دنیای وب

طراحی خدمات – مراحل و فرایندهای مربوطه

قبل از ورود هر محصول یا خدمات جدید به بازار ، مراحل و فرایندهای زیادی در طراحی خدمات وجود دارد. این مفهوم مزایای زیادی را هم به مشتری و هم به ارائه دهنده خدمات ارائه می دهد. در حالی که مشتری خدمات قابل اعتماد ، قابل استفاده ، مطلوب و سریع را تضمین می کند ، در ازای آن ارائه دهنده سود کافی ، موفقیت بلند مدت و رضایت مشتری را بدست می آورد.

تحقیق اولین و اولین گام در فرآیند طراحی خدمات است. قبل از راه اندازی هر سرویس یا محصول جدید ، تحقیقات گسترده در چندین سطح لازم است. گزارش های تهیه شده پس از تحقیقات دقیق به ارائه دهنده کمک می کند تا نیازهای مشتری و همچنین نوع خدمات فعلی موجود در بازار را درک کند. از تکنیک های تحقیق اکتشافی برای درک وضعیت موجود و درک عمیق تری از مشتری ، نیازها و انتظارات آنها استفاده می شود. گام بعدی تحقیق مولد است که در آن تمرکز روی تمرینات و فعالیت هایی است که نشان می دهد چگونه می توان به یافته های تحقیقات اکتشافی پاسخ داد. آخرین مرحله تحقیق ارزیابی است که به بررسی اینکه آیا سرویس یا توصیه های طراحی شده واقعاً نیاز مشتری یا کاربر نهایی را برآورده می کند ، کمک می کند.

فرآیند توسعه خدمات یا محصول را می توان در چهار مرحله با شروع طراحی ، تحلیل و توسعه و سپس ورود به بازار دسته بندی کرد. هر یک از اینها بهم پیوسته اند و می توانند یک حلقه بازخورد در نظر گرفته شوند. فرایند طراحی می تواند شامل طراحی محصول و خدمات در اندازه های برابر باشد و به عنوان طرح ، مدل فیزیکی ، نمونه اولیه یا طرح تجاری ارائه شود. در حالی که یک محصول فیزیکی طراحی می شود ، ویژگی ها و ویژگی های متعدد محصول است که آن را م effectiveثر و کارآمد می کند. هنگام طراحی سرویس ، ایده جدید از طریق نمایش های خلاقانه و معنی دار مطرح می شود. معمولاً در هنگام طراحی از رویکرد مبهم و رویه ای استفاده می شود. در رویکرد مبهم ، اهمیت در ایده است. مدیران اجرایی موظفند ایده های خلاقانه ، واقعی ، منحصر به فرد و از نظر فنی پیشرفته ارائه دهند که بتواند در محصولات یا خدمات قابل اجرا باشد. در رویکرد رویه ای ، از روش سیستماتیک تری برای برنامه ریزی استفاده می شود و محصول یا خدمات با جزئیات بیشتری در نظر گرفته می شود.

در این فرآیند از ابزارهای مختلفی استفاده شده است. علاوه بر عناصر فیزیکی ، تعاملات با مردم نیز در طی تکامل مهم است. گاهی اوقات ، فقط در یک سرویس موجود پیشرفت می شود که نیاز به درک عمیق تر از خدمات فعلی ، نقاط قوت و ضعف آن و نظر مشتری در قالب بازخورد و نظرسنجی دارد.

موفقیت هر تجربه خدماتی تا حدود زیادی به برنامه طراحی سرویس یکپارچه بستگی دارد که بصورت یکپارچه در این روند اجرا شده است. ایجاد یک برنامه خدمات به سازمان اجازه می دهد تا تمام مسائل و عوامل ذاتی مدیریت یک سرویس خاص را مورد توجه قرار دهد. اولین مرحله تجزیه و تحلیل و شناسایی نقاط ضعف در سرویس ، سپس ایجاد یک بازه زمانی برای ایجاد تغییرات لازم و مرحله آخر تجزیه و تحلیل واکنش کاربر و سودآوری خدمات است.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا