دنیای وب

سئو – بهینه سازی موتور جستجو چیست و چگونه می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد

بهینه سازی موتور جستجو چیست؟

بهینه سازی موتور جستجو ، که به آن SEO نیز گفته می شود ، فرآیند افزایش حجم و کیفیت ترافیک وب سایت از موتورهای جستجو از طریق نتایج جستجوی ارگانیک یا نتایج جستجو است. هرچه وب سایت شرکت شما در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) بالاتر باشد ، جستجوگران بیشتری از سایت شما بازدید می کنند.

به عنوان یک استراتژی بازاریابی برای افزایش ارتباط سایت ، مشاوران سئو به نحوه کار الگوریتم های جستجو و آنچه افراد جستجو می کنند ، می پردازند. فرآیند جستجوگرها ممکن است شامل کدگذاری و ساختار سایت ، محتوا و اسکریپت نویسی ، ارائه سایت و همچنین رفع سایر مواردی باشد که از ایندکس شدن وب سایت شرکت شما از موتورهای جستجو جلوگیری می کند. اگر وب سایت شرکت شما توسط موتورهای جستجو نمایه نشده باشد ، کاملاً هیچ شانس کسب رتبه بندی با کیفیت بالا در موتورهای جستجو وجود ندارد. بنابراین ، بسیار مهم است که شرکتها سئو را در نظر بگیرند و اطمینان حاصل کنند که وب سایت آنها به درستی توسط موتورهای جستجو نمایه شده است.

اصطلاح “SEO” همچنین می تواند به “بهینه ساز موتور جستجو” اشاره داشته باشد. این اصطلاح صنعت به آژانس ها و مشاورانی گفته می شود که فرایند بهینه سازی موتور جستجو را از طرف مشتریان خود و توسط کارمندانی که خدمات SEO را در داخل شرکت انجام می دهند ، اجرا می کنند. هر آژانس و مشاور روش SEO خود را دارد. بنابراین ممکن است آنها از روش های مختلفی برای دستیابی به رتبه بندی ارگانیک بالا در وب سایت ها استفاده کنند. در بیشتر موارد ، برای داشتن SEO موثر ، ممکن است تغییراتی در کد منبع HTML سایت مورد نیاز باشد ، و روشهای SEO در توسعه و طراحی سایت لحاظ می شود. به همین دلیل است که تقریباً همه آژانس ها و مشاوران معتبر SEO قبل از شروع هرگونه فرآیند جستجوگرها ، ابتدا در مورد طراحی و طراحی وب سایت تحقیق می کنند. با این کار اطمینان حاصل می شود که SEO به طور م effectivelyثر اجرا می شود.

سئو به عنوان یک استراتژی بازاریابی شرکتی

بنابراین چگونه شرکت ها باید از SEO به عنوان یک استراتژی بازاریابی استفاده کنند؟ هدف اصلی استفاده از SEO در وب سایت شرکت ، هدایت ترافیک هدفمند به سمت آن است. مطالعات ردیابی چشم نشان داده است که محققان یک نتیجه جستجو را از بالا به پایین و چپ به راست برای نتایج مرتبط اسکن می کنند. بنابراین ، اگر سایت شما در بالای رتبه بندی لیست های ارگانیک قرار دارد (لیست های عضویت به نتایج وب ذکر شده در سمت چپ SERP اشاره دارد) ، تعداد جستجوگرانی که از سایت شما بازدید می کنند افزایش می یابد.

یک کمپین موفق بازاریابی اینترنتی ممکن است به طور معمول شامل سئو باشد ، اما همچنین شامل استفاده از تبلیغات پولی در موتورهای جستجو ، ساخت وب سایت های با کیفیت بالا برای ترغیب و ترغیب بازدیدکنندگان وب سایت برای اقدام یا از طریق سوالات یا فروش آنلاین و تنظیم برنامه های تحلیلی است که به صاحبان سایت اجازه اندازه گیری می دهد. موفقیت های آنها و بهبود نرخ تبدیل وب سایت.

مزایای سئو برای مشاغل

مشاغل می توانند از طرق مختلف از SEO بهره مند شوند ، خواه این کار به منظور افزایش آگاهی از برند ، فروش یا افزایش درآمد حاصل از فروش باشد. در اینجا لیستی از مزایایی که شرکت ها می توانند از سئو کسب کنند وجود دارد:

o ترافیک هدفمندتری دریافت کنید. سئو می تواند تعداد بازدیدکنندگان سایت شما را که به طور فعال در جستجوی محصول یا خدمات شما هستند ، افزایش دهد.

آگاهی از برند را افزایش دهید. سئو می تواند به برند شما از اعتبار بین المللی بالایی برخوردار باشد. همچنین می توانید با بهینه سازی عبارات کلیدی مربوط به محصول / خدمات برای رتبه بندی بالاتر در موتورهای جستجو ، از SEO برای ایجاد آگاهی از نام تجاری برای هر سرویس یا محصول جدید استفاده کنید.

o بازاریابی نام تجاری خود بصورت 24/7. با سئو ، وب سایت شما در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته – بدون توقف در معرض دید قرار خواهد گرفت.

فروش افزایش می یابد. از آنجا که SEO برای شما ترافیک هدفمندی به ارمغان می آورد ، این می تواند به معنای افزایش فروش محصول یا خدمات شما باشد.

o موقعیت یابی طولانی مدت. هنگامی که سایتی به درستی بهینه و طراحی شده ایجاد کردید ، در حالی که تبلیغات هزینه هر کلیک (PPC) در حال انجام است ، باید در لیست های عضویت ، رتبه بندی وجود داشته باشد.

o ارزش بیشتر برای دلار. هنگامی که وب سایت شرکت شما برای بسیاری از عبارات کلیدی به رتبه بالایی در عضویت دست یافت ، دیگر نیازی به پرداخت هزینه برای هر بار مراجعه ندارید. در حالی که برای تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک ، برای اینکه از بینایی بالایی در موتورهای جستجو برخوردار شوید ، باید هزینه هر کلیک یا بازدید از سایت خود را پرداخت کنید.

با این حال ، برای اطمینان از موفقیت در اجرای SEO ، باید اطمینان حاصل کنید که آژانس جستجوگرهای سفارشی شما هنگام بهینه سازی سایت شما از دستورالعمل های موتور جستجوگر خود پیروی می کند.

سئو کلاه سفید در مقابل سئو کلاه سیاه

وقتی نوبت به سئو می رسد ، دو ایده وجود دارد – سئو کلاه سفید در مقابل سئو کلاه سیاه. SEO کلاه سفید تکنیک هایی است که موتورهای جستجو به عنوان یک روش خوب توصیه می کنند و SEO کلاه سیاه آن دسته از تکنیک هایی است که موتورهای جستجو آنها را تایید نمی کنند. برای مشاوران سئو که بهینه سازی موتور جستجوی کلاه سفید را انجام می دهند ، آنها تمایل دارند نتایج طولانی مدت داشته باشند. SEO کلاه سیاه ممکن است در ابتدا یک وب سایت را به خوبی رتبه بندی کند ، اما در نهایت موتورهایی که بفهمند چه کاری انجام می دهند سایت به طور موقت یا دائمی مسدود می شود.

بنابراین برای شما بسیار مهم است که بهترین روش های جستجوگرها را بدانید و اطمینان حاصل کنید که آژانس سئو که با حساب شما سروکار دارد از تکنیک هایی استفاده می کند که مطابق با دستورالعمل های جستجوگرها هستند و هیچگونه تقلبی در آنها ایجاد نمی شود.

فناوری کلاه سفید به طور کلی به عنوان ایجاد محتوا برای کاربران و نه موتورهای جستجو خلاصه می شود. محتوای تولید شده باید به راحتی در دسترس عنکبوت های موتور جستجو باشد ، نه این که قصد داشته باشند الگوریتم های هدف مورد نظر خود را فریب دهند. بنابراین ، قانون کلی این است که با ایجاد محتوای مربوط به مخاطبان هدف خود ، در امان باشید. موتورهای جستجو از اهمیت بالایی برخوردارند – اگر محتوای سایت همان چیزی باشد که جستجوگران به دنبال آن هستند ، قطعاً آنها می خواهند سایتی را در لیست ارگانیک خود رتبه بندی کنند.

فناوری کلاه سیاه معمولاً شامل تکنیک هایی است که سعی در بهبود رتبه بندی دارد که توسط موتورهای جستجو رد یا فریبنده است. یک روش محبوب کلاه سیاه استفاده از متن پنهان است ، یا به عنوان متن رنگی مشابه پس زمینه یک وب سایت ، یا خارج از صفحه. یکی دیگر از تکنیک های معروف که به عنوان ناشناس شناخته می شود ، بارگذاری یک صفحه متفاوت بسته به دسترسی انسان به صفحه یا عنکبوت موتور جستجو است.

موتورهای جستجو یا با کاهش رتبه ارگانیک یا حتی حذف کامل آنها از پایگاه داده ، سایتهایی را که از فناوری های کلاه سیاه استفاده می کنند جریمه می کنند. این یک اشتباه بسیار پرهزینه از نظر تجاری است زیرا شما دلیل زیادی را برای داشتن ترافیک ارگانیک رایگان از رقبا در موتورهای جستجو به دلیل رتبه بالای آنها برای اصطلاحات اصلی از دست خواهید داد. یک نمونه بدنام در فوریه 2006 بود ، زمانی که گوگل BMW آلمان را به دلیل استفاده از روش های کلاه سیاه از پایگاه داده خود حذف کرد. با این حال ، این شرکت به سرعت عذرخواهی و صفحات متخلف را تمیز کرد و در نهایت آنها را به پایگاه داده گوگل بازگرداند.

بنابراین ، اطمینان از اینکه آژانس جستجوگرها از روشهای کلاه سیاه دور می شود ، بسیار مهم است. شما نمی خواهید در لیست سیاه موتورهای جستجو قرار بگیرید ، که به معنای از دست دادن فروش و سود است.

تحقیقات کلمات کلیدی – کلید موفقیت در اجرای SEO

موتورهای جستجوی اصلی مانند Google ، Yahoo ، MSN Live و AOL هر روز جستجوی زیادی پیدا می کنند. قبل از اجرای سئو در وب سایت خود ، باید عبارات یا کلمات کلیدی کلیدی را که مخاطبان هدف شما برای تحقیق در مورد محصول یا خدماتی که ارائه می دهید استفاده می کنند ، بدانید.

چه بخواهیم و چه نخواهیم ، احتمال خوبی وجود دارد که قبلاً افراد زیادی نام شرکت شما را نشنیده باشند. این افراد ممکن است مشتری شما باشند ، فقط اگر بتوانند شما را در موتورهای جستجو پیدا کنند و از شما خرید کنند. کاملاً پذیرفته شده است که آگاهی سازی اولین قدم برای کسب مشتری جدید است. به عنوان مثال ، وقتی کسی یک تبلیغ تلویزیونی برای آن ماشین جدید می بیند ، شما امیدوار هستید که او در حال حاضر برای خرید ماشین در بازار باشد. با این حال ، افراد نسبتاً کمی در هر زمان در این شرایط وجود دارند. اکثر افرادی که تبلیغات تلویزیونی را تماشا کرده اند در حال حاضر علاقه ای به خرید ماشین ندارند. اما روزی این کار را خواهند کرد. بنابراین تبلیغ کنندگان می دانند که پیام ها – مدل اتومبیل و نام شرکت در تبلیغات خود در ذهن بینندگانی باقی می ماند که ممکن است بعداً وقتی آماده خرید ماشین هستند پیام را به خاطر بسپارند. برای سئو نیز همینطور است.

محققان ممکن است ندانند که شرکت شما محصول یا خدمات خاصی را ارائه می دهد مگر اینکه سایت شما را در صفحه نتایج موتور جستجو (SERP) ذکر کند. تا زمانی که آنها لیست های شما را نبینند ، به شما فکر نخواهند کرد. بیشتر اوقات ، محققانی که برای اولین بار به دنبال یک محصول یا خدمات هستند ممکن است از هیچ شرکت یا نام تجاری خاصی اطلاع نداشته باشند زیرا آنها فقط اطلاعات را جمع آوری می کنند. با این حال ، طبق تحقیقات مشاوره بازاریابی جستجوگر iProspect ، بیش از 55 درصد محققان انتظار دارند مارک های اصلی را در بالای نتایج جستجو ذکر کنند. همین مطالعه همچنین نشان می دهد که بیش از 66 درصد محققان معتقدند سایت های بالای نتایج جستجو بهترین شرکت ها در زمینه خود هستند. آیا می توانید تصور کنید که این چگونه بر آگاهی از برند شرکت شما تأثیر می گذارد؟ اگر وب سایت شرکت شما در بالای نتایج جستجو ذکر نشده باشد ، آنها شرکت شما را به عنوان “یک مارک بزرگ” در ذهن خود نمی بینند. بنابراین ، برای شما بسیار مهم است که کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی را که چشم اندازهای هدف شما برای یافتن محصول یا خدماتی که ارائه می دهید استفاده کند ، بهینه کنید.

بنابراین چه نوع کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی را باید انتخاب کنید؟ مشاغل باید کلمات کلیدی مرتبط با محتوای وب سایت آنها را هدف قرار دهند. اصولاً کلمات کلیدی را می توان در 3 نوع طبقه بندی کرد که عبارتند از: “کلمات کلیدی بیش از حد” ، “کلمات کلیدی مناسب” و “کلمات کلیدی بسیار سرد”. مشهورترین کلمات کلیدی عبارت های جستجوی تک کلمه ای مانند “Aircon” و “Translation” هستند که به نظر نمی رسد برای تولید تبدیل به اندازه کافی هدف قرار گرفته باشند. این کلمات کلیدی معمولاً حجم بالایی از جستجو را به دست می آورند (که البته بهبود آن وسوسه انگیز است) اما ممکن است تبدیل آن به اندازه هدف قرار دادن کلمات کلیدی که در گروه “فقط درست” قرار دارند ، ایده آل نباشد. (به عنوان مثال: خدمات Aircon ، آژانس ترجمه سنگاپور) با بهینه سازی کلمات کلیدی “درست” ، شرکت ها می توانند ترافیک بیشتری را به وب سایت های خود برسانند و احتمال تبدیل را افزایش دهند.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب شروع واقعی هر تلاش در زمینه جستجوگرها است. بعد از اینکه مجموعه صحیح کلمات کلیدی را برای هدف گذاری تعیین کردید ، می توانید یک تجارت SEO راه اندازی کنید.

چرا شما باید SEO را به خارج از کشور برون سپاری کنید؟

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) فرایندی بسیار زمانبر است که در آن باید تنظیم دقیق و نظارت مداوم انجام شود. بنابراین توصیه می شود برای طراحی برنامه بهبود شرکت خود ، آژانس سئو استخدام کنید.

یک آژانس حرفه ای جستجوگرها به سایت شما نگاه می کند و توصیه هایی برای افزایش رتبه موتور جستجو و بازدید وب سایت شما ارائه می دهد. هنگامی که آنها شروع به بهبود وب سایت شما می کنند ، توصیه ها و گزارش های نظارت را برای شما فراهم می کنند تا پیشرفت آن را مشاهده کنید.

نکته آخر اینکه برای نتایج بهینه سازی موفقیت آمیز ، بسیار مهم است که آژانس جستجوگرها در صورت داشتن بخش IT خود ، از نزدیک با طراح وب سایت خود همکاری کنند. دلیل این امر این است که وب سایت شرکت شما برای دستیابی به رتبه های ارگانیک بالا و همچنین تبدیل باید از نظر بصری جذاب و دوستانه باشد.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا