دنیای وب

راز بازاریابی موتور جستجو

بازاریابی موتور جستجو همیشه نقش مهمی در مدیریت قابلیت مشاهده مارک تجاری یک شرکت به صورت آنلاین داشته است. اما امروزه با تبدیل شدن اینترنت به رسانه غالب ، بازاریابی موتورهای جستجو نیز افزایش یافته و به یک موتور اصلی در استراتژی کلی برند این شرکت تبدیل شده است. متأسفانه ، بلوغ محصولات و خدماتی که شامل رشته های مرتبط با SEO هستند ، در شرایطی به وجود می آید که صنعت پیچیده تر نیست و پیمایش آن دشوار است. اگرچه امروزه شرکت ها گزینه های زیادی در زمینه چگونگی اجرای ابتکارات خود در موتورهای جستجو دارند ، اما به نظر من امروزه بسیاری از مدیران بازاریابی با استراتژی های بازاریابی اینترنتی بیشتر از چند سال پیش دست و پنجه نرم می کنند. در پست وبلاگ امروز ، من نظرات خود را در مورد وضعیت فعلی صنعت بازاریابی موتور جستجو به اشتراک می گذارم.

تجربه من در زمینه بازاریابی موتور جستجو در بسیاری از موارد در این زمینه پیشی گرفته است. در اواسط دهه 1980 ، وی بنیانگذار بزرگترین شرکت توسعه وب در منطقه شمال غربی اقیانوس آرام ایالات متحده بود. سپس ، من و شریکم آن شرکت را به بزرگترین شرکت توانمندسازی وب در جهان فروختیم که مدتی به عنوان مدیر استراتژی اینترنت قبل از ترک تأسیس یکی از 50 آژانس تبلیغاتی تعاملی در ایالات متحده ، مدتی در آنجا ماندم. در کنفرانس استراتژی های موتور جستجو در سال 2006 در هفته های اخیر در سن خوزه ، کالیفرنیا ، مشهود بود که این صنعت رشد چشمگیری از خود نشان داده و پیشرفت چشمگیری در توسعه و همچنین تنوع محصولات و خدمات ارائه شده در حال حاضر داشته است ، اما تعجب می کنم اگر اوضاع برای مصرف کننده بهتر یا بدتر شود.

هنگام صحبت منظم با چندین مدیر ارشد ، متخصصان بازاریابی و کارآفرینان ، یک چیز واضح است … آنها به وضوح در سئو مهارت ندارند. در حالی که این متخصصان پتانسیلی را که بازاریابی موتور جستجو برای کسب و کارشان دارد درک می کنند ، اما نمی دانند که چگونه از آن استفاده کنند. در واقع ، بسیاری از افرادی که با آنها صحبت کردم چنان از مبالغی ناامید شده اند که در ابتکارات تحقیقاتی سرمایه گذاری کرده اند بدون اینکه بتوانند یک کارگزار درک کنند که هنوز قادر به تدوین یک استراتژی ثابت برنده در این فضا نیستند.

عمده ترین مشکلاتی که در صنعت تحقیق وجود دارد مربوط به این واقعیت است که این هنوز در مرحله جنین واسطه است. فقط روش های زیادی برای خرید تبلیغات در رسانه های بلوغ تر مانند رادیو یا تلویزیون وجود دارد. این را با بسیاری از گزینه های موجود در اختیار مصرف کنندگان و شرکت هایی که به دنبال خرید تبلیغات آنلاین هستند مقایسه کنید: بهینه سازی موتور جستجو ، پرداخت به ازای هر کلیک ، پرداخت به ازای هر تماس ، پرداخت به ازای هر خرید ، تبلیغات با بودجه ، صفحات وب زرد ، تبلیغات Ezine ، متنی تبلیغات ، تبلیغات جاسازی شده و پنجره های بازشو. ، پنجره های بازشو ، پس زمینه ، شبکه های خدمات بنر ، تبلیغات دایرکتوری ، مزارع پیوند ، تبلیغات ویدیویی ، وبینارها و غیره رسانه های تبلیغاتی در اوایل چرخه زندگی خود فرصت های جدیدی را سریعتر از آنچه می توانید از بین ببرید فراهم می کنند این کار را ادامه دهید ، با فروشندگان بی تجربه دندان های خود را روی نیکل های تبلیغاتی خرد می کنند. به ندرت یک هفته می گذرد که من با شرکتی صحبت نکنم که یک داستان ترسناک برای گفتن در مورد یک شرکت بازاریابی جستجو داشته باشد که قول های زیادی داده و تحویل داده نشده است ، و زمانی که تبلیغ دهنده متوجه شد چه اتفاقی می افتد ، هزاران دلار با هزینه اندک برای نشان دادن آن هزینه شد.

مشکل دیگر در صنعت جستجو این است که گوگل در حال حاضر بیشتر ترافیک را کنترل می کند. سایت غالب گوگل را با این واقعیت ترکیب کنید که آنها داده های کمی ، در صورت وجود ، با تبلیغ کنندگان به اشتراک می گذارند و می توانند قواعد بازی را در هر زمان تغییر دهند و این معنای جدیدی را برای اصطلاح “Blind Blind” به ارمغان می آورد. با این حال ، موضوع شفافیت در صنعت جستجو به Google محدود نمی شود. بیشتر موتورهای جستجو وقتی سعی می کنند جای خود را در بازار پیدا کنند کارت های خود را نزدیک جعبه بازی می کنند. تا زمانی که فشار رقابتی بر Google وارد نشود ، شانس در برابر تبلیغ کننده جمع می شود. من هفته گذشته با مشتری روبرو شدم که 50٪ بودجه پرداخت هر کلیک خود را در یاهو و MSN خرج می کرد زیرا شرکت بازاریابی شبکه جستجوی آنها آن را توصیه می کرد. مشکل این است که به دلیل خط تولید تبلیغات و بازار هدف ، یاهو و MSN در واقع هیچ درآمدی ندارند … این یک مشکل بزرگ است.

حقیقت این است که اینترنت واسطه ای است که می تواند بیشترین سرعت و بیشترین بازده را برای دلار بازاریابی شما داشته باشد. من همچنین فکر می کنم این مسئله همچنان ادامه خواهد داشت زیرا تسلط بر رسانه اینترنتی فقط به گسترش شکاف در رسانه های جایگزین ادامه خواهد داد. شرکت ها نمی توانند بخش عمده ای از بودجه تبلیغاتی خود را به تبلیغات آنلاین اختصاص ندهند ، اما برای بالغ شدن متوسط ​​، آنها باید اطمینان حاصل کنند که با بهترین فروشندگان کار می کنند که می توانند با سرعت سریع تغییر در صنعت پیش بروند. .

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا