برترین های کسب و کارپزشکی

سیر سیاه برای زگیل تناسلی

زگیل تناسلی، واژن و مقعدی در مردان و زنان چیست؛ علائم و علت و درمان

زگیل تناسلی زائده‌ گوشتی و نرمی است که در اطراف ناحیه تناسلی یا مقعد ایجاد می‌شود و می‌تواند باعث درد، ناراحتی و خارش شود. در واقع نوعی عفونت مقاربتی است که در اثر انتقال ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) ایجاد می‌شود. گفته می‌شود که تنها ۱۰٪ از افرادی که با HPV تماس دارند، به زگیل تناسلی مبتلا می‌شوند و بسیاری از افراد عفونت HPV دارند اما هیچ علامتی ندارند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC) تخمین می‌زند که از هر ۱۰۰ فرد بزرگسال ۱ نفر ممکن است به زگیل تناسلی و حداقل یک نوع ویروس پاپیلومای انسانی مبتلا شود. بنابراین نمی‌توان میزان شیوع آن را نادیده گرفت!

تجربه نشان داده است که بعضی از سویه‌های HPV متفاوت از سویه‌های دیگر هستند و می‌توانند منجر به دیسپلازی دهانه رحم و بروز سرطان شوند. در واقع برخی از گونه‌های HPV می‌توانند فقط باعث بروز زگیل تناسلی شوند، درحالی‌که برخی دیگر می‌توانند باعث سرطان شوند. واکسن‌ها می‌توانند به محافظت از بدن در برابر گونه‌های خاصی از HPV کمک کنند.

متاسفانه هیچ درمان قطعی برای این عفونت ویروسی وجود ندارد و فقط می‌توان با راهکارهای موجود مانع از گسترش زگیل‌ها شد. پیشنهاد می‌کنیم برای آگاهی بیشتر از علائم زگیل تناسلی در زنان و مردان، راه‌های انتقال زگیل تناسلی، عوارض زگیل تناسلی در مردان و زنان و زگیل تناسلی درمان، ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

خشک شدن زگیل تناسلی | خوردن سیر برای زگیل تناسلی

علائم زگیل تناسلی

در پاسخ به سوالات زگیل تناسلی چیست و چه شکلی دارد؟ فرق زگیل تناسلی با جوش چیست؟ زگیل تناسلی زنان چیست؟ زگیل تناسلی مردان چیست؟ می‌توان گفت که زگیل تناسلی بر بافت‌های مرطوب ناحیه تناسلی تأثیر می‌گذارد و می‌تواند به‌صورت برآمدگی‌های کوچک (با سایز ۵ میلی ‌تر یا کمتر)، گوشتی و قهوه‌ای یا صورتی‌رنگ به نظر برسد یا ظاهری شبیه گل‌کلم داشته باشد.

در بسیاری از موارد، زگیل‌ها خیلی کوچک هستند و قابل مشاهده نیستند. زگیل تناسلی معمولاً توسط سویه‌های HPV ایجاد می‌شود که با سویه‌هایی که باعث ایجاد زگیل روی دست‌ها یا سایر قسمت‌های بدن می‌شوند، متفاوت هستند. واقعا از کجا بفهمم زگیل تناسلی دارم؟

در زنان، زگیل تناسلی می‌تواند روی بخش بیرونی آلت تناسلی، دیواره‌های واژن، ناحیه بین دستگاه تناسلی خارجی و مقعد، کانال مقعد و دهانه رحم بروز کند. در مردان، ممکن است در نوک یا ساقه آلت تناسلی، کیسه بیضه یا مقعد ایجاد شود. زگیل تناسلی مردانه و زنانه معمولا با خارش یا ناراحتی در ناحیه تناسلی همراه است و هنگام مقاربت باعث بروز خونریزی می‌شود.

زگیل تناسلی همچنین می‌تواند در دهان یا گلوی فردی که با یک فرد آلوده تماس جنسی دهانی داشته است ایجاد شود. زگیل تناسلی ممکن است در افرادی با سیستم ایمنی سرکوب‌شده به خوشه‌های بزرگ تکثیر شود.

بهتر است بدانید که عفونت HPV همیشه این علائم را ایجاد نمی‌کند و برخی از افراد بدون ایجاد زگیل ناقل عفونت هستند. به‌همین‌دلیل، گاهی تشخیص سریع اینکه آیا افراد مبتلا به HPV هستند یا خیر غیر ممکن است. اگر زگیل ظاهر شود، ممکن است این روند حاصل ۳ هفته، چند ماه یا حتی سال‌ها پس از ابتلای فرد به ویروس باشد. اغلب زگیل تناسلی خوش‌خیم یا غیرسرطانی است. در ادامه زگیل تناسلی عکس را مشاهده می‌کنید.

فرق زگیل تناسلی ، واژن و مقعدی با زگیل معمولی

تمامی زائده هایی که بر روی بدن بر اثر این عفونت به وجود می آیند در اثر ابتلا به ویروس HPV می باشد و هیچ عامل دیگری برای ایجاد زگیل ها شناخته نشده است.

این ویروس دارای تیپ های مختلفی است و هر تیپ رفتار جداگانه ای را از خود نشان می دهد. برخی از تیپ های این ویروس فقط باعث ایجاد زگیل های معمولی بر روی دست و کف پا و سایر نقاط بدن می شوند و معمولا پس از گذشت 18 الی 24 ماه بدون درمان پزشکی ناپدید شده و از بین بروند. اما زگیل های تناسلی گونه هایی از ویروس HPV هستند که بر روی ناحیه ی تناسلی و مقعد رشد می نمایند و در صورتی که شخص ارتباط جنسی دهانی با فرد آلوده به ویروس داشته باشد امکان رشد این عفونت در دهان، لب ها، زبان و گلو وجود دارد.

همچنین زگیل تناسلی ، واژن و  مقعدی می توانند باعث ایجاد عفونت ها و بیماری های مهلکی مانند انواع سرطان از جمله سرطان دهانه ی رحم و واژن در زنان شوند در صورتی که زگیل های معمولی چنین خطری در بر ندارند.

یکی از بهترین خواص بی نظیر دمنوش دکتر بیز برای لاغری را می توان اثر بخشی در درمان زگیل تناسلی و بیماری HPV دانست.در ابتدا کمی در خصوص این ویروس صحبت میکنیم و راهکارهای درمان سیر سیاه برای زگیل تناسلی را مورد بررسی قرار می دهیم. بیماری hpv یک ویروس است که از طریق رابطه جنسی منتقل میشود و و منجر به بروز زگیل تناسلی میشود. این زگیل ها در بسیاری از موارد خطرناک نیستند. اما چنانچه نسبت به درمان آنها اقدام نکنید با عواملی مانند استرس نسبت به تشدید آن ها اقدام می کنید و این امر سبب می‌شود تا تعداد زگیل ها بیشتر شده و یا اندازه آنها بزرگتر شود .از این رو بسیار مهم است تا بلافاصله نسبت به درمان بیماری زگیل تناسلی اقدام نمایید.

دمنوش شاتره ستین کاملا طبیعی کاهش وزن همراه با برنامه غذایی رایگان – بامجوز رسمی سازمان غذا و دارو می باشد

بیشتر بخوانید: دكتر بيز سير سياه

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا