دنیای وب

عناصر سمینار پاورپوینت خوب

سمینارها روشی ایده آل برای تعامل و انتقال پیام به مخاطبان هدف شما هستند. این یک روش عالی برای انتقال پیام به روشی مثر بود. تقاضای زیادی برای سخنرانان عمومی وجود دارد و مردم از آن پیروی می کنند ، دستیابی به این عبادت آسان نیست. این فقط وقتی اتفاق می افتد که یک سخنران کامل باشد و دیگری که تأثیر ماندگاری بر روی مخاطب بگذارد.

یک سمینار خوب پاورپوینت شامل چیدمان کارآمد و تحویل بی نقص است. برای ارائه عالی نیاز به برنامه ریزی موثر است. ارائه خوب یک قانون اساسی برای عناصر مختلف است. عناصر مختلفی که یک ارائه خوب را ایجاد می کنند ، محتوای ارائه ، طراحی اسلاید پاورپوینت و سبک ارائه هستند.

نمایش محتوا

موضوع: قبل از اینکه به محتوای ارائه خود بپردازید ، مهم است که به یک موضوع جالب و جذاب مرتبط با مخاطب بپردازید و آن را محدود کنید. گوینده باید به مخاطب وقت بگذارد. باید این نکته را روشن کند که مخاطبان باید با سرمایه گذاری در وقت خود برای گوش دادن به آن چیزی را یاد بگیرند.

پژوهش: تحقیقات كافی حتی قبل از طرح بندی ساختار برای هم اندیشی لازم است. این به گوینده امکان کنترل زبان و اطمینان در ارائه و پاسخ دادن به س answerالاتی را که ممکن است مخاطب بپرسد ، می دهد. همچنین به گوینده کمک می کند تا روش های جدیدی را برای به تصویر کشیدن اطلاعات تنظیم کند.

طرح کلی: طرح کلی یا ساختار جهت خاصی به ارائه ، ارائه دهنده و مخاطبان شما می دهد. یک طرح کلی مناسب ، اگر انجام شود ، باعث صرفه جویی در وقت زیادی می شود در حالی که برنامه ریزی نامناسب در این مرحله بعداً می تواند یک بار باشد و مجری برنامه باید کل ساختار را دوباره مرتب و از نو بسازد. هنگام ایجاد ساختار ، می توان آن را در اسلاید دوم بعد از اسلاید عنوان (که معمولاً شامل موضوع ، نام ارائه دهنده و تاریخ است) قرار داد. این کمک می کند تا مخاطب راهنمایی برای آنچه در آینده می آید ارائه شود.

معرفی: این مقدمه ای مختصر در مورد موضوع است و می تواند با نقل قول ها یا هرگونه اظهارات یا س interestingال جالب شروع شود. در اینجا می توان از تکنیک های بن بست استفاده کرد تا مخاطب را درگیر بحث کند.

بدن: این طولانی ترین قسمت نمایش است و مضمون را با خود به همراه دارد. غالباً توصیه می شود که متن ارائه سنگین نباشد و از نکات مهم به روشنی استفاده کند. استفاده از تصاویر مرتبط با وضوح بالا می تواند ظاهر اسلایدها را بهبود بخشد.

نتیجه: نتیجه گیری کل ارائه را خلاصه می کند. این می تواند یک نقل قول یا س interestingال جالب باشد که مخاطب را به فکر انداختن ، خلاصه ای از آنچه در مورد آن بحث شده ، توصیه ها ، پیشنهادات یا برخی از نکات یادگیری و عملی را وادار می کند.

طراحی اسلاید پاورپوینت

Microsoft PowerPoint ابزاری عالی برای ایجاد یک نمایش قدرتمند است. ویژگی های مفید Microsoft PowerPoint حتی به یک تازه کار کمک می کند تا نمایش خود را ایجاد کند. در زیر خلاصه ای از نکاتی است که باید هنگام طراحی ارائه پاورپوینت به خاطر بسپارید.

خطوط: استفاده از یک نوع قلم مانند Times New Roman و قلم های دیگری که قبلاً در Microsoft PowerPoint نصب شده اند ، جلوه یکنواختی به ارائه شما می دهد. فونت های رایگان و جذاب موجود در اینترنت را می توان به راحتی بارگیری و از آنها برای ارائه یک پاورپوینت زیبا استفاده کرد.

رنگ: برای زیبا جلوه دادن اسلایدها می توانید از طرح های رنگی استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که از ترکیب رنگ مناسب استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که متن قابل خواندن است و رنگ ها خیلی خشن بر روی چشم نیستند.

انتقام: ترازبندی تصویر و متن به همان اندازه مهم است. باید زیبا به نظر برسد و جدا نشود.

متن: اگر از متن بیشتری استفاده کنید ، اسلایدها ظاهری دست و پا چلفتی و جذاب ندارند. از این رو ، توصیه می شود که فقط نقاط اصلی را در گلوله ها قرار دهید و از آنها در اسلایدها استفاده کنید. اشکال دیگر در این مورد این است که مخاطب تمرکز گوینده را از دست می دهد و از روی اسلایدها شروع به خواندن می کند. اگر استفاده از متن مهم است ، باید آن را به بخشها و قسمتهای کوچکتر تقسیم کرد و پاراگرافهای مناسب را تهیه کرد.

تصاویر ، نمودارها و جدول: مراقب باشید از تصاویر دارای حق چاپ بدون تأییدیه های مناسب استفاده نکنید. تصاویر باید در صفحه نمایش بزرگ از کیفیت خوبی برخوردار باشند و بنابراین تصاویر با وضوح بالا ترجیح داده می شوند. منبع نمودارها و جداول منابع خارجی را ذکر کنید.

سرزندگی: متن و تصویرهای زیادی در اطراف پرواز می کنند که جلوه ای تمیز از ارائه شما نمی دهند. این هم حواس پرتی است. از این رو باید هنگام استفاده از انیمیشن احتیاط کرد و نباید بیش از حد مورد توجه قرار گیرد.

انسجام: این یک عامل حیاتی در طراحی صفحه نمایش است. به گروه بندی موضوعات و دسته های مشابه کمک می کند. سپس ، می توانید سبک های مختلف قلم ، رنگ پس زمینه ، طرح زمینه ، سبک های قلم و رنگ قلم را برای گروه ها جستجو کنید تا منسجم و شبیه به هم باشند و به ارائه خود نمای منظمی ببخشید. این ارائه را به قسمتهای مختلف تفکیک نمی کند.

روش تحویل

لباس: سخنگو توصیه می کند که لباس های تمیز و رسمی بپوشید.

زبان بدن: گوینده باید اعتماد به نفس داشته باشد. او باید از حرکات دست باز استفاده کند و در شکل ظاهری یا وضعیت بدن خود ناشیانه نباشد. یک بلندگو با صدای بلند باید از وضوح و لحن صدای خود مراقبت کند. او باید اطمینان حاصل کند که برای آخرین نفری که در ردیف آخر سالن است ، واضح و قابل شنیدن است. تماس چشمی با همه افراد در اتاق نشانه گوینده خوب است. استفاده از مرحله بسیار مهم است. بلندگو می تواند آزادانه از صحنه استفاده کند اما باید مراقب باشد که جلوی صفحه را نگیرد تا جلوی اسلایدهای نشان داده شده را بگیرد.

منابع و مرحله آماده سازی: منابع ابزارها ، تجهیزات یا سایر مواردی هستند که مجری به آنها نیاز دارد. این شامل یک پروژکتور ، کلیک ، نمودارهای کاغذی ، یا اشاره گر لیزری است. پس از ورود به صحنه ، مجری باید از آمادگی کامل خود اطمینان حاصل کند.

ارتباط با مخاطبان: مخاطب باید احساس ارتباط کند و به صحبت های گوینده توجه کند. در صورت تعامل گوینده با آنها و یافتن راه هایی برای ایجاد تعاملی در جلسه ، و آوردن مثالهای مرتبط که به نظر می رسد مربوط به زندگی آنها باشد ، می توان به این مهم دست یافت. فعالیت های کوچک ، بازی ها ، سالات و تست ها به برقراری ارتباط با مخاطب کمک می کند.

مواردی که باید از آنها اجتناب شود و در بالا مورد بحث قرار گیرد ، حتی به یک سخنران تازه کار نیز کمک می کند. کلید ایجاد یک سخنرانی عالی در این دوره از تجربه و تمرین ناشی می شود ، و سخنران باید به طور مداوم مهارت های تحقیقاتی ، مهارت های طراحی و ارتباطات خود را تمرین کند تا توانایی کلی ارائه را افزایش دهد. واضح است که ارائه خوب یک مهارت یک شبه نیست بلکه هنری است که باید به مرور آموخته ، اصلاح و توسعه یابد. . با کمک اشاره گرهای فوق ، یک سخنران می تواند منتظر ارائه یک ارائه جالب و مرتبط باشد.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا