دنیای وب

راه حل های ساده برای رفع اسلب های ناهموار پیاده رو

ما اغلب با تجربه سوار شدن در پیاده روهای بتونی ناهموار برخورد کرده ایم. گاهی اوقات می تواند چیزی فراتر از دست انداز باشد و صدمات جدی ایجاد کند. وقتی روسازی های بتونی ساخته می شوند ، کاملاً تمام شده و صاف به نظر می رسند. اما با گذشت زمان ، نقص و ضعف سر زشت آنها را بیرون زده و شروع به ترک خوردن یا مواج شدن می کند. عمر روسازی بتونی به آب و هوا ، خاک و مراقبت از آن بستگی دارد. نوسان دما بر طول عمر روسازی ها تأثیر می گذارد. گاهی اوقات خاک به دلیل تجمع آب باعث غرق شدن تخته ، هنگامی که به تدریج حرکت می کند مانند شیطان عمل می کند. همچنین مجاور ریشه های درخت علت سرزنش است. خطای انسانی در زمان ساخت را نمی توان منتفی دانست زیرا کارگران اغلب از دستورالعمل های تعیین شده برای خود پیروی نمی کنند.

تعمیر روسازی بتنی اکنون می تواند یک معامله گران قیمت باشد. برخی از سازندگان برای تخریب و بازسازی پیاده رو برای هر فوت مربع 5 تا 15 دلار هزینه می گیرند. هزینه ترمیم روسازی به اندازه تعمیر ، مقدار بتن مورد استفاده و آرماتورهای فلزی بستگی دارد. امروزه ، با ظهور فناوری ، تکنیک جدیدی به نام mudjacking توسعه یافته است که امکان تسریع سریع روسازی را فراهم می کند. مدتی است که شرکت های کوئینز در شهر نیویورک از این فناوری استفاده می کنند. بیایید نگاهی به روند گودبرداری بیندازیم.

چگونه می توان دال روسازی را تعمیر کرد؟

شرایط درست تعمیر را انتخاب کنید

باید آب و هوا و نماد دما را در ذهن داشته باشید. دمای گرم باعث می شود بتن قبل از ریختن آن در سوراخهای پمپ پیاده رو سریعاً سخت شود. اطمینان حاصل کنید که هیچ آب ناخواسته ای در زیر صفحات جمع نشده است.

آماده سازی دال روسازی برای تزریق دوغاب و بتن

یک مته سنگ تراشی بردارید و سه سوراخ روی دال ایجاد کنید. قطر سوراخ ها باید 1 اینچ باشد و باید 3 اینچ از لبه دال فاصله داشته باشد تا از ترک خوردگی جلوگیری کند. فاصله بین سوراخ ها باید حداقل 6-8 اینچ باشد. بعد ، روی تخته سنگ فرش رو سوراخ کنید تا به خاک برخورد کند.

یک مخلوط گچ درست کنید

ترکیب گچ باید به طور مساوی با آب در یک ظرف آلومینیوم مخلوط شود. دستورالعمل های موجود در بسته را به دقت کنترل کرده و محلول را با یک پاروی سنگی با سرعت متوسط ​​هم بزنید.

اسلب بتونی بلند کردن

اکنون شیلنگ پمپ دوغاب را برداشته و در سوراخ مرکزی که از سه قطعه موجود در تخته سنگ فرش ساخته اید قرار دهید. سوراخ را با یک مخلوط گچ پر کنید. شیلنگ را به سوراخ های دیگر منتقل کرده و ریختن مخلوط را ادامه دهید تا تخته ها به سطح مطلوب پانل های دیگر برسند.

سوراخ ها را با بتن پر کنید

با استفاده از ماله بتونی ، بتن را در سوراخ ها قرار دهید و آنها را کاملا پر کنید. مطمئن شوید که پر کننده سفت است. بعد ، قسمت بالای سوراخ ها را صاف کنید تا از لطافت آن اطمینان حاصل کنید.

ناهمواری را بررسی کنید

کار انجام شده اکنون زمان یک مرور کلی است. به دنبال کج شدن یا تسطیح ناهموار باشید. همین روند را برای سایر تخته های پیاده رو نیز تکرار کنید تا تعادل را در کل پیاده رو حفظ کنید.

گنگ زدن یک فرآیند خسته کننده است و برای رسیدن به کمال به تجربه نیاز دارد. نظارت مناسب نیز لازم است. سازندگان حرفه ای در کوئینز کار سنگ زنی را فرا گرفته اند. بنابراین اگر پیاده رو نیاز به تعمیر فوری دارد ، با یک پیمانکار ساخت و ساز تماس بگیرید و آن را تسطیح کنید.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا