دنیای وب

راهنمای مبتدی برای اتوماسیون بازاریابی

CRM چیزهای زیادی را به عنوان یک برنامه مستقل ارائه می دهد. او می تواند بر تعامل مشتری نظارت و پیگیری کند ، تجارب خدمات به مشتریان را سازماندهی کند و به اشتراک گذاری اطلاعات در همه بخش ها از نو ترتیب دهد. اما ، مانند هر برنامه دیگر ، CRM نیز محدودیت هایی دارد. برای انجام همه کارها در نظر گرفته نشده است. در اینجا نیاز به وجود می آید. در حالی که اتوماسیون بدون CRM قابل استفاده است و برعکس ، آنقدر خوب کار می کند که همه اغلب از جمع اجزای خود برجسته تر هستند.

اتوماسیون بازاریابی چیست؟

تعاریف طولانی و پیچیده بسیاری از نرم افزار اتوماسیون وجود دارد. اما تعریف کوتاه و ساده تر این است که از آن برای اتوماسیون فرایند بازاریابی بر اساس علایق و تعامل مشتریان بالقوه استفاده می شود. این یک تجربه مشتری پیشرفته با راندمان بیشتر و نرخ تبدیل بالاتر را فراهم می کند.

هدف اصلی بازاریابی ایجاد درآمد بیشتر برای سازمان شما است. برای رسیدن به این هدف ، ما باید ترافیک را به سایت خود هدایت کنیم ، این ترافیک را به سمت مسیرها تبدیل کنیم و آن را به سمت مشتریان نهایی ببندیم. در حقیقت ، اتوماسیون بازاریابی در مراحل تبدیل و بسته شدن این فرآیند تأثیر دارد.

نحوه کار:

امروز صدها و هزاران بازاریاب برای ایجاد ترافیک بیشتر و دستیابی به نتایج بهتری در بازاریابی ایمیل تکیه می کنند. آنها به امید اینکه این پیام برای یکدیگر جذاب باشد و مشتری به خرید چیزی بپردازد ، پس از ارسال ایمیل به مشتری و لیست اصلی خود ایمیل ارسال می کند. اما آیا واقعاً به شرکتها کمک می کند؟

من فکر می کنم ارسال دوباره همان پیام برای همه مشتریان و مشتریان بالقوه ممکن است آنها را آزار دهد ، که منجر به “لغو اشتراک” می شود ، شما را بدون فرصتی برای انجام تجارت با آنها در آینده ترک می کند. اینجاست که سیستم اتوماسیون بازاریابی یک سرمایه گذاری خوب خواهد بود. اتوماسیون بازاریابی به شما امکان می دهد تا مشتریان بالقوه را در طی فرآیند خرید پرورش داده و پیام های بسیار هدفمند و سفارشی را ارسال کنید که در واقع نیازهای خاص مشتری را برآورده می کنند.

ویژگی های جالب ابزارهای اتوماسیون بازاریابی:

پیشبرد مراقبت از مشتری و بازاریابی قطره ای از مهمترین ویژگی های یک برنامه اتوماسیون بازاریابی موثر است. تعدادی از برنامه های مختلف در بازار موجود است ، اما همه آنها تمام ویژگی ها را در یک بستر ارائه نمی دهند. قبل از انتخاب فروشنده خود برای اتوماسیون ، باید تأیید کنید که آیا آنها تمام ویژگی های اساسی را ارائه می دهند یا خیر.

ابزارهای اتوماسیون بازاریابی به عنوان یک دروازه هوشمند عمل می کنند. سربها تا زمانی که به سربهای واجد شرایط تبدیل نشوند ، پرورش داده و درگیر می شوند ، سپس در مسیر تبدیل انگیزه بیشتری پیدا می کنند. این مانع از غلبه کارکنان فروش بر مشتریان بالقوه است که هرگز به مشتری واقعی تبدیل نمی شوند. با دور نگه داشتن افراد غیر مبتدی از مراحل فشرده لوله ، این محصول باعث افزایش بازده سرمایه گذاری برای هر دو بخش فروش و بازاریابی می شود.

هنگامی که مشتریان بالقوه درگیر و پرورش می شوند ، تعامل آنها همیشه سنجیده و ارزیابی می شود. در صورت عدم فعالیت ، پیوند و مراقبت به صورت خودکار صورت می گیرد. اما وقتی سرب به یک فعالیت تبدیل می شود ، برنامه به طور خودکار کالج مربوطه را در بخش فروش اطلاع می دهد. بیشتر تعاملات و اطلاعات به صورت خودکار وارد سیستم CRM می شوند و کلیه جزئیات مربوط به تعامل سرب با بخش فروش را نشان می دهند. داشتن مشتری فعال و تمام جزئیات در مورد آنچه آنها را به مشتری های مهم تبدیل کرده است ، مزیت بزرگی برای هر نماینده فروش است.

بهترین روشها برای دنبال کردن:

از آنجا که بسیاری از SME ها علاقه ای به استفاده از ابزارهای اتوماسیون بازاریابی نشان می دهند ، تعدادی از مشکلات با آنها روبرو هستند. برای جلوگیری از هرگونه مشکلی در سیستم اتوماسیون بازاریابی خود ، باید بهترین شیوه ها را دنبال کنید. موارد زیر با نگاهی به “بهترین عملکرد” ​​در بازار طراحی شده است.

1. ادغام با CRM و فرایند فروش

هماهنگی نزدیک فروش و بازاریابی برای موفقیت در اتوماسیون بازاریابی از اهمیت بسیاری برخوردار است. تیم بازاریابی باید چرخه فروش و نحوه حرکت مشتریان بالقوه را در این دوره درک کنند. برای سنجش اثربخشی کمپین های بازاریابی ، شما باید مشتریان بالقوه را از طریق خط لوله فروش پیگیری کنید. همچنین مهم است بدانید که با به اشتراک گذاشتن داده ها ، سیستم عامل های اتوماسیون بازاریابی و CRM می توانند با یکدیگر ادغام و گفتگو کنند.

2. روند ساخت و ساز

روند بیش از حد تخصیص ایده آل ترین رویکرد بازار در سال 2015 خواهد بود و آنچه را که به دنبال آن هستید در اختیار مردم قرار می دهد و سعی در جلوگیری از اسپم دارد. در مورد افرادی که علاقه خود را به نمایش های شما نشان داده اند ، که با آنها تعامل مثبت داشته اند ، روی لینک های شما کلیک کرده اند ، و افرادی که پوشیده اند ، به شخصی سازی پیام و پیشنهادات شما فکر می کنند.

3. از قرار دادن اتوماتیک خودداری کنید

اتوماسیون بازاریابی یک روش مناسب برای صرفه جویی در وقت و منابع شما با اتوماسیون شغل است ، اما جلوگیری از حالت آزمایش خودکار بسیار مهم است. اتوماسیون می تواند به سرعت وقتی که فرمهای “با ما تماس بگیرید” به درستی هدایت نشود ، مانع فروش شود.

4- همیشه از یک سیستم چند کاره استفاده کنید

سیستم عامل های اتوماسیون بازاریابی زیادی در بازار وجود دارد. برخی از آنها فروش خالص یا بازاریابی ایمیل را ارائه می دهند ، در حالی که برخی دیگر فقط هوش بازاریابی هستند. از سوی دیگر ، ثابت شده است که سیستم عامل های چند کاره در مدیریت فروش ، ایمیل و کمپین های بازاریابی دیجیتال به طور همزمان از یک داشبورد واحد مفید هستند. باعث صرفه جویی در وقت ، افزایش بهره وری و افزایش بازده سرمایه گذاری می شود.

چیز کوچکی

مانند انگشتان دست ، اتوماسیون بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتری برای دستیابی به همان وظایف اساسی به صورت جداگانه و در کنار هم کار می کنند. اتوماسیون بازاریابی مربوط به شروع روابط با مشتری در نوسان است ، در حالی که مدیریت ارتباط با مشتری در مدیریت و بهبود این روابط نگران است. بدون هیچ انگشتی ، دست هنوز کار می کند ، این طور نیست.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا