دنیای وب

رهبری الگوی غیرانتفاعی و آموزش عالی – Belinda Wilson، Ph.D.

رئیس جمهور بازنشسته ، بنیاد آموزش نیلی ماه مه

این مقاله بخشی از تحقیقات پیشگویی رهبری است که از بازرگانان مشهور ، سیاستمداران و دانشگاهیانی که در این مطالعه شرکت کرده اند و یا یافته های تحقیق را مورد بررسی قرار داده اند ، از حمایت گسترده و بررسیهای مشتاقانه برخوردار شد. در مجموع شانزده رهبر با موضوع “رانندگی و غلبه بر ناسازگاری” مصاحبه شدند.

دکتر ویلسون بر بسیاری از ناراحتی ها غلبه کرده است. این شامل تمایز معنی داری بین نژاد ، جنس و سن بود. اولین تجربه بلیندا با تمایز زیاد در سالهای دبیرستان در نیوجرسی بود. اگرچه Blenda در انجمن افتخارات ملی حضور داشت ، ویلسون مشاور مربیگری دبیرستان کاملاً از بحث یا کمک Blenda در کالج خودداری کرد. اظهار نظر بلندا “واقعاً ، او به من گفت كه” كلاس را در نوشتن بگير “… سپس او گفت:” تو خوب هستي ، و شايد بتواني دبير شوم. ” “

ویلسون فقط مشاور “متوسط” را نادیده گرفت و برای پذیرش و اطلاعات بورس تحصیلی مستقیماً با بسیاری از کالج ها تماس گرفت. ویلسون در کلیه کالج هایی که درخواست کرده اند پذیرفته شده است ، از جمله دانشگاه های معتبر معتبر مانند “هفت خواهر”. با این حال ، دانشکده های بزرگ فقط با یک سری تمدید ، بورس های یک ساله را ارائه داده اند. بلندا می خواست بورس تحصیلی کامل چهار ساله را برای اطمینان از تکمیل تحصیلات دانشگاهی خود فراهم کند. Cedar Crest College Blenda چهار سال بودجه بورس تحصیلی ، بودجه سفر و شغل را تضمین کرد. بنابراین ، بلیندا به کالج سدر کرست رفت و مدرک خود را گرفت.

او هیچ کاری نگذاشت که مانع از تحصیل وی شود. پس از اینکه بلیندا از کالج سدر کرست فارغ التحصیل شد ، وی مدرک کارشناسی ارشد آموزش را از سالن ستون به دست آورد و سپس دکترای خود را به پایان رساند. در آموزش عالی از کالج بوستون.

بلیندا قبل از اخذ مدرک دکترا و شروع به کار رهبری خود در آموزش عالی ، از جنسیت و سن تبعیض جنسیتی در مردان آفریقایی آمریکایی ، در سازمان خود و جامعه رنج برد. اگرچه ویلسون واجد شرایط واجد شرایط بود و تحصیلات بیشتری نسبت به رقیب مرد خود داشت ، اما بسیاری از مردم در مخالفت با انتصاب وی به عنوان مدیرعامل فرصت های اقتصادی شهرستان میدلسلیکس و برنامه رئیس شروع گریه کردند. و بلیندا ویلسون خاطرنشان كرد: “مردان آمریكایی آفریقایی آمریكایی از اینكه زنان از این مقام كلیدی برخوردار شوند ناراحت بودند … یكی از معیارها این است كه آنها می خواستند فردی دارای مدرک دانشگاهی باشند. من یک نفر را داشتم. “” بلیندا سن ، تبعیض جنسیتی و مردان سیاه و سفید را تجربه کرد.

بلیندا ویلسون با بیان اینکه مرخصی از یک موقعیت تدریس دبیرستان محلی برای تبدیل شدن به مدیر اجرایی بنیاد فرصت های اقتصادی در شهر میدلزکس ، اظهار داشت: “این واقعاً زندگی من را تغییر داد. من اجرای برنامه Head Start را شروع کردم … این همه در دهه شصت بود ، با دفتر” جنگ بر فقر ” فرصت های اقتصادی [Wilson] او دنیا را تغییر خواهد داد. “

در سال 1969 ، پس از دریافت دکترا ، دکتر ویلسون کار خود را در مدیریت آموزش عالی در دانشگاه راتگرز آغاز کرد. سپس ، از سال 1972 تا 1982 ، بلیندا “جوانترین دین دانشیار در دانشکده آموزش فارغ التحصیل دانشگاه هاروارد” بود ، جایی که دوباره با تبعیض سنی روبرو شد.

دکتر بلیندا ویلسون معاون ارشد مدیریت بخش مؤثر در بخش مستقل (1982 تا 1984) بود. بخش مستقل یک اتحاد غیرحزبی از حدود 600 سازمان است که جوامع خیریه را رهبری ، تقویت و بسیج می کند.

وی در حالی که در هیئت فرمانداران به عنوان مدیر اجرایی کمیسیون آموزش عالی کلرادو خدمت می کرد ، طرحی را تدوین کرد (که در سال 1985 به قانون تبدیل شد) که خواستار تنظیم آموزش عالی با کارآیی بیشتری در ایالت بود.

دکتر ویلسون اولین زنی بود که ریاست یک موسسه آموزش عالی چهار ساله در ایالت میشیگان را به عهده داشت و از سال 1988 تا 1992 مدیر دانشگاه پردیس دبیبورن دانشگاه میشیگان شد. ویلسون به دلیل ارتباط وی با جامعه عربی و آمریکایی در داربورن و آفریقا در دیترویت به طور گسترده شناخته شده است. انجمن آمریکایی

در دوره دکتر ویلسون به عنوان رئیس دانشگاه ایالتی کالیفرنیا ، نورثریج ، از سال 1992 تا 1999 ، دکتر ویلسون تعدادی از برنامه های استراتژیک را برای خدمت بهتر به ساکنان دره سن فرناندو درآورد. ویلسون همچنین این دانشگاه را برعهده گرفت که بعد از وقوع زلزله ویرانگر نورتریج در سال 1994 ، دانشگاه ایالتی کالیفرنیا را بازسازی کند.

دکتر بلیندا ویلسون رئیس جمهور پیشین انجمن معتبر آموزش عالی آمریکا بود. ویلسون اولین زنی بود که رئیس بانک مرکزی فدرال رزرو در بوستون و معاون رئیس بانک مرکزی فدرال رزرو در بوستون بود و در آنجا از سال 2003 تا 2006 در هیئت مدیره مشغول به کار بود. دکتر ویلسون در هیئت مدیره چندین سازمان غیردولتی – شرکتهای انتفاعی مانند موزه گتی ، هیئت کالج ، خدمت کرده است. وی اخیراً به عنوان رئیس جمهور موقت دانشگاه آلما متری ، کالج سدر کرست فعالیت کرده است.

دکتر ویلسون به عنوان اولین رئیس جمهور و مدیر عامل بنیاد آموزشی نلی می از سال 1999 تا 2006 خدمت کرده است. بنیاد آموزشی نلی می ، که در سال 1998 تأسیس شد ، بزرگترین سازمان خیریه عمومی در انگلستان است که به بهبود پیشرفت تحصیلی جوامع محروم اختصاص یافته است. در طول دوره هفت ساله خود ، دکتر بلیندا ویلسون مدیر اجرایی بسیار موفقی در بنیاد آموزش و پرورش نلی مای بود.

تحت رهبری دکتر ویلسون ، Nellieee Education (NMEF) بیش از 80 میلیون دلار کمک مالی به مؤسسات مختلف آموزشی و سازمانهای غیر انتفاعی توزیع کرده است تا دسترسی به دانشکده های واجد شرایط را به کالج ارتقا بخشد. NMEF به منظور افزایش دسترسی ، کیفیت و اثربخشی در آموزش پیش دبستانی از طریق مقاطع بعد از متوسطه ، به ویژه برای جمعیت های تحت نظارت ایجاد شده است. بنیاد آموزش و پرورش Nellie Mae دارایی خالص حدود 400 میلیون دلار دارد ، و آن را به یکی از بزرگترین در نیو انگلستان تبدیل می کند و بزرگترین آن که صرفاً روی ارتقاء آموزش عالی اختصاص دارد.

دکتر ویلسون دکترا افتخاری را از بیش از 25 کالج و دانشگاه از جمله کالج سدر کرست ، روتگرز ، دانشگاه ماساچوست ، دانشگاه براندیس و کالج بوستون دریافت کرد. ویلسون در هیئت های کالج بوستون و کالج اتحادیه کلامی ، هیئت مدیره مرکز ملی سیستم های مدیریت آموزش عالی ، هیئت مدیره خدمات منابع آموزشی آموزش عالی ، و شوراهای بوستون “بعد از مدرسه و فراتر از آن” ، کالج بوستون و Dorchester یونایتد خدمت کرده است. ویلسون در حال حاضر در هیئت مدیره راه حل های بهداشت و درمان Medco مشغول به کار است.

دکتر بلیندا ویلسون در برخورد با موضوعات پیچیده مربوط به سیاست آموزش و پرورش ، سابقه ای اثبات شده دارد. دکتر بلیندا ویلسون هنوز وقت خود را برای کارگردانی و آموزش رهبران زن محجبه خارج می کند.

داستان دکتر بلیندا ویلسون درگیر نبرد مادام العمر بر علیه ناسازگاری ها ، به ویژه سن ، نژاد و تبعیض جنسیتی است و نمونه ای عالی از یک رهبر موفق و برجسته است که بر غلبه بر سختی ها غلبه کرده است!

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا