دنیای وب

علائم TMJ – 5 مرحله آسان برای تسکین خانه

آنها می توانند از احساس درد مبهم در سر ، گردن و شانه ها گرفته تا درد شدیدی که منجر به سردرد می شود. حقیقت این است که علائم دردناک شما ممکن است توسط TMJ ایجاد شود. و شدت آنها می تواند از سوزش خفیف تا درد کافی برای کاهش تعداد افراد و دشوار کردن زندگی روزمره باشد.

TMJ مخفف Temporo Mandibular Joint است و به خودی خود مشکلی نیست زیرا همه دو مورد از آنها را دارند. مفصلی است که در آن استخوان متحرک یا فک پایین فک پایین با تارهای عضلات ، رباط ها و غضروف های کپسول به جمجمه متصل می شود. مشکلات زمانی به وجود می آیند که مفصل دچار اختلال شود ، در حقیقت این بیماری به سندرم TMJ یا سندرم اختلال عملکرد فک پایین معروف شده است. اخیراً ، بسیاری از متخصصان پزشکی و دندانپزشکی این طیف گسترده ای از علائم ناراحت کننده را MPDS – سندرم درد و اختلال عملکرد MyoFascial می نامند.

دلیل آن این است که اغلب معلوم می شود که درد از مفصل منشأ نمی گیرد. این مفصل مظنون اصلی بود زیرا اغلب اوقات افراد با علائم دردناک مورد معاینه قرار گرفتند ، مشاهده شد که مفصل فک صدای کلیک ، ترک یا صدای جیرجیر را ایجاد می کند. بنابراین هر جا دود باشد باید آتش سوزی شود ، درست است؟ خطا هنگامی که افراد سالم و بدون علائم مورد معاینه قرار گرفتند ، مفاصل آنها صداهایی با همان سرعت درد ایجاد می کردند. بنابراین همیشه یک مفصل نیست.

مورد دیگری که به عنوان علت علائم توصیف می شود ، نیش نامناسب یا سوocc انسداد است که باعث ایجاد استرس در مفصل TM و در نتیجه ایجاد علائم می شود. اگرچه درست است که سو b نیش می تواند باعث کشیدگی یا کشیدگی رباط های اطراف مفصل شود ، اما این ممکن است دلیل نباشد. موارد بسیاری از افرادی که دندان ندارند ، و دندان مصنوعی خود را بدون هیچ گونه سابقه درد می پوشند وجود دارد. همین مسئله را می توان در مورد افرادی که دندان های خود را از دست داده اند اغلب یا فک هایشان به شدت کج است.

اگر مفصل سوزش نداشته باشد ، پس چه عواملی می تواند باعث ایجاد این ناراحتی شود؟ خیلی ساده ، اسپاسم عضلات. و اسپاسم عضلات در اثر استرس جسمی یا روانی ایجاد می شود. گروه بزرگی از اعصاب در سر وجود دارد و اسپاسم می تواند باعث درد مرجع در هر نقطه از شاخه های عصبی شود.

نتیجه نهایی یک وضعیت بسیار دردناک است اما خبر خوب این است که ممکن است روش های بسیار آسانی برای تسکین و شکستن چرخه درد وجود داشته باشد. کلید راحتی یافتن ریشه درد است. همانطور که قبلاً اشاره کردم ، علت درد می تواند عوامل استرس زا باشد ، چه جسمی و چه روانی ، بنابراین بیایید با برخی از این موارد شروع کنیم:

  1. اولین و شاید ساده ترین کلید این است که مطمئن شوید آب کافی دریافت می کنید. با وجود افزایش مصرف آب ، تعداد بسیار کمی از افراد روزانه 8 لیوان آب کامل می نوشند. بسیاری از کارشناسان احساس می کنند که هر نوشابه ، قهوه یا نوشیدنی الکلی مقدار مساوی آب را از بین می برد. کم آبی چگونه منجر به درد صورت مرتبط با TMJ می شود؟ خوب ، مقدار مناسب آب به دفع سموم ، اسید لاکتیک و محصولات جانبی فعالیت عضلانی کمک می کند. تجمع این سموم در عضلات صورت می تواند باعث اسپاسم عضلات خسته شود و یا به آنها اجازه آرامش نمی دهد. بنابراین ، نوشیدن!
  2. بسیاری از مبتلایان احساس ناراحتی هنگام بیدار شدن از خواب صبح و در نتیجه سردرد طولانی مدت یا درد گردن دارند. اگر درد در یک طرف صورت یا گردن شدیدتر است ، ممکن است به دلیل وضعیت خواب یا عادت شما باشد. اگر هنگام خواب به پهلو بخوابید یا فک خود را روی دستی روی بالش قرار دهید ، عضلات آن طرف صورت شما کشیده می شوند. مفصل سمت دیگر صورت شما به روشی دردناک درون سوکت جا به جا می شود. بنابراین عضلات کنار بالش سعی در انقباض دارند تا به “طول استراحت” خود برگردند و درد موجود در سوکت سمت دیگر را تسکین دهند. اغلب اوقات ، فقط آگاهی از این مشکل و تغییر وضعیت خواب علائم را کاهش می دهد.
  3. اگر با درد در دو طرف سر یا صورت خود بیدار شده اید ، یا اگر احساس درد یا شل شدن دندان های خود دارید ، احتمال دارد هنگام خواب منقبض یا منقبض شوید. بسیاری از دندانپزشکان یک بایت پد برای شما تجویز می کنند ، اما این فقط برای محافظت از دندان ها و دادن پد به مفصل مفید است. اسپاسم عضله معطل می شود.
  4. اگر هنگام خواب با خود احساس عصبی کنید ، با استرس شبانه کنار خواهید آمد. نکته کلیدی در اینجا یافتن چیزی است که قبل از خواب شما را آرام کند. یک حمام گرم ، چای گیاهی یا یک لیوان شراب برای شروع روند آرامش مفید است. 30 دقیقه قبل از اینکه بخواهید بخوابید ، کلاه اضطراب را بردارید و تعهد دهید که فقط به تجارب خوش گذشته فکر کنید.
  5. اسپاسم عضلات صورت شما تمرکز دارد ، کانون را پیدا کرده و درد را تسکین می دهید. درد TMJ به طور یکنواخت در ناحیه آسیب دیده سر و گردن پخش نمی شود. بعضی مناطق دردناک تر از مناطق دیگر و یک نقطه دردناک تر از همیشه خواهد بود. برای یافتن نقطه کانونی ، ابتدا با فشار دادن روی مناطق دردناک صورت خود شروع کنید. از پایین ترین نقطه درد شروع کنید و تا بالای سر خود حرکت کنید. یک قسمت در لمس بسیار حساس خواهد شد – این نقطه کانونی است. می توانید تلاش خود را بر روی این نقطه متمرکز کنید و درد باقیمانده از بین خواهد رفت. با استفاده از کمپرس گرم به مدت 20 دقیقه در محل شروع کنید ، سپس با انگشت شست خود محل را ماساژ دهید. از حداکثر فشار استفاده کنید و با حرکت دورانی حرکت کنید. سپس من با چیزی مثل بن گی یا آیس داغ تمام شدم. اسپاسم عضله را در نقطه کانونی بشکنید و بقیه عضلات شل می شوند.

و سرانجام ، فقط یک نکته منطقی است. هرچه بیشتر از حرکات صورت در طول فعالیت های روزانه خود به ورزش و استفاده بپردازید ، احتمال اینکه در هنگام خواب گرفتگی داشته و علائم شدیدتری داشته باشند ، احساس می شود. بنابراین اگر هرگونه ناراحتی و ناراحتی را تجربه کرده اید ، قطعاً آدامس ممنوع است. حتی اگر این کار را نکردید ، یک قطعه آدامس را بیش از 20 دقیقه در دهان خود نگذارید. بیشتر غذاهایی که به طور متوسط ​​مصرف می شوند مشکلی ایجاد نمی کنند ، اما باید از جویدن یخ و آب نبات سخت خودداری کنید و اگر پوست شما مشکلی ایجاد می کند ، باید آنها را برش دهید. همچنین ، جواهرات زبان و لب منجر به عادات نیمه عملکردی می شود که منجر به انقباض عضلات سر و گردن می شود. بنابراین آنها باید بیرون بیایند.

اگر برای تسکین درد خود باید اطلاعات بیشتری بدانید علائم TMJ این یک منبع عالی است. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید ، اگر در طی چندین هفته بهبودی در علائم خود مشاهده نکردید ، باید به دنبال مشاوره حرفه ای باشید.

شما یک روز صبح بیدار نخواهید شد و کاملاً بدون درد خواهید بود اما هر روز پیشرفت کمی خواهید داشت. این افکار عقلانیت باید علائم TMJ را با گذشت زمان کاهش دهد و خلاص شدن از درد فوق العاده خواهد بود!

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا