دنیای وب

عملکرد پورتال وب و پورتال های وب

وظایف اصلی دروازه ها چیست؟

پورتال ایده آل بر اساس شغل های زیر است:

جستجو و پیمایش

شخصی

– توجه

– مدیریت وظایف و گردش کار

همکاری ها و گروه ها

اگرچه بیشتر مشاغل جدید نیستند ، اما آنچه جدید است این ایده است که ارزش تجاری کل نسبت به مجموع قطعات آن بسیار بیشتر است. بنابراین ، یک پورتال موفق فقط شامل پشتیبانی مشترک خوب یا ادغام خوب منابع اطلاعاتی نیست. درعوض ، درست مثل یک دستورالعمل پخت و پز موفق – ترکیبی کاملاً یکپارچه از توابع ضروری دروازه.

جستجو و پیمایش

این قابلیت پایه و اساس موفقیت پرتال های وب عمومی است که به این معنی است که یک پورتال موفق باید از کاربران خود در جستجوی موثر محتوا پشتیبانی کند.

دروازه باید:

به طور خودکار اطلاعات مناسب نقش کاربر را در اختیار کاربران خود قرار می دهد

– پیشنهاد اطلاعات اضافی برای کاربر و / یا اجازه دادن به کاربر برای ارادی کردن اطلاعات ارائه شده توسط پورتال

اجازه به کاربر برای جستجوی اطلاعاتی که قبلاً شناخته شده نبوده و مربوط به نقش کاربر بوده است اما ممکن است از طریق پورتال در دسترس باشد.

سفارشی سازی ارائه دهید

شخصی سازی برای برقراری ارتباط مناسب اطلاعات با کاربران پورتال بسیار حیاتی است: هر کاربر فقط اطلاعاتی را پیدا می کند که به طور خاص برای رفع نیازهای آنها طراحی شده است. شخصی سازی باید براساس نقش کاربر و همچنین تنظیمات کاربر انجام شود.

تکالیف انواع مختلفی دارد:

– شخصی سازی ناوبری

به عنوان مثال ، میانبرهای اطلاعات خاص ، که اغلب به عنوان نشانک یا موارد دلخواه شناخته می شوند

شخصی سازی داده ها / محتوا

به عنوان مثال ، من می خواهم چه سهام را در سهام خود ببینم

طرح را شخصی سازی کنید

به عنوان مثال ، چه اطلاعاتی در صفحه نمایش داده می شود ، و در چه قالب ، رنگ یا اندازه ای

در سطح بالا یک تمایز مهم وجود دارد:

– طراحی را سفارشی کنید

ظاهر اولیه پورتال ، که بسته به نقش کاربر ممکن است “از قبل سفارشی شود”

تکلیف داوطلبانه

لیستی از گزینه های سفارشی سازی برای کاربر جهت انتخاب وجود دارد

تکلیف غیر ارادی

خود سیستم بر اساس “حدس” های مربوط به تنظیمات کاربر ، تصمیمات یک جانبه ای برای کاربر می گیرد.

در یک وب سایت ، شخصی سازی فرآیند سفارشی سازی صفحات با توجه به ویژگی ها یا تنظیمات برگزیده کاربران است. معمولاً برای بهبود خدمات مشتری یا فروش تجارت الکترونیکی استفاده می شود ، شخصی سازی بعضاً به عنوان بازاریابی فردی نامیده می شود. از آنجا که صفحه وب سازمانی به طور خاص برای هدف قرار دادن هر مصرف کننده طراحی شده است. شخصی سازی راهی برای تأمین موثر و کارآمدتر نیازهای مشتری است که تعاملات را سریعتر و آسان تر می کند ، بنابراین رضایت مشتری و احتمال مراجعه مکرر را افزایش می دهد.

ارسال اعلان

اعلان (فناوری فشار) به سیستمی گفته می شود که در آن کاربر به طور خودکار اطلاعات را از سرور شبکه دریافت می کند. فناوری های پرداخت به گونه ای طراحی شده اند که اطلاعات و نرم افزارها را مستقیماً به دسک تاپ کاربر ارسال می کنند بدون اینکه کاربر از آنها بخواهد. بنابراین کاربر این امکان را دارد که در منابع اطلاعاتی فعال (مانند خبرهای خبری و گزارش هایی که به صورت دوره ای به روز می شوند) مشترک شود و درخواست کند هنگام به روزرسانی اسناد به آنها هشدار داده شود.

مدیریت وظیفه و گردش کار را ارائه دهید

پورتال هایی که خدمات مدیریت وظیفه را ارائه می دهند ، می توانند به کاربران در مشارکت و / یا مدیریت فرآیندهای تجاری تعریف شده رسمی کمک کنند.

عملکرد گردش کار امکان اتوماسیون فرآیندهای تجاری را فراهم می کند. از این رو ، به عنوان بخشی از روند تجارت خودکار گردش کار ، پورتال باید بتواند کاربران خود را هنگام انجام وظایفی راهنمایی کند.

به عنوان مثال ، برنامه را تایپ کنید

برنامه های همکاری و گروهی را ارائه دهید

مدیریت دانش و برنامه های گروهی اطمینان حاصل می کند که اطلاعات مورد نیاز در جای مناسب و در موقعیت مناسب ذخیره می شود. از این طریق افراد مناسب با اطلاعات صحیح جمع آوری می شوند. نرم افزار Groupware با همکاری رسمی کمتر از ابزار گردش کار کمک می کند. همانند اتوماسیون گردش کار ، نرم افزار گروهی ارزش ارائه شده توسط انواع مختلف پورتال های تخصصی را افزایش می دهد. مثلا:

– جذابیت درگاه های تجارت الکترونیکی بین شرکت ها و مصرف کننده را افزایش می دهد

این ارتباط غیررسمی بین تامین کنندگان و مشتریان را در درگاه های تجارت الکترونیکی بین شرکت ها امکان پذیر می کند

پورتال های زنجیره تامین همچنین برای کمک به تامین کنندگان و مشتریانشان در مدیریت روابط خود به پشتیبانی مشترک اعتماد می کنند. علاوه بر این ، پشتیبانی از همکاری یکی از نیازهای اصلی پورتال های دانش است.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا