صنعت و تجارت

ستاد خبری انتخابات ایرنا تشکیل شد


در همین راستا ، مدیرعامل ایرنا ، محمدرضا نوروزپور ، محمدرضا نادری گیسور را به عنوان سرپرست دفتر مطبوعاتی سازمان منصوب کرد. نادری در حال حاضر معاون خبری ایرنا است.

نوروزپور ، مدیرعامل ایرنا ، در این بیانیه تأکید کرد: خبرگزاری سازمان جمهوری اسلامی باید از تمام ظرفیت ها و قابلیت های موجود ، همکاری خبرگزاری ها و سایر قسمت های سازمان در موارد و وظایف استفاده کند. در پیشتاز حضور خبر در صحنه انتخابات سال 1400 تعریف شده است. و برای کمک به پویایی فضا و مشارکت بیشترین تعداد ممکن در تعیین سرنوشت خود.

برنامه ریزی و هدف گذاری مطابق با سیاست ها و دستورالعمل های ابلاغ شده از سوی نهادهای مسئول انتخابات ، تعامل و هماهنگی موثر و کافی با نهادهای مرتبط با موضوع انتخابات ، سیاست های اطلاعاتی مستمر و هوشمندانه برای انتشار اخبار و اطلاعات درست و به موقع در مورد انتخابات ، تولیدات و از جمله وظایف ایرنا در این رویداد مهم انتخاباتی ، اخبار گسترده در قالب های مختلف برای توضیح مواضع نهادهای با نفوذ ، احزاب ، گروه ها و سازمان ها در زمینه انتخابات ، تهیه گزارش های میدانی است. و نظرات مردم در مورد انتخابات ریاست جمهوری و شهرداری را منعکس می کند.

ارائه كافي اخبار و گزارش هاي انتخابات در سايت ايرنا و ساير رسانه هاي خبري ، تهيه نيروي كار فعال و حرفه اي در خط مقدم فعاليت هاي اخبار انتخابات ، برقراري هماهنگي و برقراري ارتباط مداوم با ادارات خبري كلي همپوشانی و هم افزایی در تولیدات خبری. هماهنگی و تعامل با سایر معاونان سازمان به منظور تأمین منابع پشتیبانی ، اجرایی و فنی ستادها از دیگر وظایف ستاد اخبار انتخابات در خبرگزاری رسمی کشور است.

کنترل و نظارت بر عملکرد بخشهای مختلف اخبار (از جمله گروههای خبری داخلی و خارجی ایرنا ، دفاتر و مراکز) در حین کار ، نظارت بر انتشار مطالب مربوط به انتخابات در سایتهای مختلف ایرنا ، از جمله داخلی و خارجی ، و شبکه های اجتماعی (تلگرام ، توییتر ، اینستاگرام و …) و ارائه برنامه زمان بندی اخبار ، فراخوان جلسات ستاد و تعیین دبیر ستاد خبری نیز از وظایف رئیس ستاد انتخابات ایرنا است.

ایرنا اخیراً صفحه ویژه ای با عنوان “انتخابات 1400” را در سرویس سیاسی خود راه اندازی کرده است که در آن نظرات فعالان سیاسی و اندیشمندان ، اندیشمندان و مقامات در زمینه انتخابات ریاست جمهوری را منتشر می کند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قرار است در 19 ژوئن 1400 ، همزمان با ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و شهر برگزار شود.

در این انتخابات ، هشتمین رئیس جمهور ایران با رای مردم به جای دکتر حسن روحانی ، رئیس دولت یازدهم و دوازدهم ، در ماه آگوست انتخاب می شود.
بر اساس ماده 114 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، “رئیس جمهور با رای مستقیم مردم برای مدت چهار سال انتخاب می شود و انتخاب مجدد وی برای یک دوره بلامانع است.”


لینک منبع

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا