دنیای وب

سیستم های ترافیکی هوشمند و فیبرهای نوری

سیستم های هوشمند ترافیک (همچنین به سیستم های حمل و نقل هوشمند نیز گفته می شود) شامل کنترل پیشرفته ترافیک از طریق ورود اطلاعات در زمان واقعی و ارتباطات تعاملی با رانندگان برای استفاده بهینه و کارآمدترین سیستم های حمل و نقل است. حمل و نقل در شهرهای بزرگ مانند توکیو ، لندن ، پاریس ، نیویورک و بسیاری دیگر در سراسر جهان اکنون بیش از یک دهه است که یک مشکل است. با وجود بسیاری از اتومبیل ها به عنوان منبع اصلی حمل و نقل ، ترافیک اجتناب ناپذیر است. در مسیرهای باریک تر ، بار زیاد می تواند باعث کندی ترافیک یا در موارد شدید ، ترافیک ثابت شود.

به منظور مقابله با این مشکلات ترافیکی و ارائه بهترین تجربه درایورها ، سیستم های هوشمندی طراحی شده است. این سیستم ها در سراسر جهان بخصوص در بزرگراه های شلوغ و خیابان های شهر پر بار استقرار یافته اند. سیستم های حمل و نقل هوشمند (ITS) مراکز کنترل ترافیک را با ترافیک در زمان واقعی و داده ها و آماری را که ممکن است شامل نظارت تصویری با کیفیت بالا باشد فراهم می کند. آنها همچنین با رانندگان ارتباط برقرار می کنند ، اطلاعات ارزشمندی را در اختیار آنها قرار می دهند و آنها را به سمت جاده هایی با حداقل بار ترافیک هدایت می کنند تا سفر را تسهیل کنند. در زمان های اوج ، چند سیستم نخبه نیز توقف خط اضافی را نشان می دهند تا میزان ترافیک را افزایش دهند و بار را کاهش دهند.

سیستم های هوشمند ترافیکی همچنین می توانند رانندگان را در شرایط دید کم مانند هوای مه آلود راهنمایی کنند. در برخی از سیستم های حمل و نقل هوشمند گسترده ، جاده ها “روشن” می شوند تا مسیر را نشان دهند و از حوادث ناگوار جلوگیری کنند. برای از بین بردن اتلاف وقت در پایانه های عوارض ، سیستم های حمل و نقل هوشمند (ITS) خدمات پرداخت فوری را نیز در بسیاری از پایانه های عوارض ارائه می دهد. در اینجا یک برچسب مخصوص روی ماشین خوانده می شود که ماشین عبوری را مشخص می کند و عوارض به طور خودکار بصورت آنلاین محاسبه می شود. به همین ترتیب ، رانندگانی که ممکن است قوانین راهنمایی و رانندگی را نقض کنند نیز می توانند با استفاده از یک ویژگی ضبط وسیله نقلیه با تمرکز ویژه بر روی راننده و پلاک خودرو در صورت تخلف رانندگی مانند شکستن چراغ قرمز شناسایی شوند.

تمام این عملکردها و ویژگی های سیستم های هوشمند ترافیکی به تبادل مداوم و سنگین داده ها بین مرکز کنترل و جاده ها بستگی دارد. سیم های مسی و سایر فن آوری های قدیمی نتوانسته اند در فواصل زیادی ارتباط موثر و عملی داشته باشند. هرگونه تأخیر ارتباطی می تواند به ویژه در جاده هایی که جریان ترافیک بسیار سریع است بسیار مضر باشد. فیبر نوری به عنوان یک راه حل مناسب ظاهر شد و از کابلهای فیبر نوری تک حالته به طور گسترده ای برای پشتیبانی از ارتباطات زیاد مورد نیاز سیستم های حمل و نقل هوشمند استفاده شد. فیبرهای نوری تک حالت میرایی بسیار کمی را در فواصل بزرگ همراه با پهنای باند ، قابلیت اطمینان ، امنیت و سرعت بی نظیر ارائه می دهند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا