دنیای وب

شبکه های بی سیم

شبکه بی سیم یک وسیله ارتباطی است که از رادیو به عنوان حامل یا لایه فیزیکی آن استفاده می کند. شبکه اصلی شامل ایستگاه های متعددی است که در محدوده فرکانس 2.4 گیگاهرتز و 4.9 گیگاهرتز ارتباط برقرار می کنند. شبکه های بی سیم جدیدترین فن آوری هستند و جایگزینی برای این شبکه ها هستند که توسط کابل های مسی یا فیبر نوری به یکدیگر متصل می شوند. این شبکه در مقایسه با شبکه سیمی دارای مزایا و معایب آن است. مهمترین مزیت داشتن شبکه بی سیم ، جابجایی آن و خارج کردن کابل ها است. یک نقطه ضعف احتمالی دخالت در اثر آب و هوا ، سایر وسایل بی سیم یا موانع مانند دیوارها است. هم در برنامه های داخلی و هم در تجارت تقاضای زیادی پیدا می کند.

ارتباط بی سیم دو طرفه بر روی باندهای فرکانس بالا (HF) ، فرکانس بسیار بالا (VHF) و فرکانس بسیار بالا (UHF) کار می کند. باند HF بین 3 تا 30 مگاهرتز ، با VHF در باند 30 مگاهرتز تا 300 مگاهرتز ، در حالی که UHF متعلق به پهنای باند 300 مگاهرتز و 3.0 گیگاهرتز است.

شبکه محلی بی سیم (WLAN) یک اتصال بی سیم است که به شبکه های محلی محدود است. از توابع مشابه سیستم سیمی مانند شبکه محلی (LAN) استفاده می کند. WLAN از فناوری طیف فرکانس رادیویی برای برقراری ارتباط بین دستگاه ها در یک منطقه محدود استفاده می کند. این باعث می شود کاربر از ناحیه گسترده پوششی حرکت کند و همچنان در ارتباط باشد.

ارتباطات سیار به معنای ارتباط از طریق شبکه رادیویی است. بارزترین نمونه برقراری ارتباط بی سیم بین شبکه موبایل و تلفن همراه یا پایانه های تلفن همراه است. ارتباط بین ایستگاه های پایه شبکه اصلی اپراتور موبایل به طرز شگفت آور تعداد زیادی از طریق پیوندهای رادیویی حاصل می شود. علاوه بر این ، شبکه های محلی بی سیم (WLAN) امروزه با داشتن شبکه های رادیویی در مطب ، خانه و دسترسی عمومی ، شاهد رشد عظیمی در بازار هستند. پایه پهنای باند بی سیم ثابت با ترکیب فن آوری های بی سیم با فناوری WLAN تشکیل شده و گامی از مالکیت تا راه حل های استاندارد است. برای درک اینکه فروشنده ها راه حل های گوناگونی را ارائه داده اند ، می توان نمونه دیگری را ارائه داد ، زیرا یک رایانه اینترنتی می تواند توسط رایانه های بیشتری استفاده شود. همه این موارد مشترک است – کامپیوترها به یک شبکه احتیاج دارند.

امروز شاهد ظهور داده های بی سیم و ارتباطات صوتی هستیم. توانایی اصلی نسل بعدی ارتباطات بی سیم ، Voice over Internet Protocol (VoIP) است که بخشی از WLAN است. کیفیت خدمات (QoS) یکی از موارد برنامه ریزی با VoIP بیش از WLAN است. این موضوعات به طور عمده ، کنترل تماس ، ظرفیت شبکه ، تهیه ، معماری و موارد دیگر است. برای بهبود این شبکه ، مسائل باید به صورت WLAN توسط WLAN در نظر گرفته شوند. برآورده کردن الزامات سه بخش عمده بازار به خودی خود یک چالش در پارامترهای استقرار WLAN است. این بخش های بازار عبارتند از:

1. برنامه های مسکونی ، دفاتر کوچک و دفاتر منزل.

2. شبکه های خصوصی در VoIP WLAN.

3 – اتصال از طریق WLAN به شبکه تلفن عمومی VoIP.

در اینجا مزایای WLAN آورده شده است:

are مواردی وجود دارد که اتصال سیم کشی بین پایانه ها گران می شود ، ناخوشایند یا غیرممکن می شود. به عنوان مثال ، قرار دادن کابل ها در یک ساختمان بزرگ ، جایی که ایستگاه ها در آن قرار دارند ، به یک پیشنهاد بسیار گران قیمت تبدیل می شود.

به منظور اتصال دو ساختمان ، جدا از برخی موانع جسمی ، قانونی یا مالی ، می توانید از مسئول ارتباطات خود بخواهید که لینک های لازم را برای شما فراهم کند ، یا می توانید از برنامه WLAN برای اتصال استفاده کنید.

WLAN استفاده می شود به عنوان یک اندازه گیری اتصال موقت استفاده می شود و فقط برای یک دوره مشخص وجود دارد. به عنوان مثال ، این شبکه برای نمایش ها یا کنفرانس های تجاری مناسب است ، جایی که گسترش کابل ها به یک شبکه اترنت غیر ضروری می شود.

در بعضی از ساختمانها که با کدهای ساختمان اداره می شوند ، اتصال کابل غیرقانونی می شود. WLAN در این مورد کاربرد کاملی را پیدا می کند.

فناوری WLAN برای صاحبان خانه که دارای چندین رایانه هستند بسیار جذاب است. یک شبکه بدون ایجاد سوراخ در دیوار و گذاشتن کابل برای اتصال ایجاد می شود.

صاحب لپ تاپ می تواند همیشه با شبکه ارتباط برقرار کند ، خواه در راهرو ، راهروها ، کافه تریا ها ، کلاس های درس یا یک جلسه.

سهلة راهی آسان برای ماندن آنلاین در اماکن عمومی.

و غیره.

اگر در وسط یک مکان عمومی مانند فرودگاه ، کافه ، کتابخانه یا هتل قرار دارید ، احتمالاً از قبل به یک شبکه بی سیم وصل شده اید. تعداد فزاینده ای از شهرها از WiFi یا 802.11 برای ارائه خدمات اینترنتی کم هزینه به مردم استفاده می کنند. زمان آن فرا رسیده است که شبکه های بی سیم تقریباً در هر مکانی و در هر زمان و بدون استفاده از سیم ، به اینترنت دسترسی پیدا کنید. اپراتورهای تلفن همراه با ارائه یک کارت شبکه بی سیم ، که در لپ تاپ شما وارد شده است ، ارائه این سرویس اینترنت بی سیم را آغاز کرده اند. این امر باعث می شود در هر مکانی که می روید و حتی مکانهایی در جهان با یک حساب رومینگ متحرک شوید.

امنیت در یک شبکه بی سیم را می توان به دو بخش تأیید هویت و رمزگذاری تقسیم کرد. در حالی که مکانیسم های تأیید اعتبار می تواند برای تعریف مشتری در شبکه و برعکس استفاده شود ، رمزگذاری تضمین می کند که داده های منتقل شده نمی توانند رهگیری و رمزگشایی شوند.

دو مشکل اصلی با امنیت اساسی در شبکه های بی سیم وجود دارد:

1. دسترسی – به افراد خاص که می توانند از شبکه استفاده کنند ، کمک های بلاعوض دسترسی کافی ارائه دهند ، بدون آنکه کسی در محله بتواند به شبکه شما دسترسی پیدا کند.

2. حریم خصوصی – اطمینان حاصل کنید که شبکه شما برای دیگران قابل مشاهده نیست. اگر از آنها مراقبت نشود ، هرکسی که در مجاورت باشد می تواند همه کارهایی را که در شبکه انجام می دهند ، ببیند.

کل شبکه با رمز عبور سرپرست ایمن شده و لازم است وارد سیستم های شبکه شوید. بدون دسترسی به این رمزهای عبور ایمن ، امکان دسترسی به روترهای شبکه و نقاط دسترسی وجود ندارد. پس از راه اندازی WLAN ، اولین کاری که می خواهید انجام دهید این است که رمزعبور پیش فرض خود را به چیزی از نوع خود تغییر دهید. بدون چنین پسورد ، تنها راه دسترسی به شبکه ، تنظیم مجدد کل دستگاه ها در تنظیمات پیش فرض کارخانه است.

WLAN نام شبکه یا شناسه مجموعه خدمات (SSID) را بطور مداوم و خودکار پخش می کند. SSID نامی است که به WLAN شما داده می شود و همه دستگاه های WLAN از این نام برای ارتباط با یکدیگر استفاده می کنند. این فرآیند با قرار دادن WLAN از طرف دیگر ، تنظیم مشتریهای بی سیم در شبکه بسیار آسان می شود. این باعث می شود شبکه شما برای هر کسی که در پهنای باند شما کار می کند قابل رویت باشد. قطع پخش SSID باعث می شود شبکه شما برای دیگران غیرقابل مشاهده شود.

برای فعال کردن یک شبکه امن ، گزینه مدیریت از راه دور را غیرفعال کنید. اکثر روترهای WLAN را می توان از راه دور از طریق اینترنت مدیریت کرد. این ویژگی فقط در صورتی مورد استفاده قرار می گیرد که شبکه به شما اجازه می دهد یک آدرس IP خاص یا گروهی از آدرس ها را مشخص کنید که به آنها اجازه دسترسی به مدیریت شبکه داده می شود. توصیه می شود گزینه مدیریت از راه دور را خاموش کنید.

این درست نیست که بگوییم شبکه شما کاملاً ایمن است. همیشه امکان دسترسی به “snoopers” به ترافیک شما امکان پذیر است. برخی از شبکه ها با امنیت بیشتر ساخته شده اند و مدیریت می شوند ، اما برای LAN و WLAN ، اغلب از خود می پرسیم – چقدر ایمن هستیم؟

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا