دنیای وب

رسانه های اجتماعی برای مشاغل B2B – نیاز به بیش از وب سایت ها

هنگامی که کسب و کارهای B2C از شبکه های اجتماعی برای اهداف مختلف استفاده می کنند، بازاریابان B2B اغلب به این فکر می کنند که آیا داشتن یک وب سایت کسب و کار اساسی به اندازه کافی خوب است یا خیر. آیا رسانه های اجتماعی برای ارتباطات B2C کمتر مناسب هستند؟

داده های تحقیقات Forrester چیز دیگری را نشان می دهد. طبق مطالعه اخیر eMarketer، Forrester Research پیش‌بینی می‌کند که کسب‌وکارهای B2B در سال 2014 54 میلیون دلار برای فروش رسانه‌های اجتماعی خرج خواهند کرد، در حالی که این رقم در سال 2009 تنها 11 میلیون دلار بود. . برای اهداف تجاری به طور مداوم در حال رشد است. به عنوان یک حرفه ای بازاریابی B2B، در اینجا دلایلی وجود دارد که می توانید چیزی بیش از وب سایت کسب و کار خود داشته باشید:

* وب سایت های تجاری B2B که توسط رسانه های اجتماعی پشتیبانی نمی شوند ممکن است به عنوان بروشور ظاهر شوند. این می تواند چشم اندازها را به تاخیر بیاندازد و در نتیجه فروش و فرصت های شرکت را از دست بدهد.

* رسانه های اجتماعی جایی است که ارتباطات شما برقرار است. بنابراین باید یک وب سایت ثابت در شرکت خود داشته باشید که بخواهید در اینترنت رقابتی بمانید.

* تحقیقات اخیر نشان می دهد که اکثر خریداران صنعتی از رسانه های اجتماعی برای تصمیم گیری در مورد خرید استفاده می کنند.

* بازاریابی مبتنی بر مشتری است و به اشتراک گذاری اطلاعات وجود دارد.

* علاوه بر به دست آوردن مشتریان جدید، رسانه های اجتماعی می توانند ترافیک را به وب سایت یک شرکت فعلی هدایت کنند و می توانند مشتریان آینده و مشتریان را به «حامیان برند» تبدیل کنند.

از مزایای زیادی از رسانه های اجتماعی بهره مند شوید. آیا من توییت می کنم، وبلاگ می نویسم یا پست می گذارم؟

آیا من توییت می کنم، وبلاگ می نویسم یا پست می گذارم؟ قبل از ورود به رسانه‌های اجتماعی، برای کسب‌وکارهای B2B مهم است که تعیین کنند چه ابزارهایی مناسب‌ترین و احتمالاً بالاترین بازده را ارائه می‌دهند. در حالی که ابزارهای زیادی وجود دارد که هر کدام مزایا و محدودیت های خاص خود را دارند، اجماع عمومی این است که LinkedIn یک ابزار شبکه عالی و محبوب ترین انتخاب برای مشاغل B2B است. این واقعیت که اکنون 72 درصد از بازاریابان B2B از LinkedIn استفاده می کنند، این ابزار را به پادشاه بلامنازع بازاریابی رسانه های اجتماعی برای اهداف بازاریابی تبدیل می کند. طبق نظرسنجی اخیر مجله B2B:

* لینکدین به عنوان بزرگترین کانال معرفی شد و 26 درصد خرده فروشان آن را تایید کردند.

* نسل رهبران دلیل اصلی استفاده شرکت ها از لینکدین است. مزایای دیگر شامل ایجاد ترافیک اینترنتی، ایجاد روابط تجاری معنادار و برای اهداف استخدام است.

با این حال، کانال های دیگر نیز مزایایی دارند. تحقیقات ما نشان می دهد که چگونه شرکت های B2B می توانند از کانال های شبکه های اجتماعی دیگر (به جز لینکدین) برای کمک به کسب و کار خود استفاده کنند:

* فیس بوک همچنین می تواند مفید باشد:

آیا فیس بوک برای مشاغل B2B خوب است؟ کاملا! با 71 درصد از بازاریابان B2B که فیس بوک را دوست دارند، این دومین پلتفرم رسانه اجتماعی پرکاربرد پس از لینکدین است. با حضور در فیس بوک می توانید:

o ایجاد سرنخ های با کیفیت: بله، مانند لینکدین، فیس بوک می تواند به ایجاد سرنخ های با کیفیت کمک کند که در آینده به فروش تبدیل شوند. صفحه اوراکل فیس بوک هنگامی که مخاطبین تجاری صفحه فیس بوک شرکت شما را مشاهده می کنند، این احتمال وجود دارد که آنها یا به دنبال اطلاعات هستند یا علاقه مند به خرید یک محصول یا خدمات هستند. با ارائه یک آزمایش رایگان یا یک پیشنهاد ویژه در فیس بوک، می توانید «به عنوان مشتری» را به «خریدار» تبدیل کنید.

o ساختن یک مدافع برند: فیس بوک یک پلت فرم عالی برای جامعه کارآفرینی است تا گرد هم آیند و تجربیات مثبت را به اشتراک بگذارند. به عنوان مثال، صفحه طرفداران اوراکل دارای محتوای حرفه ای، اخبار و بحث است. +107640 طرفدار خوشحال که در محصولات و خدمات شرکت مشغول هستند به عنوان بهترین حامیان برند برای اوراکل فعالیت می کنند.

o Publishing Research & Learning: گارتنر علاوه بر تبلیغ فعالیت های خود، مقالات سفید و ابزارهای تحقیقاتی را نیز در صفحه فیس بوک خود منتشر می کند.

* برنده شدن در توییتر:

در حالی که صنعت B2B هنوز در مورد توییتر شک دارد، این کانال شبکه مزایای خاص خود را دارد. در اینجا چند مورد جالب وجود دارد که نشان می دهد چگونه مشاغل B2B در توییتر “برنده” می شوند:

o IBM: حساب توییتر این شرکت @ibmevents یک موفقیت بزرگ است. این حساب به مشتریان و مشتریان اجازه می دهد تا از طریق یک «کانال برگشتی» ارتباط برقرار کنند و به آنها امکان می دهد در رویدادهای راه دور شرکت کنند. این “رویدادها” شامل ارائه های تجاری و وبینارها است.

o Capgemini: Capgemini از توییتر برای برقراری ارتباط با شرکای اتحاد، مشتریان، کارمندان و مهمتر از همه از طریق نظارت بر رقبا استفاده می کند.

چیزی که توییتر را به ابزار شماره 3 رسانه اجتماعی برای بازاریابان B2B تبدیل می کند، سادگی آن است که گزینه های زیادی برای استفاده از آن در اختیار آنها قرار می دهد. علاوه بر مزایای ذکر شده در بالا، داشتن یک حساب توییتر به شرکت‌های B2B کمک می‌کند تا داده‌های تحقیقاتی را به اشتراک بگذارند، ابزارهای روابط عمومی را ارائه دهند، مشارکت کارکنان را تسهیل کنند و به‌عنوان یک پلتفرم اصلی خدمات مشتری عمل کنند.

* وبلاگ ها، فیلم ها و سایر ابزارهای رسانه های اجتماعی:

در حالی که شرکت های B2B به شدت به کانال های محبوبی مانند لینکدین، فیس بوک و توییتر متکی هستند، استفاده از سایر ابزارهای رسانه های اجتماعی مانند وبلاگ ها و ویدیوها نیز در حال افزایش است. گزارش 2011 بررسی کننده رسانه های اجتماعی نشان می دهد که:

o علاوه بر لینکدین، مشاغل B2B بیش از هر زمان دیگری از وبلاگ ها و ویدیوها استفاده می کنند.

o 73 درصد از شرکت های B2B از وبلاگ ها استفاده می کنند، در مقایسه با شرکت های B2C که 63 درصد از وبلاگ ها استفاده می کنند.

به عنوان یک بازاریاب B2B، اگر یک یا چند مورد از موارد زیر هدف اصلی شما باشد، یک وبلاگ ممکن است بهترین ابزار بازاریابی رسانه های اجتماعی برای شما باشد. الف) جنبه انسانی سازمان خود را نشان دهید ب) برندسازی ج) تقاضای مشتری و تولید (محتوای وبلاگ بیشتر = مشتریان بیشتر تولید شده) و د) ایجاد محتوای آموزشی به جای تبلیغ.

زمانی که IBM وبلاگ خود را ایجاد کرد، این شرکت از نبوغ کارمندان خود استفاده کرد تا به مشتریان بفهماند که در پشت صحنه چه می گذرد. IBM با ارائه صدایی برای کارشناسان صنعتی که استخدام کرده بودند، توانست افراد پشت محصول را برجسته کند و جنبه انسانی شرکت را به نمایش بگذارد.

در حالی که ویدیو به عنوان یک ابزار بازاریابی قدرتمند برای مشاغل B2C شناخته می شود، ویدیوهای خلاقانه و آموزنده نیز می تواند بخش مهمی از زرادخانه تجاری یک شرکت B2B باشد. برای یک مخاطب تجاری، فیلم راهی برای لمس و درگیر کردن مخاطب است. گزارش فوربس اینسایت در دسامبر 2010 نشان می دهد که:

o 75 درصد از مدیران ارشد حداقل یک بار در هفته ویدیوهای مربوط به کار را در وب سایت های تجاری تماشا می کنند.

o 52% یک بار در هفته ویدیوهای مربوط به کار را در YouTube تماشا می کنند.

Suitemates-KinaxisTV در حالی که اکثر شرکت‌ها از YouTube برای ارائه محتوای خوب استفاده می‌کنند، بازاریابان کسب‌وکار به تجارت نه تنها باید محتوای خود را در YouTube قرار دهند، بلکه آن را با سایر وب‌سایت‌های تجاری ترکیب کنند. این امر دید لازم را فراهم می کند، آگاهی از برند را افزایش می دهد و حداکثر دسترسی را تضمین می کند. اگر شرکت مدیریت زنجیره تامین کانادا، Kinaxis، بخواهد محتوای جالب و آموزنده را در اطراف شرکت خود پخش کند، این شرکت هفت سری ویدیو منتشر کرده است. علاوه بر این، این شرکت KinaxisTV را راه‌اندازی کرده است، یک کانال بزرگ‌تر که ویدئوهای تحلیلگران، مشتریان و شرکت‌ها را در مورد بهترین شیوه‌ها در مورد مسائل، روندها و راه‌حل‌های مدیریت زنجیره تامین ارائه می‌کند.

ابزارهای رسانه های اجتماعی مانند StumbleUpon و SlideShare ممکن است به اندازه فیس بوک یا لینکدین محبوب نباشند. با این حال، ما به بازاریابان B2B توصیه می کنیم که آنها را به عنوان بخشی از برنامه های بازاریابی خود بگنجانند زیرا ثابت شده است که در افزایش ترافیک وب سایت و ایجاد سرنخ بسیار موثر هستند.

* StumbleUpon StumbleUpon: اگر می خواهید ترافیک B2B را به وب سایت خود بیاورید، StumbleUpon پاسخگو است. هنگامی که متوجه کسب و کار خود در این سایت نشانه گذاری اجتماعی شدید، می توانید با راه اندازی StumbleUpon Champion به وب سایت خود کمی رونق دهید. فقط با 5 سنت به ازای هر بازدید کننده، می توانید مخاطبان خود را به وب سایت شرکت خود بیاورید. در واقع، برخی از مطالعات نشان داده‌اند که StumbleUpon ترافیک بیشتری را نسبت به سایر سایت‌های رسانه اجتماعی خارج از فیس‌بوک به وب‌سایت شما جذب می‌کند.

اشتراک اسلاید

* SlideShare: چه چیزی SlideShare را به یکی از مهم ترین و پرکاربردترین ابزار برای مشاغل و حرفه ای ها تبدیل می کند؟ SlideShare به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که نه تنها ارائه‌های تجاری را با مشتریان و شرکا در اینترنت به اشتراک بگذارند، بلکه به دیگران اجازه می‌دهد تا ارائه‌های تجاری شرکت شما را به‌جای خصوصی در Google برای اطلاعات مرتبط با صنعت، به‌صورت زنده مشاهده کنند. این به نوبه خود کاربران تجاری را جذب می کند و به عنوان یک ابزار مهم در تولید سرنخ عمل می کند. در سال 2009، تیم SlideShare.net دو سرویس تجاری را راه اندازی کرد. i) Adshare، که به کاربران اجازه می دهد با پرداخت نرخ پرداخت به ازای هر کلیک، ارائه های خود را در SlideShare تبلیغ کنند. ii) LeadShare، سرویسی که به شما امکان می دهد ویژگی هایی را به نمایش اسلاید خود اضافه کنید تا مخاطبان بالقوه را جذب کنید.

خلاصه

این واقعیت که بیش از 90 درصد از خریداران B2B در حال حاضر از ابزارهای رسانه های اجتماعی برای جستجو و خرید استفاده می کنند، نشان می دهد که فروش B2B از طریق رسانه های اجتماعی در حال حاضر برای رشد قابل توجهی در آینده آماده است. کارشناسان صنعت پیش بینی می کنند که بودجه رسانه های اجتماعی B2B طی پنج سال آینده افزایش یابد. آمارهایی مانند این بازاریابان کسب و کار را تشویق می کند تا آمیخته بازاریابی خود را گسترش دهند تا رسانه های اجتماعی را در بر گیرند، نه حضور وب سایت ها در قالب وب سایت های شرکتی ثابت.

استفاده از رسانه های اجتماعی برای بازاریابی B2B مزایای دیگری نیز دارد. شرکت‌های B2B که به دنبال استفاده حداکثری از رسانه‌های اجتماعی هستند، در نظارت بر فعالیت رسانه‌های اجتماعی تلاش بیشتری می‌کنند. تحقیقات ما نشان می دهد که نظارت بر رسانه های اجتماعی برای مشاغل B2B فقط گوش دادن نیست. ایده به دست آمده از نظارت بر رسانه های اجتماعی به صنایع B2B اجازه می دهد تا خدمات جدید را شناسایی کنند و به آنها کمک کند تا مشارکت های درآمدزایی را در این فرآیند ایجاد کنند.

با افزایش روزافزون شرکت‌های B2B که از کانال‌های شبکه محبوب مانند لینکدین و به دنبال آن فیس‌بوک و توییتر استفاده می‌کنند، این افسانه که رسانه‌های اجتماعی برای بازاریابی B2B طراحی نشده‌اند به تدریج حذف می‌شود. StumbleUpon و SlideShare ابزارهای محبوبی هستند که می توانند در تلاش های بازاریابی شما کمک زیادی کنند. وقتی شرکت‌ها فرصت‌هایی را که این کانال‌ها ارائه می‌دهند و اینکه چگونه می‌توانند برای کسب‌وکار مفید باشند را درک کنند، انتظار داریم که هم شرکت‌های بزرگ و هم کوچک و متوسط ​​از این پلت‌فرم‌ها برای کسب سود بیشتر استفاده کنند. ممکن است لینکدین و فیس بوک در حال حاضر بزرگ باشند، اما ویدیوهای کوچکتر، وبلاگ ها و سایت های شبکه های اجتماعی مرزهای جدیدی در نظر گرفته می شوند. بر خلاف یک وب سایت ثابت (که اکنون منسوخ شده در نظر گرفته می شود)، مدل زنده رسانه های اجتماعی برای تغییر روابط با مشتری در سال های آینده طراحی شده است.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا