دنیای وب

ساده و انعطاف پذیر – RWD چیست!

با ظهور تلفن های هوشمند و تبلت ها ، دستگاه ها بیشتر و بیشتر برای دسترسی به اینترنت استفاده می شوند ، چالش هایی برای طراحی اینترنت وجود دارد. برای ارائه بهترین تجربه مشاهده ، وب سایت باید مطابق برنامه کار کند ، که متأسفانه همیشه هنگام دسترسی به آن در دستگاهی غیر از دستگاه برنامه ریزی شده ، چه دسک تاپ و چه موبایل ، اتفاق نمی افتد. اگرچه در حال حاضر دو راه متفاوت برای مقابله با چنین مشکلی وجود دارد ، اما درک اینکه طراحی پاسخگو چیست و چرا یک محصول برتر طراحی سازگار است ، مهم است.

مشکل

وقتی رایج ترین رایانه های مورد استفاده برای اتصال به اینترنت روی دسک تاپ با نمایشگر تمام صفحه – یا شاید با صفحه نمایش لپ تاپ با اندازه کامل – بودند ، مشکلات مربوط به نمایشگر بسیار کم بود. وب سایت ها برای وضوح دسک تاپ استاندارد امروزی ساخته شده اند زیرا اکثر کاربران از فناوری یکسانی برخوردار هستند و می توانند تمام کارهای لازم را از این طریق انجام دهند.

از آنجا که کاربران اینترنت امروزی برای گشت و گذار در اینترنت به تلفن های هوشمند ، تبلت ها و لپ تاپ های کوچک دسترسی دارند ، کل نگرانی در مورد نمایش اندازه صفحه نمایش زیر و رو شده است. و ناگهان به نظر می رسید که وب سایت هایی که سالهاست وجود ندارد ، نمی توانند به راحتی در چنین دستگاه هایی مشاهده شوند یا به روشی دلخواه کار نمی کنند – زیرا با وضوح یا اندازه های مختلف صفحه نمایش کدگذاری نشده اند.

راه حل

وقتی مشخص شد که با توجه به افزایش تعداد کاربران دستگاه های تلفن همراه ، این مشکل باید حل شود ، دو راه حل توسعه یافت: طراحی تطبیقی ​​و پاسخگو. تطبیقی ​​شامل ایجاد وب سایتهای تکراری است که متناسب با اندازه های مختلف و محبوب بینندگان تلفن همراه طراحی شده است. وقتی اندازه نمایشگر مشخصی تشخیص داده می شود ، نسخه صحیح یا بهتر آن نوع فقط برای آن دستگاه خاص برای بارگیری ارسال شده است. این پاسخ شامل یکی از پیچیده ترین مجموعه کدها است که تنها یک وب سایت ایجاد می کند که به طور یکپارچه تغییر می کند تا با دستگاه مورد دسترسی سازگار شود تا بهترین تجربه کاربر را فراهم کند.

اگر به طور کلی صحبت کنیم ، هر دو روش موافقان و مخالفان خود هستند. طراحی انطباقی برای تشخیص صحیح دستگاههای مختلف تضمین نشده است و ممکن است نسخه اشتباهی را برای بارگیری ارائه دهد. به نظر می رسد طراحی پاسخگو فاقد برخی از هیجانات موجود در وب سایت های بزرگ و اندازه کامل است. با توجه به این واقعیت که دلیل اصلی داشتن یک وب سایت این است که در دسکتاپ ، تلفن هوشمند یا رایانه لوحی شما قابل مشاهده است ، در نهایت طراحی پاسخگو برنده زیادی خواهد شد.

طراحی وب پاسخگو – توضیح داده شده

تفاوت اصلی با پاسخی که آن را بیشتر از طراحی سازگار ترجیح می دهد این است که وب سایت انبوه حاصل دارای کد تمیزتر و کارآمدتر است. صرف نظر از نحوه دسترسی به آن ، فقط به یک مجموعه کد نیاز است. این طرح به جای آنکه یک بعد ثابت باشد که برای هر دستگاه با اندازه های مختلف به نسخه های مختلف از همان مکان نیاز دارد ، به فضایی که پیدا می کند سرازیر می شود.

اگرچه درست است که طراحی وب سایت پاسخگو نیاز به کمی کاهش تصویر و اندازه فیلم دارد – و ترجیحاً فلاش ندارد – این همیشه صدق نمی کند. نگرانی اصلی سرعت بارگیری وب سایت ها است. RWD با یک مجموعه آیکون با سرعت مناسب بارگذاری شده است. با AWD ، چندین نسخه از کد در همان کد اصلی گنجانده شده است که همه باید برای شناسایی دستگاه به منظور بارگیری صحیح صفحه ، در وب سایت بارگذاری شوند.

طراحی ریسپانسیو به طرز چشمگیری بهبود یافته و به نیروی اصلی در طراحی تبدیل شده است ، این بدان معنی است که همه وب سایت ها باید به RWD تبدیل شوند. در آینده نزدیک ، وب سایت های ساکن سنتی به سادگی قادر به ارائه تجربه کاربری نرم تری نخواهند بود. پایبندی به RWD امنیت مشخصی را ایجاد می کند تا وب سایت ها به درستی در همه دستگاه ها و سیستم عامل های تلفن همراه دیده شوند – و این همه در مورد RWD است!

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا