دنیای وب

سیستم های مدیریت محتوا – تاریخچه و آینده

سیستم های مدیریت محتوا (CMS) هر روشی برای سازماندهی اطلاعات الکترونیکی است. با ظهور اینترنت ، این عبارت به عنوان یک پرونده جامع برای توصیف طیف گسترده ای از سیستم ها که به کاربران امکان ایجاد ، ویرایش ، مدیریت و انتشار محتوای وب سایت را داده است ، پذیرفته شده است.

اگرچه در اوایل دهه 1990 مردم می توانستند نوعی از محتوا را بصورت آنلاین با محصولات مایکروسافت و لوتوس به روز کنند ، اولین مثال از یک ابزار مدیریت محتوای خالص از Vignette با StoryServer در حدود سال 1996 ارائه شد. مانند Documentum ، Interwoven و Broadvision.

بین سالهای 2000 و 2005 ، این بخش موج گسترده ای از ادغام و ادغام را پشت سر گذاشت ، که باعث شد تعدادی از کاربران پس از کنار گذاشته شدن و مشکلات هنگام ادغام بسته ها ، پشتیبانی نشوند.

تا سال 2007 ، 3 نوع سیستم مدیریت محتوا وجود داشت:

1) ویرایش برنامه ها

این سیستم ها با ویرایش در یک ماشین محلی یا شبکه سروکار دارند و سپس برای بارگذاری محتوای جدید در سایت به انتشار متکی هستند. این سیستم های آفلاین معمولاً قبل از ویرایش نیاز به نصب نرم افزار دارند.

2) ویرایش آنلاین

این سیستم ها معمولاً به نصب هیچ نرم افزاری احتیاج ندارند ، که به شرط دسترسی کاربر به گذرواژه ، قابلیت تغییر در هر دستگاه را دارد. CMS آنلاین با عملکردهای پیچیده ویرایشگر CMS مانند Vx می تواند به سادگی Wiki باشد.

3) سیستم های ترکیبی

سیستم های ترکیبی به کاربران اجازه می دهند تا از طریق سیستم ویرایش آنلاین مطالب را به صورت آنلاین ویرایش کنند ، اما به آنها اجازه می دهد “قبل از بازگشت محتوا به ویرایشگر آنلاین” ، محتوا “کشیده شود” تا از سیستم دور شود.

2008 و آینده …

سیستم های مدیریت محتوا بسیار پیچیده شده اند و به کاربران امکان مدیریت و دستکاری متن ، تصاویر ، اسناد ، صوت ، فیلم و انیمیشن را می دهند.

تحولات جدید ، مفاهیم موجود در پشت سیستم های مدیریت محتوا (افراد غیرتکنولوژیست یا تیم طراحی که وب سایت های خود را اجرا می کنند) را به سایر زمینه های آمیخته بازاریابی وارد کرده است. تعدادی از سیستم ها قابلیت بازاریابی ایمیل را در سیستم مدیریت محتوای خود دارند ، و امکان پیگیری بین عملکرد ایمیل و وب سایت را فراهم می کنند.

جدیدترین سیستم ها شروع به ورود حالت آفلاین به سیستم مدیریت محتوا می کنند. مواد چاپی ، PDF و سایر ارتباطات آفلاین اکنون از طریق سیستم های CMS به روشی مشابه وب سایت ها و ایمیل ها مدیریت می شوند.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا