمده ای بر زندگی روزمره مردم داشته است. این امر به ویژه برای پرداخت های تلفن همراه مشهود است. در کشوری مانند کنیا ، پرداخت های تلفن همراه 10٪ از تولید ناخالص داخلی سالانه را تشکیل می دهد. عوامل دیگری مانند ظهور تجهیزات در بازار برای دستگاه های مقرون به صرفه و افزایش اتصال ، حرکت به سمت دیجیتالی شدن اقتصاد و فرهنگ اجتماعی را تقویت می کند. از این رو ، نتایج مثبت بسیاری وجود دارد که این کشورها باید بر آنها تمرکز کرده و آنها را ارتقا دهند. در اینجا پنج مزیت مانند این وجود دارد:

1. اقتصاد دیجیتال نوآوری تجاری و کارآفرینی را ارتقا می بخشد

رابطه بین اقتصاد دیجیتال و خلاقیت تقریباً ساده است. خدمات عمده فناوری در این سالهای اخیر مبتنی بر ایده های براندازانه است. خلاقیت نیروی محرکه ای است که به ما امکان می دهد با مسائل پیرامون خود کنار بیاییم و از فرصت ها استفاده کنیم. اکنون زمان مناسب برای شکستن قوانین ، ایجاد و نوآوری فرهنگ ، یافتن راه های اصلی برای کسب درآمد از ایده ها و در نهایت تأثیرات عمیق بر جامعه است. ایده ابداع یک تبلت پزشکی صفحه لمسی به یک مهندس جوان کامرونی در حالی که شاگردی در یک بیمارستان دولتی بود ، رسید. وی در طی آموزش تصمیم گرفت با ساخت دستگاهی که می تواند معاینات پزشکی را در مکان های دور انجام دهد و نتایج را برای تفسیر و تشخیص به پزشکان منتقل کند ، با کمبود حاد جراحان قلب مقابله کند. توانایی رقابت در این عصر دیجیتال و باقی ماندن در رقابت ، مستلزم آن است که از نظر مشتری و دسترسی به بازار ، مدل ها و روش های تجاری جدیدی را طراحی کنید. خبر خوب این است که مردم می توانند از نمونه های موفق بسیاری در این دنیای امروزی الهام بگیرند.

2. اقتصاد دیجیتال تأثیر مستقیمی بر اشتغال دارد

مشاغل بالقوه بسیاری در ارتباط با حوزه ICT وجود دارد ، مانند رایانه ، محصولات الکترونیکی ، استقرار نرم افزار و ارتباطات یا فناوری اطلاعات. همچنین تقاضای متخصصان در اکوسیستم جهانی وجود دارد: توسعه دهندگان برنامه های تلفن همراه ، دانشمندان داده و متخصصان شبکه های اجتماعی. مطمئناً در سرتاسر دنیا به نیروهای ماهر نیاز است و این امکان را برای هرکسی فراهم می کند تا در هر زمان و حتی از آسایش در خانه حرفه خود را به صورت محلی یا جهانی ارتقا دهد. مشاغل آزاد و کارآفرینان می توانند از فرصت های فراوانی که برای راه اندازی مشاغل شخصی خود وجود دارد استفاده کنند. اما توجه به این نکته مهم است که افراد باید با هم کار کنند ، ایده های جدیدی را به اشتراک بگذارند ، پروژه های خود را ارزیابی کنند و هم افزایی ایجاد کنند. همچنین ممکن است برای کارفرمایان و کارمندان مناسب باشد که عمیقاً در مورد تغییر عادتهای کاری با “Uberization” در بازار کار فکر کنند.

3. اقتصاد دیجیتال آفریقا را به عنوان یک بازار بالقوه جهانی باز می کند

برخلاف آنچه برخی به اشتباه فکر می کنند ، آفریقا کشوری نیست. اما یکی از چشم اندازهای امیدوار کننده برای اقتصاد دیجیتال و به ویژه برای سرمایه گذاران ، امکان مشاهده بازار آفریقا به طور کلی یا حداقل به عنوان گروهی از مشتریان بالقوه با قدرت خرید و یا سبک زندگی مشابه است. امروزه ، بسیاری از مدیران عامل و توسعه دهندگان تجارت ، مصرف کنندگان آفریقایی بیشتری را در مناطق شهری که به طور فزاینده ای حمایت می شوند ، هدف قرار می دهند. گروه اینترنت آفریقا (استارتاپی که در سال 2012 در نیجریه تأسیس شد) اکنون تجارت الکترونیکی را در 26 کشور در سراسر آفریقا اداره می کند و اخیراً سرمایه گذاری های اضافی با مبلغ 245 میلیون دلار برای حمایت از ادامه رشد خود دریافت کرده است. امروزه ، کارآفرینان باید ذهنیت موسیقیدانان آفریقایی را داشته باشند ، زیرا بسیاری از آنها به هنر خود فکر کرده اند که قابل تقدیر است در بسیاری از کشورهای آفریقایی. به همین دلیل است که آنها شهرهایی را که فکر می کنند در کار خود موفق خواهند شد ذکر کرده اند: Douala ، Abidjan یا Nairobi و حتی دیگر شهرهای خارج از قاره.

4- اقتصاد دیجیتال تأثیرات اجتماعی مثبتی دارد

برای برخی از افرادی که از سیستم مالی مستثنی هستند ، دستگاه های تلفن همراه به عنوان مجرای دسترسی به برخی از خدمات مالی عمل کرده اند. این حتی اولین قدم در اتصال آنها با سایر افراد جامعه بود. امروزه با پول موبایل ، همه می توانند بلیط هواپیما (یا قطار یا اتوبوس) را از تلفن همراه بدون حساب بانکی خریداری کنند که به عنوان مثال مستلزم اثبات اشتغال رسمی است. هنوز روشهایی برای کشف همسان سازی اعتبار خرد با پول موبایل به روشی بهینه وجود دارد که می تواند ساکنان پویا را بدون ابزار ایده آل و پروژه برای سرمایه گذاری جذاب کند. به همین ترتیب ، مناطقی مانند سلامت موبایل و آموزش از طریق تلفن همراه تازه شروع به کاوش می کنند.

با اقتصاد دیجیتال ، زنجیره تولید یک نوشتار کوتاه است و همکاری راهی برای دستیابی به موفقیت های بزرگ است. این واقعیت که اطلاعات بلافاصله در دسترس همه قرار می گیرد ، نابرابری در بین شهروندان را کاهش می دهد. هر شخص می تواند در گرفتن سرنوشت خود مهارت داشته باشد بدون اینکه لزوما در یک شبکه قوی باشد. با رشد بالقوه ناشی از این الگوها و اگر ذینفعان مختلف شیوه های خوبی را اجرا کنند ، توسعه پایدار محصول طبیعی آن تأثیرات مثبت است.

5- اقتصاد دیجیتال توسعه پایدار را ارتقا می بخشد

این واقعاً به انبارهای کمتری ، وسایل کمتری نیاز دارد و بعضی اوقات نیازی به داشتن سهام نیست. “فیزیکی زدایی” برای محیط زیست مثبت است. به عنوان مثال ، اگر افراد اتومبیل کمتری بخرند زیرا آنها را از طریق یک بستر دیجیتال با افراد دیگر به اشتراک می گذارند ، این می تواند به طور م effectivelyثر در کاهش ترافیک در شهرهای ما و دستیابی به تعادل اکولوژیکی بیشتر کمک کند.

همانطور که در گزارش اخیر یونسکو آمده است ، فرهنگ علاوه بر ابعاد اجتماعی و اقتصادی ، در دنیای ناملموس امروز جایگاه تعیین کننده ای پیدا می کند. این زمان برای تولید محتوای محلی مرتبط برای استفاده از طریق تقاضای روزافزون برای کتاب ، موسیقی یا فیلم است. کیفیت بسیاری از ابزارها به هنرمندان جدی اجازه می دهد آثار خود را به جهانیان خلق و پیشنهاد دهند. همچنین دسترسی به وجوه از طریق سرمایه گذاری جمعی و سایر امکانات مالی دیجیتال آسان تر است.

اقتصاد دیجیتال در جنوب صحرای آفریقا به عنوان یک کاتالیزور قدرتمند برای رشد و توسعه در حال ظهور است. اما مردم باید یاد بگیرند که با هم کار کنند و به روی دنیا باز باشند. داشتن ایده های خلاقانه و یافتن راه های مخل برای دستیابی به اهداف ضروری است. فرصت ها برای تأمین نیازهای شخصی و کمک به دیگران در همه جا وجود دارد.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا