دنیای وب

راهنمای مبتدی برای مزایا و معایب سئو

بهینه سازی موتور جستجو راهی است که وب سایت شما به صورت آنلاین به بازار عرضه می شود ، بینندگان بیشتری را جذب می کند و آنها را به مصرف کننده تبدیل می کند. به منظور بهینه سازی موتور جستجو ، استفاده از تصاویر ، فیلم ها ، پروفایل ها و محتوا به منظور بالا بردن پیوند در رتبه بندی نتایج صفحه موتورهای جستجو است و این یا از طریق تکنیک های قانونی (کلاه سفید) یا فناوری های غیرقانونی (کلاه سیاه) انجام می شود. مفهوم سئو از اواسط دهه 1990 میلادی آغاز شد ، هنگامی که وبمستران متوجه شدند موتورهای جستجوگر بر اساس معیارهای خاص ، وب سایتها را نمایه سازی می کنند. وقتی دیدند که می توانند در خزنده ها تأثیر بگذارند تا ضمن ارسال URL ، ایندکس را به روشی خاص نمایان کنند ، آنها شروع به اصلاح استراتژیک جنبه های خاصی کردند که خزنده “عنکبوتها” مانند پیوندها ، کلمات و تراکم کلمات برای رسیدن به نتایج مورد انتظار دست یافتند. تا سال 2004 ، گوگل پروتکل های نمایه سازی خود را بهبود بخشیده و رتبه بندی سایت ها را طبق 200 معیار مختلف شروع کرده بود. آنها همچنین اقدامات کنترلی خود را برای جلوگیری از تخلف در بین افراد نیکوکار که می خواهند به سرعت پیشروی کنند ، به روز کرده اند. این امر منجر به پیشرفت های بیشتر در این زمینه شده و آن را به یکی از بزرگترین و موثرترین رویکردهای بازاریابی تا به امروز تبدیل کرده است.

اما SEO مانند همه موارد ، خواص خوب و بدی دارد.

یک مزیت شناخته شده این است که بهینه سازی موتور جستجو نسبت به روش های سنتی بازاریابی مقرون به صرفه تر است. تبلیغات تلویزیونی می تواند در هر جایی از 150 تا 2 میلیون دلار هزینه داشته باشد. هزینه تبلیغات رادیویی حدود 850 تا 900 دلار بازی می کند. در همین حال ، پوسترهای روزنامه درخواست پرداخت مبلغ 300 تا 500 دلار در هر صفحه را دارند. برخی از این سرمایه گذاری ها قابل استفاده مجدد نیستند و معمولاً تنها با یک هزینه برای ماه بعد یا حتی روز بعد ادامه ندارند. تبدیل مصرف کنندگان تضمین نمی شود و در صورت انجام چنین کاری ، شما نمی توانید میزان اثربخشی آنها را به میزان قابل توجهی بسنجید. حداکثر یک ماه بهینه سازی موتور جستجو در صفحه کسب و کار آنلاین شما فقط 50 تا 200 دلار در ماه دریافت می کند ، و تمام محصولاتی که برای شما ساخته می شوند حتی اگر کمپین متوقف شود به طور مداوم کار می کنند. از آنجا که می توانید ببینید که چقدر افراد قبل و بعد از راه اندازی سایت شما واقعاً از سایت شما بازدید می کنند ، می توانید تخمین بزنید که این نوع بازاریابی چقدر خوب پیشنهاد شما را ساخته است.

مزیت دیگر این است که سئو به شما امکان انعطاف پذیری را می دهد. نه تنها با عملکردهایی که مشاهده می کنید ، دسترسی جهانی دارید ، بلکه می توانید نحوه ، زمانی ، کجا ، و توسط چه کسی را نیز پیشنهاد کنید ، تا بتوانید به تمام مصرف کننده هایی که شخصاً هدف آنها هستید ، بپردازید.

یک نقطه ضعف عمده سئو این است که به نگهداری نیاز دارد. اگر کمپین خود را ترک کنید ، نمی توانید موقعیت خود را در رده های بالاتر نگه دارید. الگوریتم های موتور جستجو تغییر می کنند و رقبا همان فعالیت را دنبال می کنند. اگر به وسط بازی برگردید ، در نهایت تمام کار سختی را که در سایت خود سرمایه گذاری کرده اید از دست خواهید داد. علاوه بر این ، ممکن است چند ماه طول بکشد ، قبل از اینکه بتوانید پیوند خود را در صفحه اول SERP ها مشاهده کنید ، و تعداد سالهای قبل از تثبیت شدن را ببینید. برخلاف زمانی که هزینه تبلیغات چاپی را در صفحه 6 می پردازید که انتظار دارید در صفحه 6 ظاهر شود ، هیچ گونه تضمینی برای سئو وجود ندارد.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا