صنعت و تجارت

فرآیند لجن فاضلاب – آیا فیلتر قطره ای بهتر است؟

تفاوت اساسی بین فرآیند لجن فعال شده با فاضلاب را باید درک کرد و کار مربوط به فیلتر تقطیر فاضلاب را باید درک کرد. در مورد فرآیند فیلتراسیون قطره ، پوشش باکتریایی ماده تماس محکم است و احتمالاً پس از مدتی مسدود می شود. در فرآیند لجن فعال شده توسط فاضلاب ، ماده معلق ریز موجود در فاضلاب خود حاوی غشای باکتریایی است که به دلیل هم زدن مداوم به حرکت خود ادامه می دهد. اصطلاحاً شلاق لجن شامل ارگانیسم هایی فعال و آزاد دوست است که به طور مداوم از طریق فاضلاب شسته می شوند و در جستجوی غذا و کار ، مواد آلی موجود در فاضلاب را به روش کارآمد تری اکسید می کنند. در نتیجه ، کارایی گیاهان لجن فعال شده با فاضلاب بیشتر از فیلترهای فاضلاب است. مزایای دیگر عبارتند از:

(1) مساحت کمتر زمین مورد نیاز است.

(2) سر عمل نیز نسبتاً پایین تر است. به همین ترتیب ، پمپاژ کم یا بدون نیاز است.

(3) درجه بالاتری از درمان. پساب های تولید شده شفاف ، فلورسنت بوده و در معرض پوسیدگی نیستند. حذف BOD 80 تا 95 درصد و حذف کلی فرم (باکتری) 90 تا 95 درصد است.

(4) انعطاف پذیری بیشتر در پردازش امکان کنترل کیفیت پساب مورد نیاز را فراهم می کند.

(5) در اثر کار در زیر آب ، از بو و مزاحمت جلوگیری کنید.

معایب آن عبارتند از:

(1) هزینه نسبتاً زیاد بهره برداری و ساخت.

(2) به دلیل تجهیزات مکانیکی بزرگ ، حضور ماهرانه بیشتری لازم است. این ممکن است روند را در مورد شهرهای کوچک نامناسب کند.

(3) حساسیت بیشتری نسبت به تغییر در کیفیت تأثیرگذار دارد. هرگونه افزایش ناگهانی قدرت یا اندازه آن (به عنوان مثال به دلیل تخلیه ناگهانی بقایای تجاری قوی) ، ممکن است بر عملکرد کارخانه تأثیر منفی بگذارد. همچنین ، وجود مواد شوینده مصنوعی ، به ویژه در مورد گیاهان انتشار ، باعث ایجاد مشکل در کف سازی می شود.

(4) مشکل در کار با مقادیر زیادی از لجن حاصل. تکثیر لجن یک مشکل رایج است ، که اجازه نمی دهد لجن سبک و نازک را با تسطیح آسان حذف کنید.

از مشخصات مهم در انتخاب فرآیند می توان به شرایط محلی (در دسترس بودن زمین ، محیط فیلتر و …) ، هزینه ، ماهیت و مقاومت فاضلاب و کیفیت پساب مورد نیاز اشاره کرد.

نمایش بیشتر

مجله خانواده هیلی بیلی

مجله علمی، سرگرمی هیلی بیلی علاقمند در زمینه های مختلف روز و علایق کاربران هر روز مطالب مورد علاقه خود را در این سایت به انتشار برای شما قرار میدهد.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا