بازرگانیبرترین های کسب و کار

راهنمای سفر به وان ترکیه

شهر وان ترکیه شهری مرزی و توریستی با فاصله چند ساعته از مرز های زمینی ایران میب اشد که سالانه بیشتر مسافران برای خرید و تفریح به این شهر سفر می کنند، بسیاری از مسافرین برای سفر به این شهر تاریخی و جذاب نیاز به راهنمای سفری جامع دارند که وان تور و داملا سفر در کنار سایت های مشهوری همچون علی بابا، الی گشت و لست سکند توانسته ارائه دهد.

افزایش | ایران

تاریخچه و جمعیت شهر وان ترکیه

وان (ترکی استانبولی: Van) بزرگترین شهر در شرق ترکیه که مرکز استان وان می‌باشد. وان یکی از شهرهای تاریخی ترکیه است با جمعیتی نزدیک به ۳۶۱٬۱۶۳ نفر که امروزه به حدود ۶۰۰٬۰۰۰ نفر هم رسیده‌است. زبان مردم این شهر کردی کرمانجی است اما چون زبان رسمی کشور ترکیه، ترکی استانبولی است علاوه بر کردی کرمانجی بسیاری از مردم این شهر به زبان ترکی نیز سخن میگویند.

وضعیت آب و هوایی وان ترکیه

در راهنمای سفر به وان ترکیه شهر وان ترکیه در منطقه ای کوهستانی و سردسیر واقع شده است. همچنین به دلیل داشتن دریاچه ای بزرگ در نزدیکی خود شب های خنک را می توان در آن تجربه کرد برای گردش در ایام تابستان عینک آفتابی و لباس آستین بلند فراموش نشود. زیرا در بعضی از روزهای تابستان مخصوصا مرداد ماه آفتابی نسبتا شدید را میشود در آن لمس کرد. در فصل بهار بدلیل طولانی بودن بارش ها بردن لباس گرم خالی از لطف نیست تا بارش باران یا برف شمارا غافل گیر نکند. اما برای زمستان حتما چند دست لباس گرم، کاپش و شال و کلاه با خود همراه داشته باشید. زیرا برفی آنجا منتظر شماست که که میتوانید با آن آدم برفی نیز دست کنید.

افزایش | ایران

آیا برای سفر به وان نیز باید عوارض خروجی پرداخت کنیم؟

به دلیل نزدیک بودن وان به مرز مشترک ایران و ترکیه، بسیاری از مسافران فکر می‌کنندکه برای سفر به این شهر نیازی به پرداخت عوارض خروجی نیست. در حالی که این تصور کاملا اشتباه است. زیرا طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران، هر مسافری که قصد عبور از مرزهای کشور را داشته باشد، باید عوارض خروج از کشور خود را مطابق با قوانین موجود پرداخت کند. بنابراین برای سفر به وان نیز باید عوارض خروج از کشور پرداخت شود.

قیمت های عوارض خروج سال 1402 ( آخرین بروزرسانی 20دی 1402  )

هزینه عوارض خروج از کشور برای وان ترکیه و کلا سفر های خارجی لیست قیمت ها بصورت زیر می باشد که عوارض خروج از کشور همچون سال قبل صابت بوده است

  1. بار اول 400.000 تومان
  2. برای بار دوم 600.000 تومان
  3. و برای بار سوم به بعد  800.000 تومان

است. بنابراین لازم است که مسافران گرامی، با توجه به شرایط خود نسبت به پرداخت عوارض خروج از کشور اقدام کنند. لازم به ذکر است که عوارض خروج از کشور بر اساس کد ملی هر یک از مسافران باید پرداخت شود

بهترین زمان برای رزرو هتل در وان ترکیه

در هر بازار و صنفی با بالا رفتن تقاضا ، بالا رفتن قیمت خدمات امری طبیعی محسوب میشود . ( اما بصورت معقول)
شهر وان ترکیه با توجه به ایرانی بودن 99 درصد مسافرین خود ، در ایام تابستان و نوروز و تعطیلات رسمی کشور ایران به دلیل بالا بودن تقاضا نرخ های خود را افزایش می دهند. گرچه این امر برای دفاتر هواپیمایی و خود مسافرین کمی آزار دهنده است و  دفاتر هواپیمایی مجبور می شوند نرخ های خود را بصورت روزانه کم و زیاد کنند و عادت بسیار بدی در بین هتل های شهر وان می باشد لذا پیشنهاد میشود اگر قصد خرید از شهر وان را دارید در ایام زمستان به این شهر مراجعه نمایید تا با کسانی که برای تفریح به این شهر می آیند تداخل نداشته باشید.

قیمت حدودی خوراک و غذاهای روزانه در وان ترکیه

در اینجا می خواهیم در راهنمای سفر به وان قیمت حدودی برخی مواد غذایی را هم به شما بگوییم. چون ممکن در سفر نیاز باشد گاهی خودتان مواد غذایی تهیه کنید.

  • آب معدنی 1.5 لیتری: حدود 1.9 لیر ترکیه (4 هزار تومان)
  • یک بسته تخم مرغ 12 تایی: حدود 7 لیر ترکیه (16 هزار تومان)
  • یک نان 500 گرمی: حدود 2 لیر ترکیه (4500 تومان)
  • شیر 1 لیتری: 2.3 لیر ترکیه (5 هزار تومان)
  • مرغ کیلویی: 14 لیر ترکیه (32 هزار تومان)

افزایش | ایران

سفر به وان از مرز رازی به چه شکلی انجام می‌گیرد؟

مسافرانی که در مرز رازی هستند، پس از کنترل چمدان‌ها و بارهایشان توسط پلیس گمرک، پرداخت عوارض خروجی و کنترل گذرنامه‌هایشان از مرز عبور کنند و وارد خاک کشور ترکیه شوند. در مرز ترکیه نیز ون‌هایی هستند که به وسیله‌ی آن‌ها می‌توانند خود را به وان و یا هر شهری از ترکیه که قصد سفر به آن را دارند برسانند.

سایت رزرو هتل و تور وان ترکیه

وان تور یکی از زیر مجموعه های شرکت گردشگری داملا سفر اطلس با سابقه بیش از 7 سال فروش تور و هتل های شهر وان ترکیه همواره با ارائه بهترین هتل ها با بهترین کیفیت و پشتیبانی 24 ساعته از مسافرین خود توانسته خاطره خوشی از آنها به یادگار داشته باشد.

برای رزرو و اطلاعات بیشتر هتل یا تور ارزان وان ترکیه و تور وان ترکیه ویژه نوروز در وان تور، میتوانید به شماره های 04191008191 (تماس تلفنی) یا 09051865775 (واتس اپ شرکت) پیام دهید یا به وبسایت وان تور مراجعه نمایید.

منبع : vantours.ir

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا