دنیای وب

شرکت فورد موتور – مطالعه موردی

پیش زمینه (حقایق عمومی)

فورد موتورز یکی از سه تولید کننده پیشرو در ایالات متحده است. در میشیگان در سال 1903 توسط هنری فورد مستقر شد و تا سال 1996 به درآمد 150 میلیارد دلار و بیش از 370،000 کارمند رسید [1]. در دهه 1970 ، بازار خودرو برای تولید کنندگان اصلی خودرو – جنرال موتورز ، فورد و کرایسلر – با رقابت تولیدات خارجی مانند تویوتا و هوندا روبرو شد. در سال 1999 ، فورد در تلاش برای رقابت در بازار خارجی و گسترش در مناطق دیگر ، مدل ولوو سوئدی را به دست آورد. علاوه بر این ، فورد یک طرح مهندسی مجدد تجاری کاملاً با نام “فورد 2000” را راه اندازی کرده است که هدف آن بازسازی زیرساخت های شرکت است. این فرایند به معنای کاهش مراکز وسایل نقلیه (VC) به فقط پنج مورد ، شامل عملیات در 200 کشور است. این همچنین به معنای برش دادن افزونگی و خواستار فناوری اطلاعات (IT) به عنوان نیروی محرکه و اتصال مراکز فورد در سراسر جهان است.

در ساخت زیرساخت های فناوری اطلاعات فورد ، این شرکت بر پیاده سازی مجموعه ای که از پروتکل ارتباطی TCP / IP پشتیبانی کند براساس نیاز وزارت دفاع ایالات متحده متمرکز شده است. در آن روزها ، شبکه داخلی فورد بر خلاف اکثر شرکت هایی که در درجه اول از این شبکه برای ارتباطات پست الکترونیکی استفاده می کردند ، هدف انتقال سرویس پرونده ها بود. در طول دهه 1990 ، فورد یک فرایند یکپارچه سازی شبکه جهانی سازمانی (GENI) مقرون به صرفه ایجاد کرد تا تمام سایت ها و کابل های چشم پوشی خود را به نفع پوشش کامل پیوند دهد. در همین زمان ، فورد شروع به ساخت مزرعه وب خود کرد ، که در واقع مجموعه سخت افزاری و نرم افزاری است که توسط یک تیم مدیریت می شود تا وب سایت عمومی فورد را مدیریت کند. وی با انتشار اسناد برای منابع فنی شروع به کار کرد و از یک گالری زنده اتوماتیک به تصاویر پیشرفته تر منتقل شد. در نتیجه ، در کمتر از دو سال پس از راه اندازی رسمی سایت ، 1 میلیون بازدید در روز دریافت کرد. در خلال پایان دهه 1990 ، فورد با افزایش میزان اطلاعات منتشر شده ، ساختن یک برنامه وب هوشمندانه تر و استاندارد در یک دوره 12 هفته ، خریدن تعداد بیشتری مرورگر Netscape برای نصب روی دستگاه های کاربران خود ، و ایجاد یک سرور B2B برای ایجاد امنیت دسترسی تأمین کنندگان به فورد اینتراست ، ایجاد کرد.

در راه کاهش هزینه خدمات و آوردن مشاغل بیشتر در سراسر وب ، فورد از نزدیک با رقبای خود در بازار آمریکا جنرال موتورز و کرایسلر همکاری کرد تا آنچه که به عنوان مجوز “تبادل شبکه اتومبیل” (ANX) شناخته می شود را تاسیس کند. هدف این پروتکل ها تهیه یک استاندارد ارتباطات یکپارچه از طریق اینترنت است تا تأمین کنندگان بتوانند فناوری مشترکی را به همه تولید کنندگان ارائه دهند. علاوه بر این ، فورد با به کارگیری تیمی برای مدیریت فرایند افزودن و به روزرسانی اطلاعات بر اساس تجزیه و تحلیل نحوه برخورد انسان با اطلاعات ، در آسانتر و مفیدتر کردن اطلاعات در وب سایت خود متمرکز شده است. جنبه نهایی تلاش فورد ، تلاش برای ساختن یک مدل با زیرساختهای آن بود که از مدل ارائه شده توسط رایانه های دل برای بهبود زنجیره تأمین و فرایند تحویل ، سرمایه گذاری می کرد. مدل مستقیم نیز مانند اتومبیل با رایانه ها کار نخواهد کرد ، و در نتیجه فورد برای تغییر شکل شبکه خرده فروشی و تعیین آنچه در زمان تحویل به آن مزیت افزوده ، کار کرده است.

موضوعات معماری بنیاد

  • توسعه منطقه ای فورد برای مقابله با رقابت برای سهام بازار نیاز به مدیریت هزینه برای ارتقاء زیرساخت ها دارد
  • زیرساخت های IT محدودیت هایی را در نوع توسعه برنامه ها بر اساس سیستم عامل ها قرار می دهد
  • دسترسی آسان به اطلاعات و تحویل فوری داده های حیاتی به افراد کلیدی نیاز به مدیریت دانش مناسب دارد لازم است در هنگام سازگاری فن آوری های جدید مهندسی مجدد سازمان ها و تغییر شکل فرآیندها برای حفظ هزینه و افزایش کارآیی
  • خطاها و تأخیرها در زنجیره تأمین می تواند به شدت بر پیشرفت تجاری و ارزش بازار شرکت تأثیر بگذارد

تجزیه و تحلیل

ارتقاء زیرساخت ها

از زمان شروع اینترنت در دهه 1960 ، تلاش زیادی شده است تا چگونگی اتصال رایانه ها به آن را استاندارد سازی کنیم. در سال 1982 ، سازمان بین المللی استاندارد سازی (ISO) فهمید که در آن دوره بسیاری از سیستم های شبکه موقت قبلاً از پروتکل TCP / IP برای ارتباطات استفاده می کردند و بنابراین به عنوان استاندارد در مدل خود از اینترنت تطبیق می یافتند. [2]. عامل اصلی همگرایی IP ، در این دوره ، رشد ترافیک داده از طریق شبکه های وسیع (WAN) ایجاد شده توسط شرکت های محلی بود. علاوه بر این ، در سال 1991 ، اینترنت برای استفاده تجاری باز بود ، و این نیاز به کاهش در کل هزینه بهره برداری از شبکه برای رسیدگی به یک میلیون میزبان اینترنت که در طی تنها یک سال حاصل شده بود ، داشت. شرکت های مخابراتی مانند AT&T پتانسیل را متحقق می کنند و شبکه ای را ارائه می دهند که خدمات صوتی را از طریق شبکه های IP ارائه می دهد که جداسازی انتقال صدا و داده را مدیریت می کند [3].

در همین زمان ، فورد برنامه بهسازی زیرساخت خود را به دست آورد و از فرصت ارائه شده توسط جنبش جهانی برای ادغام شبکه انتقال صدا و فکس در انتقال داده ها و گسترش شبکه WAN برای درج دفاتر خود در اروپا و جاهای دیگر استفاده کرد. مزایای مالی همچنین از این واقعیت ناشی می شود که فورد از ابتدا پروتکل TCP / IP را تطبیق می داد و اطمینان حاصل می کند که همه ارتقاء به ساختار فنی خود مطابق با استانداردها هستند. این امر انتقال سیستم آن به اینترنت را تا حد ممکن مقرون به صرفه دانست.

فن آوری های وب

این اینترانت از فناوری هایپرتکست و چندرسانه ای استفاده می کند که در اینترنت استفاده می شود. قبل از سال 1989 ، هنگامی که تیم برنرز لی اختراع وب [4]اکثر برنامه ها برای ایجاد برنامه های رومیزی متعلق به سیستم عامل و سیستم عامل از زبان های استاندارد توسعه مانند C و C ++ استفاده می کردند. به عنوان مثال ، برنامه های در حال اجرا بر روی سیستم عامل مبتنی بر فرمان مانند UNIX تحت ویندوز اجرا نمی شوند ، و برنامه هایی که روی رایانه ها کار می کنند ممکن است روی رایانه های اپل کار نکنند و بالعکس [5]. اختراع HTML (HyperText Markup Language) یک مدل جدید را برای برنامه های کاربردی ارائه داد که مطابق با استانداردهای ارائه شده توسط یک برنامه واحد ، مرورگر وب است. بر خلاف برنامه های استاندارد ، مرورگر یک رابط یکپارچه با یک منحنی آموزشی بسیار سریع به ارمغان آورد. به نظر می رسد که کاربران برای کار با مرورگرهای وب به آموزش اضافی احتیاج ندارند. علاوه بر این ، مدیران سیستم مجبور نیستند وقت خود را برای نصب به روزرسانی در دستگاه های کاربران صرف کنند ، زیرا معماری سرویس گیرنده / سرور اینترانت با اتصال به سرور وب ، همه به روزرسانی ها را تسهیل می کند. [6].

از آنجایی که فورد اینترانت خود را ایجاد کرد ، هدف آن ساختن برنامه های وب از طریق تجزیه و تحلیل اولیه موزاییک ، اولین فرم مرورگرهای وب است. بخش فنی فورد برای ایجاد اولین وب سایت خود در سال 1995 از زبانهای وب استفاده کرد. در سال 1996 ، این تیم با استفاده از مرورگر یکپارچه “Netscape” که در تمام دستگاه های این شرکت مستقر شده بود ، ساخت برنامه های کاربردی را آغاز کرد و با استفاده از یک الگوی استاندارد برای بریدن چرخه چرخه توسعه. به دلیل رابط کاربری آسان برنامه های وب کاهش قابل توجهی در هزینه آموزش وجود دارد. علاوه بر این ، سرعت توسعه برنامه های حیاتی را در دسترس افراد مختلف در سراسر شرکت قرار داده است. به عنوان مثال ، B2B به تأمین کنندگان امکان دسترسی از راه دور و ایمن به بخش های مختلف Intranet Ford را داده است. علاوه بر این ، تیم توسعه برنامه ای را به عنوان یک تخریب مجازی در وب سایت فورد ایجاد کرده است که مهندسان فورد می توانند بخش هایی از وسایل نقلیه رقبا را بررسی کرده و هر فناوری جدید را ارزیابی کنند. گزینه جایگزین یک سفر واقعی به یک مکان فیزیکی بود که در آن فورد ماشین ها را برای بررسی قطعات جدا می کرد.

مدیریت دانش

در حالی که تعاریف زیادی از دانش وجود دارد ، هر شرکت ممکن است بر اساس چگونگی تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات برای به دست آوردن دانش خود را تطبیق دهد. به عنوان مثال ، دانشگاه کنتاکی دانش را به عنوان “یک منبع مهم سازمانی تعریف می کند. این ماده اولیه ، فرایند تجارت و تصمیم گیری خوب است. انواع متفاوتی از دانش که تصمیم گیرندگان استفاده می کنند شامل اطلاعات ، رویه ها ، استدلال از جمله موارد دیگر …” [7].

سازمان ها فعالیت های مختلفی را برای مدیریت میزان اطلاعاتی که جمع آوری می کنند برای تشکیل پایگاه دانش شرکت انجام می دهند. فعالیتها شامل ایجاد بانکهای اطلاعاتی از بهترین روشها ، تجزیه و تحلیل هوش بازار ، جمع آوری و فیلتر کردن داده ها ، ادغام دانش در برنامه های تجاری مورد استفاده کارمندان و ایجاد نقاط تماس برای تسهیل جریان دانش و مهارت های ساختمانی است. [8].

فورد از ترافیکی که در وب سایت دریافت می کرد ، مشتاق بود و همه در حال ارسال مطالبی بودند که در دفتر کار خود در داخل شبکه قرار داشتند. با این حال ، در مورد سهولت استفاده و فواید موادی که افراد به آن اضافه می کنند ، نگرانی روزافزونی وجود داشت. در نتیجه ، فورد یک “تیم دامنه دانش” ایجاد کرد تا اطلاعات کاملی را در 9 زمینه ایجاد کند که برای تجارت ضروری است. فرآیند فورد مبتنی بر نظرسنجی ها و ورودی های متخصصان در مورد چگونگی درک مردم از اطلاعات ، چه چیزی حیاتی است و چه چیزی باعث ایجاد مزاحمت در ساختار وب سایت فورد می شود. هدف از این ابتکار این بود که مدت زمان صرف جستجوی اطلاعات را از طریق فهرست بندی مناسب مطالب سایت کاهش داده و اطمینان حاصل شود که در زمان مناسب به چه موارد مهمی می توان دسترسی پیدا کرد و آنچه بی اهمیت است ، هزاران نتیجه را به پژوهشگر آموزش نداد.

مهندسی مجدد تجارت

در زمینه مهندسی مجدد ، سازمان گروهی از فعالیت ها است که به پیشرفت های اساسی در کسب و کار دست می یابد. شرکت هایی که به دنبال بهره گیری از نوآوری فرآیند از طریق سیستم هستند ، عملیات را تعریف می کنند ، عواملی را تغییر می دهند ، چشم انداز را توسعه می دهند ، روند فعلی را درک می کنند و نمونه اولیه ای را برای سازمان جدید می سازند. تاریخ نشان می دهد سازمانهایی که عملکرد خود را به درستی تعریف می کنند ، در مدیریت مشکلات و توسعه عوامل تغییر مشکلی نخواهند داشت [9]. هنگام معرفی فن آوری ، لازم است تا مجدداً تجارتی ایجاد شود. صنایع صنعتی از فناوری اطلاعات برای تغییر شکل فرآیندها ، کنترل تولید و مدیریت مواد برای نسل ها استفاده می کنند. با این حال ، اخیراً شرکتها فهمیده اند که ادغام فناوری اطلاعات و کسب و کار فراتر از اتوماسیون خواهد بود تا چگونگی اساساً فرآیندهای تجاری را تغییر دهند [10].

هنگامی که شرکتهای خارجی اجازه رقابت در بازار آمریکا را دادند ، فورد متوجه شد که برای موفقیت در تجارت در عرصه رقابتی ، لازم است استراتژی هایی را پیاده سازی کنیم که رقیبان برای تقلید از آن دشوار باشند. [11]. در نتیجه ، فورد سوئد ولوو را برای ورود به بازار اروپا خریداری کرد ، که بخشی از آن را صاحب مزدا کرد تا با اتومبیل های ژاپنی یک مزیت رقابتی بدست آورد 1 [12]. برای دستیابی به این هدف ، فعالیتهای توسعه تولید را مجدداً تنظیم کرد و شرکتها و فرایندهای جهانی را سازماندهی کرد تا هزینه ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. علاوه بر این ، آنها می دانند که توسعه نیاز به همکاری و هماهنگی دارد و بنابراین قصد دارند زیرساخت فناوری اطلاعات را از طریق WAN ایجاد کنند که تمام دفاتر را به هم متصل کند. در فرآیند نوآوری و مهندسی مجدد ، فورد سیاست هایی را برای مدیریت هزینه های ساخت شبکه تدوین کرد ، مدل هایی را برای اجرای مداوم ایجاد کرد و جلسات جهانی ترتیب داد تا همه طرفین با این روند همسو شوند. علاوه بر این ، وقتی صحبت از مدیریت سایت می شود ، فورد یک کارآگاهی آگاهی را برای همه شعبات تسهیل کرده است تا درک کنند که فورد از وب برای همکاری ، جستجوی و انطباق فناوری اطلاعات به عنوان راهی برای حداکثر ارزش تجاری خود استفاده می کند. هدف فورد حفظ رهبری بازار خود و انجام این کار با کارآمدترین و مقرون به صرفه ترین روش بود.

مدیریت زنجیره تأمین

مدیریت زنجیره تأمین (SCM) مربوط به هماهنگی تأمین کنندگان ، تولید کنندگان ، توزیع کنندگان ، خرده فروشان و مشتریان است [13]. ایده اصلی پیرامون برنامه های SCM ، ارائه اطلاعات به کلیه کسانی است که در مدیریت تصمیم گیری درباره محصول یا کالاها برای مدیریت تحویل تهیه کننده به مصرف کننده شرکت می کنند. [14]. مطالعات نشان می دهد که کاهش خطاها در توزیع زنجیره تأمین ، افزایش درآمد ، افزایش بهره وری و کاهش مدت زمان تقاضا برای اجرای [15].

فورد غالباً در تلاش برای ایجاد شکاف در روند خودش و رسیدن به سطح موفقیت دل ، فرایند زنجیره تأمین خود را با Dell مقایسه کرد. تفاوت در مدل توزیع بین دل و فورد در حلقه میانی برای استفاده خرده فروشان نهفته است. از آنجا که فورد نتوانست خرده فروشی را به عنوان یک نقطه توزیع کانونی رد کند ، برای ایجاد شبکه ای از فروشگاه های خرده فروشی که متعلق به آن بود ، کار کرد. فورد مطمئن شد كه این فروشگاهها از نظر فروش هیچ تاثیری در هم ندارند و همه به آنها نگاه و احساس می كنند كه خود را به عنوان یك خرده فروش معتبر فروش خودرو در بازار مصرف مستقر كنند. علاوه بر این ، ابتکارات مهندسی مجدد در مقیاس بزرگ برای تقویت شبکه برون مرزی فورد با از بین بردن ارتباط با تامین کنندگان کوچکتر انجام شده است. در این روش ، فورد اطمینان داد كه تأمین كنندگان اصلی به داده های پیش بینی شده از روند خرید مشتری و اطلاعات تولیدی دسترسی دارند تا چرخه سفارش سریع تر تحویل را فعال كنند. چشم انداز فورد ایجاد مدلی بود که امکان انعطاف پذیری ، عملکردهای قابل پیش بینی و تحویل به موقع محصول به مصرف کننده مناسب را فراهم کند.

نتیجه گیری

فورد نمونه ای از چگونگی بالابردن سازمانهای سنتی برای تطبیق موجود و به حداکثر رساندن ارزش تجاری است. عملیات فورد خواستار پشتیبانی مستمر از مدیریت بود. علاوه بر این ، این امر به توافق میان ذینفعان به عنوان کلید موفقیت مبدل شد. این لینک فقط به کارمندان داخلی محدود نمی شد. این گسترش شامل دسترسی رقبا برای دستیابی به منافع متقابل ، همکاری با تأمین کنندگان برای حفظ مبانی مشابه و زیرساخت های مناسب و ایجاد برنامه های آموزشی برای آموزش همه در مورد چشم انداز و اهداف سازمان است.

پیشرفت فنی فورد در حالی صورت گرفت که اینترنت به تمام توان خود نرسیده است. معرفی کابل های فیبر نوری در اواخر دهه 1990 و افزایش قابل توجه پهنای باند ، به فورد کمک کرده و هزینه اتصال دفاتر خود را کاهش می دهد. علاوه بر این ، سرویسهای ISP که سرورهای میزبان را ارائه می دادند ، فقط به تعداد معدودی از بازیکنان محدود بود ، که توضیح می دهد که چرا فورد ترجیح می دهد سرور وب خود را مدیریت کند و به مدت 24 ساعت از زمان و زمان تهیه نسخه پشتیبان تهیه کند.

از این مطالعه موردی ، من متوجه سطح تعهد شرکتهای بزرگ برای حفظ جایگاه خود در بازار شدم. این شرکت ها ماهیت چرخشی تجارت را به این معنا می شناسند که عقب نشینی چقدر آسان است اگر سرعت را با تغییر حفظ نکند. فرایند فورد همچنین نیاز به تفکر سریع و گسترده را هنگام مواجهه با شرایط به ظاهر نامطلوب نشان می دهد. روشی که فورد با دستیابی به تولید کنندگان داخلی وارد بازارهای خارجی شد ، یک تصمیم استراتژیک بود که نه تنها فورد را قادر به ادغام با فن آوری های مختلف ، بلکه هزینه اضافی ایجاد مراکز تولیدی در ژاپن و اروپا را نیز فراهم می آورد.

توصیه ها

  • حفظ رهبری بازار به سازمانهای نوآورانه ای آمادگی دارد تا دوباره موفق به مهندسی شوند.
  • ادغام فناوری اطلاعات با تجارت به معنای تغییر ساختار و طراحی مجدد برای درک نقشی است که فناوری اطلاعات در دستیابی به اهداف کسب و کار ایفا خواهد کرد
  • برنامه ریزی و الگوسازی هنگام هماهنگی کار با تیم های بزرگ بسیار مهم است.
  • ایجاد وب سایت به مطالب مربوط نمی شود. این در مورد درک ارزش افزوده و چگونگی تعامل انسان با اطلاعات است.
  • مدیریت دانش طرحی است که شرکتها باید به عنوان بخشی از مدل سازی فرآیند کسب و کار اولیه توسعه دهند
  • این اشتباه نیست که شرکت های بزرگ سعی کنند با عملکرد موفق سایر شرکت ها سازگار شوند.

منابع

  1. رابرت دی. آستین و مارک کوتلر ، “شرکت فورد موتور: به حداکثر رساندن ارزش تجاری فناوریهای وب”. انتشارات تجارت هاروارد. 10 ژوئیه 1997. harvardbusinessonline.hbsp.harvard.edu/b02/en/common/item_detail.jhtml ؛jsessionid=WDARNHINBSYKSAKRGWCB5VQBKE0YOISW؟id=198006 (دسترسی به 30 ژوئیه 2008).
  2. موزه تاریخ رایانه ، تاریخچه اینترنت 80. 2006. computerhistory.org/internet_history/internet_history_80s.shtml (قابل دسترسی به 30 ژوئیه 2008).
  3. Darren Welksch و Peter Schoprid ، “همگرایی مالکیت معنوی در ارتباطات جهانی”. سازمان علوم و فنون دفاعی. مارس 2001 http://www.dsto.defence.gov.au/publications/2400/DSTO-TR-1046.pdf (دسترسی به 30 ژوئیه 2008).
  4. موزه تاریخ کامپیوتر ، تاریخچه اینترنت 80.
  5. جوزف وین ، “از سرویس گیرنده / سرور گرفته تا اینترانت”. اطلاعات و امنیت مدیریت رایانه (MCB UP Ltd) 6 ، شماره. 1 (1998): 15-20.
  6. ر پوتابا ، و ک. الجامعی ، و ب. دینی ، “نگاهی به مدیریت اینترانت”. مجله ارتباطات (IEEE) ، اکتبر 1997: 92-99.
  7. جوزف ام. Firestone ، دروازه اطلاعات اطلاعات سازمانی و مدیریت دانش (OXFORD: Butterworth-Heinemann، 2002)، 169.
  8. دیوید جی اسکایر ، “راه حل های مدیریت دانش – مشارکت فناوری اطلاعات”. بولتن ACM SIGGROUP (ACM) 19 ، شماره. 1 (آوریل 1998): 34-39 ، 34.
  9. توماس اچ دیونپورت ، فرایند نوآوری: کار مجدد از طریق فناوری اطلاعات (واترت تاون ، کارشناسی ارشد: انتشارات بازرگانی هاروارد ، 1993) ، 28.
  10. Thomas H. Davenport “مهندسی صنایع جدید: فناوری اطلاعات و طراحی مجدد فرایندهای تجاری”. بررسی مدیریت اسلون 31 ، خیر. 4 (تابستان 1990): 11-28 ، 12
  11. من اریکسون ، رابرت جاکوبسون و جانی کی. یوهانسون ، “رقابت برای سهم بازار در حضور دارایی های نامرئی استراتژیک: بازار خودروی آمریکایی ، 1971-1981”. مجله بین المللی تحقیقات در بازاریابی (Elsevier Science) 9 ، شماره. 1 (مارس 1992): 23-37 ، 23.
  12. آستین و Cutelier ، “فورد موتور” ، 2.
  13. Henk A. Akkermans ، و همکاران. “تأثیر ERP در مدیریت زنجیره تأمین: یافته های اکتشافی از مطالعه دلفی اروپا.” مجله اروپایی تحقیقات عملیاتی 146 (2003): 284-301، 286
  14. توماس اچ دیونپورت و جفری دی بروکس ، “سیستم های زنجیره ای و زنجیره ای.” مجله مدیریت اطلاعات سازمانی شماره 17 ، شماره 1 (2004): 8-19 ، 9.
  15. کوین بی. هندریکس ، وینود آر. سینگال ، و جف ک. Stratman تأثیر سیستم های سازمانی بر عملکرد شرکت: مطالعه برنامه های کاربردی سیستم ERP ، مدیریت ریسک و مدیریت ارتباط با مشتری. مجله مدیریت عملیات 25 ، شماره 1 (ژانویه 2007): 65-82.
نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا