دنیای وب

روند طراحی وب – HTML5 در مقابل Flash ، CSS3 ، WCMS و موارد دیگر

همانطور که اینترنت دنیای طراحی را گسترش می دهد ، برخی از روندها باید مورد توجه قرار گیرند. طراحی وب طی سالهای گذشته دائماً در روندها تغییر می کند. جنبه های خاصی از طراحی مانند HTML5 در مقابل Flash ، CSS ، سیستم های مدیریت محتوا و سیستم عامل های توسعه نرم افزار ، همگی نحوه ایجاد افراد در وب را تغییر می دهند.

HTML5

روندهای مشخصی مانند آرم ، عنوان ، تصاویر بزرگ ، تایپوگرافی ، سادگی و جعبه های معرفی در گذشته معمول بود. برای آینده طراحی وب ، HTML5 ، CSS ، سیستم های مدیریت محتوا و سیستم عامل های توسعه نرم افزار بیشتر خواهد بود. بحث و جدال بزرگ بین HTML5 و Flash احتمالاً برای همیشه ادامه خواهد داشت ، اما HTML5 مزایای بسیار خوبی دارد. HTML5 در دستگاه های تلفن همراه بهتر پشتیبانی می شود و امکان طراحی تعاملی بیشتر در وب را فراهم می کند. HTML5 با اکثر مرورگرهایی مانند Firefox ، Chrome ، Safari و Opera سازگار است. همچنین به توسعه دهندگان انعطاف پذیری بیشتری می بخشد ، به آنها امکان می دهد کارهای بیشتری را در داخل شرکت انجام دهند و همچنین برنامه های قدرتمند و تعاملی را امکان پذیر می کند. HTML5 به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا داده ها را مدیریت کنند ، نقاشی کنند و فیلم و صدا را پخش کنند (این همان چیزی است که توسعه دهندگان با HTML4 با آن روبرو شده اند). HTML5 بوم جدیدی دارد و همچنین تعبیه عناصر ویدیویی را آسان می کند. این برنامه همچنین دارای API های جدید برای موقعیت جغرافیایی ، پایگاه داده سمت مشتری ، حافظه پنهان برنامه آفلاین و عملکرد شبیه موضوع است.

فلاش

Flash هنوز هم مزایای جالب توجهی دارد. Flash بهتر از پخش جریانی مستقیم ویدئو پشتیبانی می کند ، در همه جا بیشتر است و API های 2D و 3D بیشتر از Canvas قابل استفاده هستند (ادعا می شود). جامعه برنامه نویسان از HTML5 بزرگتر و بالغ تر است و ابزارها قدرتمند و به خوبی پشتیبانی می شوند. طراحان همچنین هنگام استفاده از فلاش احساس راحتی بیشتری می کنند. همچنین این فلاش امکان دسترسی به وب کم و ضبط صدا را فراهم می کند.

CSS3

روند جدید در CSS3 شامل تغییر رنگ انتخاب متن ، تغییر تدریجی پیوندها ، کلیکهای 1 پیکسلی ، پاراگرافهای ساده تر معرفی و سایه های جعبه با RGBA در حالت شناور است. با CSS3 ، طراحان می توانند رنگ متن خاص را متناسب با طرح رنگ بقیه سایت تغییر دهند. همچنین با CSS3 ، طراحان می توانند میزان تیرگی لینک پیمایش را تغییر دهند. 1 پیکسل کلیک باعث می شود پیوندهای کلیک شده 1 پیکسل به پایین حرکت کرده و پس از آزاد کردن ماوس به محل اصلی خود بازگردند. پاراگرافهای مقدماتی نیز ساده تر هستند و CSS3 به طراحان اجازه می دهد سایه مربع را با استفاده از RGBA در حالت شناور ایجاد کنند.

WCMS

سیستم مدیریت محتوای وب یا WCMS به کاربران با دانش کم یا زیاد از زبان برنامه نویسی وب امکان می دهد تا به راحتی محتوای وب سایت را ایجاد و مدیریت کنند. WCMS می تواند از الگوها و WCMS از پایگاه داده برای ذخیره آثار ، محتوا و فراداده استفاده کند. بیشتر WCMS ها از حافظه پنهان سمت سرور استفاده می کنند و بیشتر آنها حاوی الگوهای خودکار ، توسعه مقیاس پذیر ، محتوای قابل ویرایش آسان ، مجموعه ویژگی های مقیاس پذیر ، ارتقا standards استانداردهای وب ، مدیریت گردش کار ، همکاری ، تفویض اختیار ، مدیریت اسناد ، مجازی سازی محتوا ، به اشتراک گذاری محتوا ، قابلیت های چند زبانه و نسخه سازی هستند.

سیستم عامل های توسعه نرم افزار

برنامه های نرم افزاری مورد استفاده برای ایجاد صفحات وب نیز به عنوان ویرایشگر HTML شناخته می شوند. این برنامه ها ، مانند Adobe Dreamweaver ، به کاربران امکان می دهد تا در مرورگرهای وب نصب شده ، وب سایت هایی را ایجاد و پیش نمایش کنند ، ویژگی ها را انتقال دهند ، ویژگی ها را همگام سازی کنند ، خطوط متن را پیدا و جایگزین کنند ، خطوط کد را پیدا و جایگزین کنند و از الگوها استفاده کنند. این سیستم عامل های توسعه نرم افزار همچنین می توانند از برنامه های افزودنی شخص ثالث برای افزایش قابلیت استفاده کنند. اکثر آنها با HTML نیز قابل استفاده هستند و معمولاً با سیستم عاملهای Mac یا Windows سازگار هستند. سیستم عامل های توسعه نرم افزار اغلب از CSS ، JavaScript و سایر زبان ها و چارچوب های اسکریپت نویسی پشتیبانی می کنند.

بررسی های پرداخت و چرخه های طراحی را مقایسه کنید.

از آنجا که اینترنت به سرعت و به طور مداوم در حال توسعه در دنیای طراحی وب است ، روند طراحی وب به طور مداوم در حال تبدیل شدن به برنامه های جدید ، زبان ها و سیستم عامل های ویرایش است. با همراهی با این روندهای طراحی وب ، طراحان و توسعه دهندگان می توانند وب سایت های جذاب و تعاملی را طراحی کنند که محبوبیت و قابلیت استفاده آنها را افزایش دهد.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا